Rainbow Tours miało 42,21 mln zł straty netto, 45,61 mln zł straty EBIT w 2020

Aktualności

Rainbow Tours odnotowało 42,21 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w 2020 r. wobec 28,6 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

"Wystąpienie pandemii koronawirusa SARS CoV 2 miało wpływ na obniżenie wartości przychodów grupy kapitałowej i wpływ na jej wynik finansowy w całym roku obrotowym 2020. Przychody grupy zanotowane w roku 2020 (434 456 tys. zł) stanowiły jedynie 24,88% wartości przychodów ze sprzedaży w rekordowym roku 2019 (1 745 960 tys. zł). Ograniczenie możliwości prowadzenia działalności gospodarczej w dużej części roku 2020 oraz sytuacja epidemiczna spowodowały, że grupa zanotowała dla roku 2020 stratę netto w wysokości 42 208 tys. zł (dla roku 2019 był to przy uwzględnieniu wprowadzonych, koniecznych odpisów aktualizujących wynik w kontekście pandemii koronawirusa zysk netto wynoszący 28 595 tys. zł)" - napisał prezes Grzegorz Baszczyński w liście załączonym do raportu rocznego.

Strata operacyjna wyniosła 45,61 mln zł wobec 38,81 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 434,46 mln zł w 2020 r. wobec 1745,96 mln zł rok wcześniej.

"Rok 2020 podsumowujemy jednak na progu stosunkowo dobrze zapowiadającego się sezonu turystycznego 'Lato 2021' i w okolicznościach, które napawają zarząd spółki dominującej optymizmem co do scenariuszy rozwoju sytuacji epidemicznej w Polsce oraz w krajach docelowych destynacji turystycznych objętych ofertą grupy, a tym samym dają podstawy do twierdzenia o możliwości ziszczenia się co najmniej umiarkowanie pozytywnych przewidywań dotyczących wyjazdów w ramach zorganizowanej turystyki wyjazdowej w najbliższym okresie. Optymizm z wiązany jest z realizowanymi, począwszy od końca 2020 roku i w ostatnim czasie postępującymi i przyspieszającymi programami szczepień przeciwko COVID 19, nie tylko w Polsce, ale również w krajach stanowiących punkt zainteresowania potencjalnych klientów Rainbow. Pozytywne założenia związane są też m.in. ze spodziewanym tzw. 'odłożonym popytem' na usług i turystyczne (realizacja wyjazdów turystycznych niezrealizowanych z uwagi na 'drugą' i 'trzecią' falę pandemii COVID-19, determinowana odłożonymi zasobami finansowymi oraz pozytywnymi nastrojami konsumenckimi po względnym powrocie do normalnego funkcjonowania życia społecznego)" - wskazał prezes.

W ujęciu jednostkowym strata netto w 2020 r. wyniosła 29,9 mln zł wobec 26,12 mln zł zysku rok wcześniej.

Rainbow Tours to operator turystyczny zajmujący się sprzedażą własnych imprez turystycznych, pośrednictwem w sprzedaży imprez turystycznych innych touroperatorów, biletów lotniczych, autokarowych, promowych. Spółka zadebiutowała na GPW w 2007 r.

(ISBnews)

Wiadomości
Jak rozpoznać brylant w pierścionku? Prosty przewodnik dla każdego

Wybór pierścionka z brylantem to poważna decyzja – zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. Nic dziwnego, że wiele osób ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...

Jakie waluty są w Unii Europejskiej?

Choć najbardziej popularną walutą w Unii Europejskiej i najmocniej kojarzącą się nawet z samej nazwy jest euro, to wiele krajów ...

Czym jest forex?

Rynek forex, jako największy i najbardziej płyny przyciąga całą rzeszę inwestorów. Każdego dnia na tym rynku odbywa się ogromna liczba ...