Pepco Group osiągnęło wzrost przychodów o 8,7% do 4 523 mln euro w roku obrotowym 2025 (październik 2024 - wrzesień 2025), a bazowy zysk netto wzrósł o 19,7% do 219 mln euro mimo jednorazowej utraty wartości przed opodatkowaniem odpisanej zgodnie z MSSF w wysokości 38 mln euro, podała spółka powołując się na wstępne wyniki (z wyłączeniem Poundland).
W ujęciu porównywalnym (LFL) przychody wróciły do pozytywnej dynamiki w wysokości 2,6% (po wyłączeniu produktów szybkozbywalnych - do poziomu 4%), a bazowa EBITDA wzrosła o 10,3% do 865 mln euro, odzwierciedlając wzrost marży brutto o 100 pkt bazowych r/r, podano.
"Przychody Grupy wyniosły 4,5 mld euro, wzrost o 8,7% r/r, napędzane przez wzrost LFL w wysokości 2,6% oraz otwarcia nowych sklepów:
- przychody Pepco w wysokości 4,184 mln euro, +8,6%; przychody Dealz Poland w wysokości 339 mln euro, +10,4%
- przychody LFL sieci Pepco wzrosły o 2,7% (bez towarów szybkozbywalnych o 4,1%), z pozytywnym wynikiem w każdym kwartale
- przychody LFL Dealz Poland wzrosły o 1,9%" - czytamy w komunikacie.
Wśród najważniejszych wskaźników spółka wymieniła:
- marża brutto Grupy wzrosła o 100 punktów bazowych do 48%, napędzana poprawą wydajności operacyjnej oraz wyjściem z rynku towarów szybkozbywalnych,
- marża brutto sieci Pepco wyniosła 48,6% (w roku obrotowym 47,7%); Dealz Poland: 33,1% wobec 30,4% rok wcześniej),
- bazowa EBITDA (MSSF 16) wzrosła o 10,3% do 865 mln euro, napędzana marżą brutto, mimo wyższych kosztów sklepów za sprawą wolumenów rosnących znacznie szybciej niż przychody, co oddaje naszą koncentrację na dostarczanie bardziej konkurencyjnych cen dla klientów,
- silny wzrost EBITDA Pepco o 10,1% do 874 mln euro; EBITDA Dealz wzrosła o 92,3% do 25 mln euro,
- redukcja kosztów odsetkowych i zauważalnie niższa efektywna stopa podatkowa przyczyniły się do mocnej poprawy bazowego zysku po opodatkowaniu do poziomu 219 mln euro, tj. wzrost o 19,7%. Zawiera się w tym jednorazowa kwota przed opodatkowaniem w wysokości 38 mln euro związana odpisem z tytułu utraty wartości sklepów oraz korekty danych za poprzedni rok po wdrożeniu ulepszonego narzędzia księgowego,
- silny bilans oraz profil płynnościowy, przy zapasie gotówki w wysokości 464 mln euro na koniec roku; zadłużenie netto przed MSSF 16 zredukowane do 161 mln euro (dźwignia na poziomie 0,3x). Pełne refinansowanie zadłużenia Grupy przeprowadzono w IV kw. roku obrotowego 2025 oraz I kw. roku obrotowego 2026, znacząco wydłużając profil zapadalności, a także redukując średnie koszty odsetek z 6,4% do 3,9%.
Grupa otworzyła 247 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2025 (w roku obrotowym 2024: 379), co na koniec roku daje łącznie 4 359 sklepów, podano także.
"Rok 2025 był prawdziwym punktem zwrotnym dla Grupy. Po tym, gdy w marcu przedstawiliśmy nowy ramowy plan strategicznym Grupa zaczęła realizować go w wyjątkowo szybkim tempie, osiągając istotne postępy w krótkim czasie. Decyzja o ponownym skoncentrowaniu się na marce Pepco oraz wyłącznie na naszych kluczowych kategoriach - odzieży i artykułach ogólnego użytku - ma potwierdzenie w bardzo dobrych wynikach, w szczególności widocznie w poziomie marży brutto oraz przepływach wolnych środków pieniężnych, które były lepsze od pierwotnych oczekiwań" - skomentował wyniki prezes Pepco Group Stephen Borchert, cytowany w komunikacie.
"Uruchomiliśmy 247 nowych sklepów netto, poprawiając efektywność sklepów i zwrot z kapitału dla Pepco we wszystkich regionach, realizując przy tym nasz zdyscyplinowany plan otwarć nowych sklepów zarówno w Europie Zachodniej, jak i Europie Środkowo-Wschodniej. Wyniki Europy Zachodniej stały się wyraźnym motorem wzrostu, przekraczając nasze początkowe oczekiwania. Jest oczywiste, że region ten jest obecnie gotów na dalsze przyspieszenie wzrostu. Równolegle skoncentrowaliśmy się na stałym udoskonalaniu naszej oferty dla klientów, w czym zawiera się zarówno poprawa jakości produktów w wielu kategoriach, jak również stałe utrzymywanie wiodących na rynku cen dla całej naszej oferty. Wprowadziliśmy również znaczące ulepszenia w całym łańcuchu dostaw, zapewniając stabilność dostaw, dostępność produktów i poprawiając efektywność operacyjną. Rozwój naszych cyfrowych zdolności przebiega zgodnie z planem i jesteśmy na dobrej drodze do ich uruchomienia w pierwszym kwartale 2026 roku" - dodał.
Spółka podkreśliła, że 12 czerwca 2025 r. została pomyślnie sfinalizowana sprzedaż Poundland, co znacząco uprościło strukturę Grupy, zakończono wyjście Pepco z segmentu FMCG, w tym konwersję większości sklepów Pepco Plus na Półwyspie Iberyjskim, co dało zachęcające efekty, a poprawa wyników w Polsce nastąpiła dzięki ukierunkowanym inicjatywom. Z kolei Dealz jest obecnie w pełni niezależny, a rozpoczęcie procesu dezinwestycji planowane jest w 2026 r. - Grupa bada dalsze opcje strategiczne dla tej marki.
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco i Dealz. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.
(ISBnews)
