Centralny Port Komunikacyjny ogłosił przetarg na prace projektowe dla zmienionego układu torowego Kolei Dużych Prędkości. Chodzi o 3-kilometrowy odcinek w rejonie łódzkiej Retkini, podała spółka.
"Spółka ma już wypracowaną wspólnie z PKP PLK koncepcję zmian. Uproszczą one m.in. układ torowy i zminimalizują wpływ na przystanek na Retkini, z którego mieszkańcy będą mogli korzystać podczas budowy linii kolejowej. Termin składania ofert upływa 9 czerwca" - czytamy w komunikacie.
Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz ze wsparciem technicznym dla projektu pn. "Budowa tunelu dalekobieżnego w Łodzi w ciągu linii kolejowej nr 85 wraz z włączeniem w linię kolejową nr14 - odcinek Posterunek odgałęźny Łódź Retkinia" dotyczy prac projektowych związanych z budową około 3 km linii kolejowej nr 85 na odcinku posterunku odgałęźnego Łódź Retkinia oraz przebudowy odcinka linii kolejowej nr 14 do stacji Łódź Lublinek.
"Zmiany w projekcie, które chcemy zrealizować, to efekt zarówno wyjścia naprzeciw postulatom mieszkańców, jak i dobrej współpracy z PKP PLK. Optymalizacja tego fragmentu linii dla KDP oznacza mniejszą ingerencję w istniejącą infrastrukturę oraz uwzględnia perspektywy inwestycyjne spółki PLK. To również wymierna oszczędność w wydatkowaniu środków publicznych, którą uzyskamy na etapie robót budowlanych" - powiedział prezes CPK Filip Czernicki, cytowany w komunikacie.
Zmiany w dokumentacji projektowej tego fragmentu linii kolejowej nie wpłyną na przyjęte harmonogramy dla dalszych odcinków KDP realizowanych przez CPK, tj. Łódź - Wrocław oraz Sieradz - Poznań, których przekazanie do eksploatacji planowane jest do końca 2035 r. CPK ma już uzgodnioną z PKP PLK zmodyfikowaną koncepcję układu torowego - będącą wynikiem dobrej współpracy obu spółek - a także posiada materiały i pozyskane decyzje, które przyspieszą zaprojektowanie uzgodnionych rozwiązań, podkreślono w informacji.
(ISBnews)