Eurocash odnotował 72,34 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2014 r. wobec 74,82 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 125,01 mln zł wobec 94,36 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4445,84 mln zł w IV kw. 2014 r. wobec 4230,15 mln zł rok wcześniej.
Pozytywny wpływ na poziom sprzedaży grupy w IV kw. 2014 r. miały dokonane przez Eurocash akwizycje oraz dalszy rozwój organiczny, w tym rozbudowa sieci franczyzowej Delikatesy Centrum, do której na koniec roku należało już ponad 1000 sklepów w całej Polsce, podała spółka w komentarzu do wyników.
W I-IV kw. 2014 r. spółka miała 180,54 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 221,01 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 16.963,85 mln zł w porównaniu z 16.537,53 mln zł rok wcześniej.
Istotny wpływ na wynik netto grupy miały wyższe niż przed rokiem koszty finansowe związane z obsługą zadłużenia oraz znormalizowana stawka podatkowa, podano także.
Eurocash podkreśla, że grupa odnotowała w IV kwartale 2014 r. istotną poprawę rentowności - EBITDA wzrosła o 26,7% r/r do ponad 157 mln zł. Wzrost ten był wynikiem poprawy marży brutto na sprzedaży oraz widocznego w IV kwartale wzrostu efektywności kosztowej, szczególnie na poziomie kosztów ogólnego zarządu.
Narastająco po czterech kwartałach ubiegłego roku EBITDA przekroczyła 412 mln zł (+2,6%), na co wpływ miał zwiększony poziom kosztów notowany w pierwszych trzech kwartałach, związany m.in. z akcjami promocyjnymi oraz kosztami integracji i reorganizacji Eurocash Dystrybucja (d. Tradis).
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-IV kw. 2014 r. wyniósł 244,58 mln zł wobec 90,92 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, Grupa Eurocash koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. Po połączeniu z grupą Tradis w ramach prowadzonych przez grupę różnych formatów franczyzowych skupionych jest około 10 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych.
(ISBnews)