Unimot rekomenduje wypłatę 13,69 zł dywidendy na akcję z zysku za 2022 r.

Aktualności

Zarząd Unimotu zarekomendował akcjonariuszom przeznaczenie 112,23 mln zł z jednostkowego zysku netto za 2022 r., wynoszącego 117,29 mln zł, na dywidendę, co oznacza wypłatę w wysokości 13,69 zł na akcję, podała spółka. Pozostałe 5,06 mln zł ma zostać przeznaczone na kapitał zapasowy. Unimot przyjął politykę dywidendową, według której na wypłatę dla akcjonariuszy ma być przeznaczane co najmniej 30% skonsolidowanego zysku.

Rada nadzorcza Unimotu na posiedzeniu 20 kwietnia 2023 r. pozytywnie rozpatrzyła wniosek zarządu w tej sprawie.

"Rekomendacja zarządu Unimot dotycząca podziału zysku netto osiągniętego w 2022 r. jest zgodna z polityką dywidendową dostosowaną do nowej struktury organizacyjnej i kapitałowej grupy. Polityka ta określa długoterminowy cel w zakresie minimalnego poziomu dywidendy, która będzie wyliczana na podstawie osiąganych wyników skonsolidowanych, a nie jednostkowych. Związane jest to ze zmianami organizacyjnymi w Grupie Unimot, które obowiązują od 1 sierpnia 2022 r., tj. przeniesieniem części przedsiębiorstwa do spółki w 100%  zależnej - Unimot Paliwa, przez co zmianie uległa struktura generowania zysków przez poszczególne podmioty z grupy" - czytamy w komunikacie.

W związku z tym, zarząd przyjął, że w przypadku osiągnięcia w danym roku obrotowym skonsolidowanego zysku netto, będzie rekomendował ZWZ wypłatę dywidendy w takiej wysokości, aby stanowiła ona minimum 30% skonsolidowanego zysku netto, z zastrzeżeniem, że rekomendacja zarządu będzie każdorazowo zależała od sytuacji operacyjno-finansowej grupy emitenta, w tym od:

1. sytuacji płynnościowej,

2. przewidywanych wydatków inwestycyjnych,

3. kosztów oraz możliwości pozyskania finansowania,

4. warunków i klauzul umów finansowych,

5. wymogów prawa i regulacji wewnętrznych spółki, czytamy dalej.

Powyższa polityka dywidendowa obowiązuje począwszy od podziału zysku za rok obrotowy zakończony 31 grudnia 2022 r., wskazano także.

Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International, od 2017 roku rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W 2020 r. spółka weszła na rynek fotowoltaiki z marką Avia Solar. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect. Spółka miała 13,37 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2022 r.

(ISBnews)

Wiadomości
NWZ Scanway zdecyduje 18 VIII o emisji akcji do akcjonariusza sprzedającego w ABB

Zarząd Scanway podjął uchwałę o rozpoczęciu procesu pozyskania dodatkowego finansowania poprzez emisję nowych akcji na okaziciela serii F o wartości ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...

Jakie waluty są w Unii Europejskiej?

Choć najbardziej popularną walutą w Unii Europejskiej i najmocniej kojarzącą się nawet z samej nazwy jest euro, to wiele krajów ...

Czym jest forex?

Rynek forex, jako największy i najbardziej płyny przyciąga całą rzeszę inwestorów. Każdego dnia na tym rynku odbywa się ogromna liczba ...