P.O. prezesa PKP Cargo: Chciałbym, by restrukturyzacja zakończyła się w 2026-2027 r.

Aktualności

P.O. prezesa PKP Cargo Marcin Wojewódka liczy, że proces restrukturyzacji spółki zakończy się w 2026-2027 r., wynika z jego wypowiedzi.

"Chciałbym, żeby [proces restrukturyzacji PKP Cargo zakończył się] jak najszybciej, to znaczy chciałbym, żeby to było w 2026-2027 roku, ale musimy sobie jasno powiedzieć, że jesteśmy na początku drogi uzdrawiania PKP Cargo" - powiedział Wojewódka w Tok FM.

"Musimy przeprowadzić duże strukturalne zmiany, nie tylko w obszarze pracowniczym, bo to jest tylko część. Musimy wyzbyć się niepotrzebnych nieruchomości, musimy zreorganizować spółkę. Musimy zmienić lokalizacje, w których działamy: wycofamy się z kilkudziesięciu lokalizacji; w kilkudziesięciu zostaniemy. Musimy sprzedać niepotrzebny tabor - wagony, lokomotywy, na które nie mamy, nie będziemy mieli pracy" - doprecyzował.

Podkreślił, że planowana jest gruntowana reorganizacja spółki.

"My musimy gruntownie przeorganizować spółkę - tego nie robi się w miesiąc" - zaznaczył.

Zwrócił uwagę, że należności spółki sięgają kilkuset milionów złotych, a zaległości w płatnościach dotyczą niemal każdego kontrahenta.

"Zalegamy i to poważnie, no niestety to są setki milionów złotych […]. Mamy bardzo dużo przeterminowanych należności […], mamy opóźnienia z płatnością za prąd do naszych lokomotyw [...], mamy opóźnienia w płatności za dostęp do torów do spółki PKP PLK. W sumie nie ma kontrahenta, do którego nie mielibyśmy jakichś opóźnień, także wobec podmiotów prywatnych" - podkreślił.

Doprecyzował, że większość zaległości dotyczy PKP PLK czy innych spółek Skarbu Państwa.

25 lipca PKP Cargo otrzymało od Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy postanowienie o otwarciu postępowania restrukturyzacyjnego.

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

(ISBNews)

Wiadomości
Selena FM miało 85,86 mln zł zysku netto, 189,74 mln zł zysku EBITDA w 2024 r.

Selena FM odnotowało 85,86 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2024 r. wobec 50,1 mln zł zysku ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...

Jakie waluty są w Unii Europejskiej?

Choć najbardziej popularną walutą w Unii Europejskiej i najmocniej kojarzącą się nawet z samej nazwy jest euro, to wiele krajów ...

Czym jest forex?

Rynek forex, jako największy i najbardziej płyny przyciąga całą rzeszę inwestorów. Każdego dnia na tym rynku odbywa się ogromna liczba ...