Klarna: 30% Polaków robi zakupy online przynajmniej raz w tygodniu

Aktualności

Niemal 1/3 ankietowanych Polaków (30%) robi zakupy online przynajmniej raz w tygodniu, głównie korzystając z komputera (49%) i telefonu (46%), wynika z badania 'Pulse Shopping' przeprowadzonego przez firmę Klarna. Jak wynika z badania, 57% ankietowanych uważa, że jakość ogólnego doświadczenia zakupowego jest lepsza online niż w sklepie stacjonarnym.

"Według badania Shopping Pulse, najczęściej kupowane produkty online to ubrania (46%), kosmetyki (36%), elektronika (30%), rozrywka (29%) i akcesoria samochodowe (23%). Możliwość zakupu popularnych produktów i rozłożenie płatności na trzy raty, które można opłacić co 30 dni po zakupie, zdobywa dużą popularność. Jest to szczególnie istotne w kontekście zbliżającego się nowego roku szkolnego, zwłaszcza dla rodziców przyszłych pierwszaków. Aż 3 na 4 Polaków planuje w całości (25%) lub częściowo (50%) swoje wydatki z wyprzedzeniem. Dla wielu rodzin początek roku szkolnego stanowi poważne obciążenie dla miesięcznego budżetu" - powiedział head of Klarna Polska Łukasz Dwulit, cytowany w komunikacie.

Niemal jedna trzecia badanych Polaków (30%) robi zakupy online przynajmniej raz w tygodniu, głównie korzystając z komputera (49%) i telefonu (46%). Większość polskich konsumentów (57%) uważa, że jakość ogólnego doświadczenia zakupowego jest lepsza online niż w sklepie stacjonarnym. To przekonanie opiera się na kilku czynnikach: oszczędności czasu (83%), łatwości porównywania cen (81%), niższych cenach (79%), szerokim wyborze produktów (77%) i różnorodności metody płatności (74 %), podano.

Najczęściej zakupy online wybierane są przez pokolenie Millenialsów, czyli osób w wieku 27-42 lat (37%) oraz najmłodszych badanych - Zetki - w wieku 18-26 lat (33%), nieco rzadziej przez Gen X pomiędzy 43. a 58. rokiem życia (29%) oraz Baby Boomers w wieku 59-77 lat (21%), podano również.

Jak wynika z badania, 55% woli odbierać swoje zamówienia z automatów paczkowych, co stanowi aż pięciokrotnie więcej niż średnia dla wszystkich 18 krajów, które wzięto pod uwagę w badaniu (10%). Tylko jedna trzecia Polaków (33%) preferuje dostawę do miejsca zamieszkania lub pracy, a najrzadziej konsumenci korzystają z usług urzędów pocztowych (4%.).

"Badanie, które skupiało się na nawykach i preferencjach zakupowych respondentów w drugim kwartale tego roku wykazało również, że jedna trzecia Polaków (34%) nabyła produkt po zobaczeniu go w mediach społecznościowych, przy czym połowa z tej grupy (50%.) dokonała zakupu bezpośrednio na danej platformie" - czytamy w komunikacie.

Klarna przeprowadziła badanie konsumenckie we współpracy z Nepa w 18 krajach. Badanie jest przeprowadzane kwartalnie i obejmuje zawsze co najmniej 1000 respondentów z każdego kraju. W sumie w drugim kwartale 2023 roku (kwiecień-czerwiec) wzięło udział 19 293 konsumentów.

Klarna to globalny bank detaliczny oraz dostawca płatności i usług zakupowych.

(ISBnews)

Wiadomości
Newag miał 122,13 mln zł zysku netto, 210,8 mln zł zysku EBITDA w 2024 r.

Newag odnotował 122,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2024 r. wobec 95,18 mln zł zysku ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...

Jakie waluty są w Unii Europejskiej?

Choć najbardziej popularną walutą w Unii Europejskiej i najmocniej kojarzącą się nawet z samej nazwy jest euro, to wiele krajów ...

Czym jest forex?

Rynek forex, jako największy i najbardziej płyny przyciąga całą rzeszę inwestorów. Każdego dnia na tym rynku odbywa się ogromna liczba ...