Zysk netto Eurocash zmniejszył się r/r do 72,34 mln zł w IV kw. 2014 r.

Aktualności

Eurocash odnotował 72,34 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2014 r. wobec 74,82 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 125,01 mln zł wobec 94,36 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4445,84 mln zł w IV kw. 2014 r. wobec 4230,15 mln zł rok wcześniej.

Pozytywny wpływ na poziom sprzedaży grupy w IV kw. 2014 r. miały dokonane przez Eurocash akwizycje oraz dalszy rozwój organiczny, w tym rozbudowa sieci franczyzowej Delikatesy Centrum, do której na koniec roku należało już ponad 1000 sklepów w całej Polsce, podała spółka w komentarzu do wyników.

W I-IV kw. 2014 r. spółka miała 180,54 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 221,01 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 16.963,85 mln zł w porównaniu z 16.537,53 mln zł rok wcześniej.

Istotny wpływ na wynik netto grupy miały wyższe niż przed rokiem koszty finansowe związane z obsługą zadłużenia oraz znormalizowana stawka podatkowa, podano także.

Eurocash podkreśla, że grupa odnotowała w IV kwartale 2014 r. istotną poprawę rentowności - EBITDA wzrosła o 26,7% r/r do ponad 157 mln zł. Wzrost ten był wynikiem poprawy marży brutto na sprzedaży oraz widocznego w IV kwartale wzrostu efektywności kosztowej, szczególnie na poziomie kosztów ogólnego zarządu.

Narastająco po czterech kwartałach ubiegłego roku EBITDA przekroczyła 412 mln zł (+2,6%), na co wpływ miał zwiększony poziom kosztów notowany w pierwszych trzech kwartałach, związany m.in. z akcjami promocyjnymi oraz kosztami integracji i reorganizacji Eurocash Dystrybucja (d. Tradis).

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-IV kw. 2014 r. wyniósł 244,58 mln zł wobec 90,92 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, Grupa Eurocash koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. Po połączeniu z grupą Tradis w ramach prowadzonych przez grupę różnych formatów franczyzowych skupionych jest około 10 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych.

(ISBnews)

Wiadomości
„Dzień Wyzwolenia”: Trump redefiniuje politykę handlową USA

Administracja prezydenta Donalda Trumpa ogłosiła istotne zmiany w polityce celnej Stanów Zjednoczonych, które mają wejść w życie już na początku ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...

Jakie waluty są w Unii Europejskiej?

Choć najbardziej popularną walutą w Unii Europejskiej i najmocniej kojarzącą się nawet z samej nazwy jest euro, to wiele krajów ...

Czym jest forex?

Rynek forex, jako największy i najbardziej płyny przyciąga całą rzeszę inwestorów. Każdego dnia na tym rynku odbywa się ogromna liczba ...