Helios z grupy Agora zakłada, że rynek kinowy sprzeda łącznie 50 mln biletów w 2023

Aktualności

Helios, z grupy Agora, zakłada w optymistycznym scenariuszu, że w tym roku sprzedane zostanie łącznie 50 mln biletów do kin, w tym 12 mln w obiektach Heliosa w 2023, poinformował członek zarządu Agory i prezes Heliosa Tomasz Jagiełło.

"Zakładamy w tym roku łącznie 50 mln sprzedanych biletów, z czego 12 mln widzów w Heliosie w 2023, ale jest to podejście optymistyczne. Repertuar filmowy na ten rok jest zachęcający, a pierwsze 2 miesiące to wzrost o 20% r/r" – powiedział Jagiełło podczas wideokonferencji prasowej.

Przypomniał, że 2022 to pierwszy pełen rok od 2019, kiedy kina mogły pracować cały rok, w tym 2 miesiące w rygorach. Spółka osiągnęła 10 mln sprzedanych biletów wobec 14 mln w najlepszym 2019.

"To wymierny obraz straty rynku, te ponad 30% powtarza się też na świecie. Odbudowa postcovid nie przyjdzie do branży tak szybko, jak liczyliśmy wcześniej, ze względu chociażby na zmniejszenie ilości produkcji w Hollywood i silną wojnę konkurencyjną platform streamingowych" - wymienił prezes Heliosa. 

Zaznaczył, że finansowym priorytetem Heliosa w tym roku jest obniżenie zadłużenia, które narosło w związku z kosztami obostrzeń covidowych. Jednocześnie nie przewiduje nowych inwestycji, a jedynie realizację umów nowych otwarć zawartych jeszcze przed pandemią.

"Na potencjalne, większe inwestycje spółka poczeka 2-3 lata. Nie myślimy teraz o nowych obiektach, raczej rynek nowych kin nie potrzebuje, a zobaczymy, czy część istniejących na rynku nie okaże się niepotrzebna. Dbamy o rozwój istniejących obiektów" - wskazał Jagiełło.

Podkreślił, że aktualnie branża kinowa jest "przyduszona" wojną platform streamingowych. 

"Producenci i wielkie studia już jednak wiedzą, że kina przynoszą zyski, a platformy straty, dlatego przyszłość dla kin wydaje się optymistyczna. Jednak kilka lat musi upłynąć do stabilizacji streamingu i odbudowy produkcji kinowych" - podsumował prezes Heliosa.

Oczekuje że segment restauracyjny Heliosa - Step Inside - zacznie się rozwijać i wygeneruje pozytywną EBITDA w tym roku.

Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą "Gazety Wyborczej" i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.

(ISBnews)

Wiadomości
ZUS przekazał do OFE 281,86 mln zł

Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) przekazał do otwartych funduszy emerytalnych (OFE) kwotę 281,86 mln zł w gotówce, podał ZUS. Łącznie w kwietniu ...

Jaki dysk SSD do gier wybrać? Poradnik zakupowy

Dysk twardy to jeden z najważniejszych elementów każdego komputera. Przy zakupie nowego sprzętu warto więc poważnie zastanowić się nad tym, ...

Jak obniżać koszty w handlu międzynarodowym, czyli o kursie dolara i innych walut

W dzisiejszym świecie normą jest, że kursy walut ulegają wahaniom. Świetnym przykładem jest kurs dolara do złotego. Jeszcze w 2022 ...

Opanuj HTML i CSS z GoIT: Podstawy projektowania stron internetowych

Zastanawiasz się nad nauką HTML i CSS? Rozważ kurs GoIT - twój kompletne źródło wiedzy o projektowaniu stron internetowych. Odkryj ...

Co musisz wiedzieć o zdolności kredytowej?

Jak powszechnie wiadomo, zdolność kredytowa to pojęcie, które jest nieodłącznym elementem każdej decyzji związanej z zaciągnięciem kredytu.  Bez względu na to, ...

Konto oszczędnościowe - jak wybrać najlepsze?

Konto oszczędnościowe to jeden z popularnych dodatków do rachunków osobistych, z którego korzysta wiele osób. Jest tak samo popularny, jak ...