Text skupi się na akwizycji klientów i widoczności w modelach językowych w 2026 - wywiad

Aktualności

Text skupi się w przyszłym roku na organicznej pracy nad dalszym rozwojem produktów, ale też akwizycją klientów i widocznością w modelach językowych, poinformował ISBtech VP of IR w Text Marcin Droba.

"Text wchodzi w 2026 rok z nowym produktem klasy suite (zintegrowany pakiet) Text App zbudowanym wokół koncepcji agentów AI, ważną certyfikacją SOC-2 potwierdzającą najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa oraz procesowania danych i nową infrastrukturą cloud, dzięki której znacząco poprawiliśmy jakość naszych usług i osiągamy uptime praktycznie na poziomie 100%. Nadal stoimy jednak przed wyzwaniami, głównie w zakresie procesu akwizycji klientów" - powiedział Droba w rozmowie z ISBtech.

Funkcjonalność AI Search zmieniła zasady gry w zakresie SEO (search engine optimization) i pozycjonowania się w internecie, stwierdził.

"To duże wyzwanie nie tylko dla nas, ale i naszych klientów oraz potencjalnych klientów, z których wielu traci ruch na swoich stronach internetowych. Nowy rok będzie dla nas okresem ciężkiej, organicznej pracy nad dalszym rozwojem produktów, ale też akwizycją klientów, czy naszą widocznością w modelach językowych. Wyzwania są poważne, efekty nie pojawią się natychmiast, ale jesteśmy podekscytowani tym, co dzieje się na rynku i możliwościami, które możemy zaoferować naszym klientom" - zaznaczył VP of IR w Text.

Text pozyskał certyfikat SOC-2, który ma pomóc w dotarciu do większej grupy klientów klasy enterprise, zwłaszcza w USA, wskazał.

"SOC-2 stanowi potwierdzenie, że spełniamy najwyższe, bardzo rygorystyczne, standardy w takich obszarach jak bezpieczeństwo, czy przetwarzanie danych" - wskazał Droba.

Certyfikat został wydany przez niezależną firmę audytorską. Text pozyskał certyfikat typu I, który potwierdza najwyższy poziom bezpieczeństwa i wdrożonych procedur na dany dzień. Spółka wkrótce rozpocznie okres obserwacyjny i audyt, którego efektem ma być certyfikat typu 2 - potwierdzający, że wszystkie procedury efektywnie działają w praktyce.

"Wiele źródeł potwierdza, że ta certyfikacja pozytywnie wpływa zarówno na skrócenie czasu procesu sprzedaży do segmentu enterprise, jak i zwiększenie średniej wartości umów. Jednak ten efekt może być różny dla każdej firmy, więc nie dzielimy się naszymi oczekiwaniami w tym zakresie" - zakończył Droba.

Notowany na GPW od 2014 roku Text oferuje rozwiązania B2B wspierające sprzedaż i umożliwiające automatyzację komunikacji online. W jego portfolio znajdują się takie produkty jak LiveChat, HelpDesk i ChatBot, a w 2025 roku spółka udostępniła też rozwiązania klasy Suite - Text App.

Sebastian Gawłowski

(ISBnews/ISBtech)

Wiadomości
Orlen przejmie od Synthosu całość projektu butadienowego w ramach umowy wartej 692 mln zł

Orlen podpisał z Synthosem umowę przejęcia 100% udziałów w spółce S54 budującej nową jednostkę ekstrakcji butadienu, podała spółka. Jednostka stanie ...

Czy opłaca się płacić kryptowalutą za codzienne zakupy? Plusy, minusy i realne opcje w 2025 roku

Jeszcze kilka lat temu kupno kawy za Bitcoina wydawało się ciekawostką technologiczną albo pokazem możliwości na branżowych targach. Dziś coraz ...

Jak rozpoznać brylant w pierścionku? Prosty przewodnik dla każdego

Wybór pierścionka z brylantem to poważna decyzja – zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. Nic dziwnego, że wiele osób ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...