Pepco Group oczekuje wzrostu przychodów do ponad 4,5 mld euro w r.obr. 2025

Aktualności

Pepco Group oczekuje, że przychody (z wyłączeniem Poundland) w roku obrotowym 2025 (trwającym do końca września br.) powinny przekroczyć 4,5 mld euro wobec 4,2 mld euro rok wcześniej oraz że wzrost bazowej EBITDA (MSSF 16) w ujęciu rocznym będzie na wysokim, jednocyfrowym poziomie, podała spółka. Grupa spodziewa się też osiągnięcia solidnego zysku netto w roku obrotowym 2025 wobec 196 mln euro zysku za 9 miesięcy 2025 i wobec 199 mln euro zysku w całym roku obrotowym 2024.

W Polsce Grupa zanotowała solidne wyniki, dzięki którym w trwającym II półroczu roku obrotowego 2025 osiągnięto pozytywną dynamikę LFL na poziomie +2,6%, podano także. Z kolei w Europie Zachodniej wzrost przychodów LFL był na poziomie +3,2% w trwającym II półroczu. Z wyłączeniem towarów szybkozbywalnych (FMCG) przychody LFL wzrosły o 15,6%.

"'Nowa Grupa Pepco' obejmuje działalność Grupy, z wyłączeniem Poundland. Biorąc to pod uwagę Grupa spodziewa się zaraportować przychody na pełny rok obrotowy przekraczające 4,5 mld euro. Grupa wciąż korzysta na rozpoczętej w I półroczu mocnej poprawie marży brutto rok do roku, napędzanej przez Pepco. W rezultacie Grupa spodziewa się, że w roku obrotowym 2025 bazowa EBITDA (MSSF 16) znajdzie się bliżej górnego poziomu zapowiedzianego przez zarząd (tj. wysoki, jednocyfrowy wzrost r/r). Zarząd spodziewa się, że wzrost całorocznego bazowego zysku netto znacząco przewyższy wzrost EBITDA, z uwagi na niższe odsetki oraz opłaty podatkowe w porównaniu z rokiem obrotowym 2024, i to pomimo zaksięgowania m.in. jednorazowego efektu związanego z refinansowaniem zadłużenia w czwartym kwartale. Jest to już widoczne w bazowym wyniku netto, który po 9 miesiącach osiągnął wartość 196 mln euro, porównywalną z całorocznym wynikiem za rok obrotowy 2024 (199 mln euro)" - czytamy w komunikacie.

"Utrzymanie zdyscyplinowanego podejścia do ekspansji liczby sklepów oraz inwestycji kapitałowych przełoży się również na silną generację gotówki, nawet po wliczeniu kosztów różnych programów strategicznych transformacji w roku obrotowym 2025, w tym sprzedaży Poundland, reorganizacji sklepów w Pepco Germany oraz przekształcenia sklepów z formatu Pepco Plus na Półwyspie Iberyjskim" - podano również.

Spółka poinformowała, że przychody 'Nowej Grupy Pepco' za okres 51 tygodni zakończony 21 września 2025 r. wzrosły o 8,8% przy zachowaniu stałych kursów walutowych i były napędzane otwarciami nowych sklepów oraz wzrostem przychodów LFL marki Pepco w tym samym okresie o 2,7%.

"W trakcie samego czwartego kwartału dynamika wzrostu wyników uległa dalszej poprawie, z przychodami LFL marki Pepco rosnącymi w bieżącym czwartym kwartale o 3,9%. Grupa spodziewa się uruchomić 84 nowe sklepy netto w trakcie czwartego kwartału i planuje zamknąć rok z 248 nowymi sklepami netto łącznie, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami" - czytamy także w materiale.

"Z powodzeniem zakończono sprzedaż towarów kategorii FMCG w sklepach marki Pepco, doświadczając jedynie krótkiego, zaplanowanego wcześniej okresu zakłóceń w sklepach. Strategia Grupy jest zorientowana na sprzedaż kluczowych kategorii odzieży oraz towarów codziennego użytku, w których Grupa osiąga większe zyski oraz marże, i w których Pepco ma przewagę konkurencyjną. W ramach realizacji tej strategii dokonano przekształcenia sklepów z formatu Pepco Plus w Hiszpanii i Portugalii do standardowego formatu, jak również usunięto towary kategorii FMCG z krętych alejek prowadzących do kas we wszystkich sklepach Pepco. Przychody LFL po wyłączeniu FMCG wzrosły w trwającym czwartym kwartale o 7,6%, w porównaniu do 4,8% w ubiegłym kwartale. Na tej podstawie można powiedzieć, że przychody LFL notowały stopniową poprawę w każdym z kwartałów roku obrotowego 2025" - podano.

