Torpol miał 17,79 mln zł zysku netto, 22,42 mln zł zysku EBIT w III kw. 2025 r.

Aktualności

Torpol odnotował 17,79 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2025 r. wobec 13,68 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 22,42 mln zł wobec 16,83 mln zł zysku rok wcześniej. 

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 504,59 mln zł w III kw. 2025 r. wobec 347,41 mln zł rok wcześniej.

W I-III kw. 2025 r. spółka miała 48,32 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 39,65 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1357,69 mln zł w porównaniu z 905,91 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 77,7 mln zł wobec 61,63 mln zł zysku rok wcześniej.

"W okresie sprawozdawczym Grupa Torpol konsekwentnie umacniała swój udział w segmencie kolejowym, poprzez kontynuację współpracy z PKP PLK oraz pozostałymi zarządcami kolejowymi. Grupa kontynuowała również rozwój oferty usługowej i kompetencji w obszarze infrastruktury tramwajowej, kubaturowej oraz oil&gas. W ciągu prezentowanych 9 miesięcy 2025 roku Grupa wygenerowała wyższy poziom przychodów ze sprzedaży (o 49,9%) oraz zysku ze sprzedaży brutto (o 23%) niż zrealizowane w analogicznym okresie 2024 roku. Mimo wzrostu przychodów i wolumenu zysku brutto ze sprzedaży, Grupa odnotowała spadek rentowności działalności. Niższy poziom rentowności jest pochodną wyższego udziału w portfelu zamówień kontraktów realizowanych po niższej marży niż średnia realizowana w analogicznym okresie 2024 roku" - czytamy w raporcie kwartalnym.

Na datę raportu Grupa posiada portfel zamówień o wartości ponad 4,48 mld zł netto (bez udziału konsorcjantów), z tego: ok. 4,35 mld zł netto dotyczy spółki Torpol, a ok. 0,13 mld zł netto dotyczy TOG, podano także.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2025 r. wyniósł 49,13 mln zł wobec 36,87 mln zł zysku rok wcześniej.

Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,46 mld zł w 2024 r.

(ISBnews)

Wiadomości
Powróciła nadzieja na cięcie w grudniu

Piątkowa sesja na Wall Street zakończyła się blisko 1% odbiciem, ale dziś impet wzrostowy w przypadku notowań kontraktów na amerykańskie ...

Czy opłaca się płacić kryptowalutą za codzienne zakupy? Plusy, minusy i realne opcje w 2025 roku

Jeszcze kilka lat temu kupno kawy za Bitcoina wydawało się ciekawostką technologiczną albo pokazem możliwości na branżowych targach. Dziś coraz ...

Jak rozpoznać brylant w pierścionku? Prosty przewodnik dla każdego

Wybór pierścionka z brylantem to poważna decyzja – zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. Nic dziwnego, że wiele osób ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...