CPK wybrał konsorcjum Track Tec i Unibep na wykonawcę bocznicy kolejowej za 143,21 mln zł

Aktualności

Centralny Port Komunikacyjny (CPK) rozstrzygnął przetarg na projekt i budowę bocznicy kolejowej, która najpóźniej do końca 2029 r. powstanie na północny zachód od lotniska, podała spółka. Spośród 15 ofert w postępowaniu spółka wybrała tę należącą do konsorcjum firm Track Tec Construction i Unibep, wartą 143,21 mln zł brutto.

"Wyłoniony wykonawca w formule 'projektuj i buduj' będzie odpowiedzialny za przygotowanie dokumentacji projektowej (w tym projektu budowlanego) oraz pozyskania niezbędnych uzgodnień i decyzji umożliwiających wnioskowanie o pozwolenie na budowę. W kolejnym kroku zrealizuje roboty budowlane i uzyska pozwolenie na użytkowanie bocznicy na odcinku od obszaru włączenia w istniejącą linię kolejową nr 3, do przyszłego terminala towarowego CPK. Na realizację wszystkich zadań, zgodnie z harmonogramem będzie miał trzy lata od momentu podpisania umowy" - czytamy w komunikacie.

Bocznica kolejowa o długości około 5 km w pierwszym etapie będzie wykorzystywana do przeładunku materiałów na potrzeby budowy Lotniska CPK, węzła kolejowego i linii 85. W kolejnym, po zakończeniu budowy portu lotniczego, będzie pełniła rolę bocznicy paliwowej.  

Z uwagi na zbieżność śladu bocznicy z przyszłą linią kolejową nr 5, czyli trasy CMK Północ (bocznica będzie skrajnym, zachodnim torem fragmentu odcinka CPK - Płock - Włocławek), wykonawca projektowanej infrastruktury dostosuje ją do parametrów docelowych linii Kolei Dużych Prędkości (KDP) w zakresie nasypów kolejowych, obiektów mostowych i inżynieryjnych, podkreślono.  

W ramach umowy ramowej trwa wykonawcze postępowanie przetargowe na wybór inżyniera kontraktu dla bocznicy kolejowej. W kolejnym planowanym postępowaniu dotyczącym bocznicy spółka CPK wspólnie z PKP PLK wyłoni wykonawcę, który zrealizuje jej włączenie w istniejącą linię kolejową nr 3 (LK3).

Centralny Port Komunikacyjny (CPK) to inwestycja, której celem jest stworzenie systemu transportowego kraju, integrującego transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach Programu CPK powstanie m.in. centralne lotnisko, zlokalizowane pomiędzy Warszawą i Łodzią oraz system kolei dużych prędkości. Nowy port lotniczy będzie przystosowany do obsługi 34 mln pasażerów rocznie w początkowych latach funkcjonowania i zaprojektowany w taki sposób, by w perspektywie długoterminowej mógł być elastycznie rozbudowywany zgodnie z potrzebami i prognozami rozwoju rynku. Szacowany koszt inwestycji do 2032 roku wynosi 131,7 mld zł.

(ISBnews)

Wiadomości
CPK wybrał konsorcjum Track Tec i Unibep na wykonawcę bocznicy kolejowej za 143,21 mln zł

Centralny Port Komunikacyjny (CPK) rozstrzygnął przetarg na projekt i budowę bocznicy kolejowej, która najpóźniej do końca 2029 r. powstanie na ...

Czy opłaca się płacić kryptowalutą za codzienne zakupy? Plusy, minusy i realne opcje w 2025 roku

Jeszcze kilka lat temu kupno kawy za Bitcoina wydawało się ciekawostką technologiczną albo pokazem możliwości na branżowych targach. Dziś coraz ...

Jak rozpoznać brylant w pierścionku? Prosty przewodnik dla każdego

Wybór pierścionka z brylantem to poważna decyzja – zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. Nic dziwnego, że wiele osób ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...