Spółka zaznaczyła, że wyjście ze sprzedaży towarów kategorii FMCG jest kontynuowane i postępuje zgodnie z planem przedstawionym w marcu br. i przypomniała, że sprzedaż Poundland firmie Gordon Brothers przeprowadzono w czerwcu 2025 r.

"Ostatnie 12 miesięcy było przełomowym rokiem dla firmy: przeformatowaliśmy naszą strategię i rozpoczęliśmy jej szybką realizację. Jestem bardzo zadowolony z postępów, jakich dokonaliśmy, osiągając kluczowe cele na ten rok zgodnie ze strategią przedstawioną na Dniu Inwestora w marcu 2025 r. Dokonaliśmy dezinwestycji z Poundland oraz przestaliśmy oferować towary kategorii FMCG w ramach marki Pepco, co pozwoliło nam na osiągnięcie silniejszego wzrostu oraz na podejmowanie taktycznych decyzji w celu maksymalizacji wartości dla akcjonariuszy. Nasze wyniki pokazują, że to były słuszne kroki prowadzące do dalszej budowy zyskownego wzrostu Pepco. Na koniec roku obrotowego 2025 spodziewamy się zaraportować solidne przychody i bazową EBITDA, wspierane przez znaczącą poprawę marży brutto rok do roku" - powiedział prezes Pepco Group Stephen Borchert, cytowany w komunikacie.

"Nowe działania na rzecz wzmocnienia naszej pozycji lidera cenowego oraz oferty produktowej zostały dobrze odebrane przez klientów i wspierały obserwowany wzrost przychodów LFL. Dotychczasowe wyniki trwającego czwartego kwartału były szczególnie mocne, z przychodami LFL rosnącymi o 3,9% - to nasz najlepszy wynik kwartalny w ciągu ostatnich dwóch i pół roku. Szczególną uwagę poświęciliśmy poprawie wyników w Polsce, co zaowocowało ogólnym odbiciem się LFL w drugiej połowie roku, podczas gdy nasze sklepy w Europie Zachodniej osiągnęły poziom wzrostu LFL w wysokości +6,7% w ciągu roku" - dodał.

Zaznaczył, że działalność Grupy została przebudowana i uproszczona oraz jest skoncentrowana na podstawowej marce Pepco w kluczowych regionach Europy Środkowo-Wschodniej i Zachodniej.

"Grupa jest teraz zwinniejsza i gotowa do wykorzystywania nadchodzących okazji oraz by budować wyższe zadowolenie klientów dzięki kanałom cyfrowym i w efekcie zwiększać swój udział w rynku. Kończąc ten rok na silnej pozycji, jestem przekonany, że te solidne postępy w strategicznych obszarach, połączone ze skupieniem się na generowaniu gotówki i osiąganiu dalszych zwrotów na kapitale, będą stanowiły punkt wyjścia do budowania wzrostu wartości dla akcjonariuszy w kolejnym roku obrotowym" - podkreślił prezes.

Przychody LFL marki Dealz w okresie 51 tygodni do 21 września 2025 r. wzrosły o 1,9%, na co wpływ ma trudny trwający IV kwartał, w trakcie którego przychody LFL spadły o 4,4%. Słaba sprzedaż LFL w czwartym kwartale była spowodowana głównie słabymi wynikami segmentu health & beauty, z uwagi na intensywne promocje na rynku, jak również gorszymi wynikami w sprzedaży napojów bezalkoholowych z uwagi na wyjątkowo zimną aurę w Polsce tego lata, podano także.

Grupa zamierza opublikować wstępne wyniki dla 12 miesięcy zakończonych 30 września br. w środę, 10 grudnia.

Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco i Dealz. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.

(ISBnews)

Wiadomości
CPK wybrał konsorcjum Track Tec i Unibep na wykonawcę bocznicy kolejowej za 143,21 mln zł

Centralny Port Komunikacyjny (CPK) rozstrzygnął przetarg na projekt i budowę bocznicy kolejowej, która najpóźniej do końca 2029 r. powstanie na ...

Czy opłaca się płacić kryptowalutą za codzienne zakupy? Plusy, minusy i realne opcje w 2025 roku

Jeszcze kilka lat temu kupno kawy za Bitcoina wydawało się ciekawostką technologiczną albo pokazem możliwości na branżowych targach. Dziś coraz ...

Jak rozpoznać brylant w pierścionku? Prosty przewodnik dla każdego

Wybór pierścionka z brylantem to poważna decyzja – zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. Nic dziwnego, że wiele osób ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...