Selena odnotowała 23,66 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2025 r. wobec 25,09 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 54,49 mln zł wobec 43,83 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 66,76 mln zł wobec 54,83 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 459,56 mln zł w II kw. 2025 r. wobec 474,2 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2025 r. spółka miała 43,23 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 44,18 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 857,69 mln zł w porównaniu z 874,46 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 107 mln zł wobec 92,94 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
"Niepewność branży w pierwszym półroczu potęgowały też wydarzenia na poziomie globalnym, zwłaszcza zmienność sytuacji w obszarze finalnego poziomu taryf celnych. Dla naszej grupy, posiadającej swoje spółki w 19 krajach świata, w tym w USA, które pozostają dla nas jednym z kluczowych rynków, miało to duże znaczenie. Mimo to wyniki finansowe naszej spółki z pierwszego półrocza 2025 roku pozostają w trendzie wzrostu" - powiedział prezes zarządu Grupy Selena Sławomir Majchrowski, cytowany w komunikacie.
Stabilne wyniki finansowe Grupy Selena w pierwszym półroczu to efekt precyzyjnego ustalenia i sukcesywnej realizacji obranych celów i kierunków zarządczych firmy. Ich główną oś od dłuższego czasu stanowi dwutorowy rozwój - poprzez naturalną ekspansję produktową w głównych kategoriach jak pianokleje, piany, silikony, kleje czy produkty hybrydowe, ale także poprzez skalowanie biznesu na drodze fuzji i przejęć, w tym we względnie nowych dla Grupy Selena segmentach branży jak termoizolacja, podkreślono.
"Rozwój firmy dzięki fuzjom i przejęciom jest obecnie jednym z priorytetowych obszarów, zwłaszcza ze względu na wciąż słabą koniunkturę. To dzięki międzynarodowej ekspansji firma może myśleć o zwiększeniu skali działalności, marży, poszerzeniu obecności na światowych rynkach i tym samym poprawie konkurencyjności. Wymaga to jednak bardzo wysokiego poziomu skoordynowania procesów wewnętrznych i zarządzania nimi" - powiedział prezes.
"Przed Seleną wiele szans i wyzwań. Moim zadaniem jako nowego członka zarządu będzie wsparcie spółki w utrzymaniu rentownego wzrostu, co w obliczu intensyfikacji działań w obszarze M&A nabiera jeszcze innego wymiaru. Liczę, że moje dotychczasowe doświadczenia pracy w oddziałach finansowych firm w różnych częściach świata i poznanie specyfiki raportowania finansowego na poziomie grupy, zaprocentuje w mojej pracy dla Grupy Selena" - dodał nowo powołany CFO Grupy Selena Aleksander Solski.
Plany Grupy Selena na kolejne miesiące 2025 roku zakładają kontynuację obranych celów i kierunków rozwoju. Firma będzie skupiać się na dalszej dywersyfikacji swojego portfolio w oparciu o fuzje i przejęcia - zarówno na poziomie krajowym, jak i globalnym, wspartej inicjatywami marketingowymi, promującymi najwyższą jakość produktów, dostosowanych do potrzeb profesjonalnych wykonawców budowlanych, zaznaczono w materiale.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2025 r. wyniósł 73,25 mln zł wobec 51,64 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Selena FM to globalny producent i dystrybutor chemii budowlanej. Główne marki to Tytan, Artelit oraz hiszpańska Quilosa. Jest jednym z trzech największych światowych producentów piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi. W 2008 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody sięgnęły 1,78 mld zł w 2024 r.
(ISBnews)