Unimot planuje wdrożenie programu lojalnościowego "Wspólny kurs z Unimot", skierowanego do franczyzobiorców prowadzących stacje paliw w sieci Avia, podała spółka. Jest to pierwszy krok do stopniowego budowania akcjonariatu wśród partnerów biznesowych Grupy. Program ma na celu stworzenie możliwości współuczestniczenia w przyszłości spółki - nie tylko w wymiarze operacyjnym, ale także właścicielskim.
Program umożliwi wybranym partnerom nabycie akcji Unimot, dając im tym samym możliwość funkcjonowania w całym ekosystemie biznesowym Grupy - obejmującym nie tylko markę Avia, ale także działalność logistyczną i tradingową, obrót energią i gazem, własne bazy paliwowe, produkcję asfaltów oraz rozwój projektów w segmencie odnawialnych źródeł energii, w tym projektów fotowoltaicznych i magazynowych, podano.
"'Wspólny kurs z Unimot' to unikalne w skali polskiego rynku paliw i franczyzy rozwiązanie lojalnościowe, zakładające faktyczne współwłaścicielstwo franczyzobiorców w spółce giełdowej. Program został zaprojektowany z myślą o trwałym powiązaniu partnerów z firmą - w oparciu o transparentne zasady, długofalowe relacje i jasno określone cele strategiczne, które obie strony realizują wspólnie" - czytamy w komunikacie.
Inicjatywa zakłada przyznanie wybranym franczyzobiorcom środków finansowych w wysokości do 150 tys. zł na zakup akcji Unimot, pod warunkiem spełnienia określonych kryteriów. Jednocześnie akcje będą objęte trzyletnim okresem blokady zbywalności.
Warunkiem przystąpienia do programu będzie pięcioletni okres dotychczasowej współpracy z Grupą Unimot. Partnerzy spełniający ten warunek zobowiążą się jednocześnie do kontynuowania współpracy przez kolejne pięć lat. W tym celu podpiszą nową umowę franczyzową lub - w zależności od sytuacji prawnej - aneks przedłużający obowiązujący kontrakt na wymagany okres. Franczyzobiorcy prowadzący więcej niż jedną stację Avia mogą ubiegać się o środki w ramach programu osobno dla każdej lokalizacji, wskazano również.
Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International, od 2017 roku rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W 2020 r. spółka weszła na rynek fotowoltaiki z marką Avia Solar. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Spółka miała 14,1 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2024 r.
(ISBnews)