Grupa LPP rozpoczęła działalność w Gruzji, która jest 46. rynkiem w portfolio firmy, podała spółka. W planach spółka ma też kolejne otwarcia w Gruzji i do końca 2026 r. chce otworzyć tam ok. 10 salonów stacjonarnych.
Pierwszy salon Sinsay w Gruzji został otwarty 12 grudnia br. w centrum handlowym Tbilisi East Point, gdzie marka zajmuje 903 m2 nowoczesnej przestrzeni handlowej. East Point to jedno z największych i najnowocześniejszych centrów handlowo-rozrywkowych w Tbilisi. Obecność marki Sinsay w Gruzji to kolejny krok w systematycznie realizowanej strategii LPP, skoncentrowanej na wzmacnianiu działalności spółki za granicą, podano.
"Wejście na rynek gruziński zamyka intensywny rok ekspansji i stanowi ważny krok w zwiększaniu obecności LPP na rynkach zagranicznych. Gruzja to dla nas perspektywiczny kierunek, w którym widzimy przestrzeń do budowania skali działania i długoterminowego wzrostu marki Sinsay. Jesteśmy przekonani, że nasz model biznesowy, oparty m.in. na rozumieniu potrzeb konsumentów, pozwoli nie tylko skutecznie umocnić pozycję w tym regionie, ale też konsekwentnie rozwijać ofertę odpowiadającą oczekiwaniom lokalnych klientów" - powiedział Sinsay retail sales & development director w LPP Mariusz Langwiński, cytowany w komunikacie.
W planach spółka ma też kolejne otwarcia w Gruzji - w styczniu 2026 roku Sinsay zadebiutuje w Rustavi, oferując klientom 825 m2 powierzchni sprzedażowej, a następnie w Telavi, gdzie otwarty zostanie sklep o wielkości 972 m2. Do końca 2026 r. Grupa planuje otworzyć w Gruzji około 10 salonów stacjonarnych, wskazano także.
"Planowane w najbliższym czasie otwarcia w Gruzji wyznaczają dla nas kluczowy etap budowania obecności marki Sinsay w tym kraju. Tegoroczne wejścia na 6 nowych rynków, w tym na 2 z nich w ciągu jednego miesiąca, potwierdzają, że 2025 rok jest dla nas okresem bezprecedensowej skali ekspansji. Wyniki osiągnięte w ostatnich miesiącach pokazują dynamikę, z jaką się dziś rozwijamy. To utwierdza nas w przekonaniu, że obrany przez nas kierunek działań ma solidne fundamenty, a zespoły LPP skutecznie realizują ambitne plany na rynkach międzynarodowych" - dodał international business director w LPP Tomasz Koczara.
W 2025 r. Grupa LPP odnotowała najwyższą w swojej historii skalę wzrostu rozwoju na rynkach zagranicznych. W ciągu ostatnich 12 miesięcy spółka zadebiutowała na sześciu nowych rynkach, rozpoczynając działalność również w Kosowie, Albanii, Uzbekistanie, Azerbejdżanie i Mołdawii, podano.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. W roku obrotowym 2024 (luty 2024 - styczeń 2025) spółka miała 20,2 mld zł skonsolidowanych przychodów.
(ISBnews)
