Grupa WP miała 11,07 mln zł straty netto, 121,87 mln zł skoryg. zysku EBITDA w II kw. 2025

Aktualności

Grupa WP odnotowała 11,07 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2025 r. wobec 16,84 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

"Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej w II kw. 2025 r. był negatywny, na poziomie -11,1 mln zł, w porównaniu do +16,8 mln zł w II kw. 2024 r. Zysk netto był pod negatywnym wpływem kosztów o charakterze jednorazowym (zwłaszcza kosztów związanych z działaniami w obszarze fuzji i przejęć oraz restrukturyzacji zatrudnienia w Invia Group), a także rozpoznanej wyższej amortyzacji (PPA) oraz wyższych kosztów finansowych związanych z zaciągnięciem długu na sfinansowanie akwizycji Invia Group" - czytamy w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 26,15 mln zł wobec 45,74 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 88,06 mln zł wobec 85,37 mln zł zysku rok wcześniej. W ujęciu skorygowanym EBITDA wyniosła 121,87 mln zł vs 98,41 mln zł. 

"Głównym motorem wzrostu pozostaje turystyka i akwizycje przeprowadzone w tym segmencie" - czytamy dalej.

EBITDA w II kwartale 2025 r. została skorygowana o 33,8 mln zł, przede wszystkim o: (1) około 27 mln zł kosztów transakcyjnych związanych z działaniami w obszarze fuzji i przejęć, w tym z finalizacją przejęcia Invia Group (zamknięcie transakcji nastąpiło 24 kwietnia 2025 r.); (2) ok. 4 mln zł kosztów restrukturyzacji zatrudnienia, głównie w Invia Group, wynikającą ze zmian w strukturze organizacyjnej po przejęciu przez WPH. W związku z tym poniesiono jednorazowe koszty odpraw, które skutkować będą oszczędnościami kosztowymi w kolejnych okresach, dodano.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 540,82 mln zł w II kw. 2025 r. wobec 380,84 mln zł rok wcześniej.

"W II kw. 2025 r. przychody gotówkowe ze sprzedaży były większe o 43% r/r, w wysokości 535,4 mln zł, a skorygowana EBITDA była wyższa o 24% r/r, na poziomie 121,9 mln zł. Pro forma, z uwzględnieniem wyników Invia Group i Creative Eye (przejętych odpowiednio w kwietniu 2025 r. i wrześniu 2024 r.) tak jakby zostały nabyte 1 stycznia 2024 r., przychody gotówkowe wzrosły o 5% r/r, do 591,3 mln zł, a skoryg. EBITDA zmniejszyła się o 2% r/r, do 132,4 mln zł" - czytamy także w raporcie.

Przepływy pieniężne z działalności inwestycyjnej w II kw. 2025 r. wyniosły -924,3 mln zł. Wydatki na nabycie aktywów niematerialnych i rzeczowych aktywów trwałych (CAPEX) w II kw. 2025 r. wyniosły 41,1 mln zł. Dodatkowo, Grupa wydała 877,1 mln zł na przejęcie Invia Group (zakup został sfinansowany kredytem bankowym), podano również.

W I poł. 2025 r. spółka miała 1,06 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 33,51 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 912,77 mln zł w porównaniu z 730,62 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 167,37 mln zł wobec 166,49 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej. W ujęciu skorygowanym EBITDA wyniosła 207,71 mln zł vs 182,7 mln zł.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2025 r. wyniósł 87,8 mln zł wobec 83,26 mln zł zysku rok wcześniej.

"Jesteśmy zadowoleni z obranego 10 lat temu, e-commerce'owego kierunku dywersyfikacji naszej Grupy. Widać, że turystyka napędza nasz wzrost kolejny kwartał z rzędu. W sprawozdaniu za drugi kwartał po raz pierwszy pokazujemy wpływ transformacyjnego charakteru akwizycji Grupy Invia dla WP Holding. Obecnie już 60% naszych przychodów pochodzi z turystyki. Popieramy pomysł wprowadzenia podatku cyfrowego dla globalnych platform. Zwracamy uwagę, że głównym problemem jest wystawianie faktur np. z Irlandii za usługi świadczone w Polsce. Jest to działanie legalne, ale szkodzące budżetowi naszego kraju i samym Polakom, dlatego powinno być potępiane. Jednocześnie zachęcamy polskich użytkowników i reklamodawców do wywierania presji na globalnych graczy, aby odprowadzali podatki w Polsce" - skomentował prezes Jacek Świderski, cytowany w materiale.

Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka Group i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). W październiku 2024 roku z serwisów i usług internetowych spółki korzystało prawie 20 mln Polaków. Od 2015 r. Wirtualna Polska Holding jest notowana na GPW; wchodzi w skład indeksu mWIG40.

(ISBnews)

Wiadomości
Grupa WP miała 11,07 mln zł straty netto, 121,87 mln zł skoryg. zysku EBITDA w II kw. 2025

Grupa WP odnotowała 11,07 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2025 r. wobec 16,84 ...

Czy opłaca się płacić kryptowalutą za codzienne zakupy? Plusy, minusy i realne opcje w 2025 roku

Jeszcze kilka lat temu kupno kawy za Bitcoina wydawało się ciekawostką technologiczną albo pokazem możliwości na branżowych targach. Dziś coraz ...

Jak rozpoznać brylant w pierścionku? Prosty przewodnik dla każdego

Wybór pierścionka z brylantem to poważna decyzja – zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. Nic dziwnego, że wiele osób ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...