Helios z grupy Agora zakłada, że rynek kinowy sprzeda łącznie 50 mln biletów w 2023

Aktualności

Helios, z grupy Agora, zakłada w optymistycznym scenariuszu, że w tym roku sprzedane zostanie łącznie 50 mln biletów do kin, w tym 12 mln w obiektach Heliosa w 2023, poinformował członek zarządu Agory i prezes Heliosa Tomasz Jagiełło.

"Zakładamy w tym roku łącznie 50 mln sprzedanych biletów, z czego 12 mln widzów w Heliosie w 2023, ale jest to podejście optymistyczne. Repertuar filmowy na ten rok jest zachęcający, a pierwsze 2 miesiące to wzrost o 20% r/r" – powiedział Jagiełło podczas wideokonferencji prasowej.

Przypomniał, że 2022 to pierwszy pełen rok od 2019, kiedy kina mogły pracować cały rok, w tym 2 miesiące w rygorach. Spółka osiągnęła 10 mln sprzedanych biletów wobec 14 mln w najlepszym 2019.

"To wymierny obraz straty rynku, te ponad 30% powtarza się też na świecie. Odbudowa postcovid nie przyjdzie do branży tak szybko, jak liczyliśmy wcześniej, ze względu chociażby na zmniejszenie ilości produkcji w Hollywood i silną wojnę konkurencyjną platform streamingowych" - wymienił prezes Heliosa. 

Zaznaczył, że finansowym priorytetem Heliosa w tym roku jest obniżenie zadłużenia, które narosło w związku z kosztami obostrzeń covidowych. Jednocześnie nie przewiduje nowych inwestycji, a jedynie realizację umów nowych otwarć zawartych jeszcze przed pandemią.

"Na potencjalne, większe inwestycje spółka poczeka 2-3 lata. Nie myślimy teraz o nowych obiektach, raczej rynek nowych kin nie potrzebuje, a zobaczymy, czy część istniejących na rynku nie okaże się niepotrzebna. Dbamy o rozwój istniejących obiektów" - wskazał Jagiełło.

Podkreślił, że aktualnie branża kinowa jest "przyduszona" wojną platform streamingowych. 

"Producenci i wielkie studia już jednak wiedzą, że kina przynoszą zyski, a platformy straty, dlatego przyszłość dla kin wydaje się optymistyczna. Jednak kilka lat musi upłynąć do stabilizacji streamingu i odbudowy produkcji kinowych" - podsumował prezes Heliosa.

Oczekuje że segment restauracyjny Heliosa - Step Inside - zacznie się rozwijać i wygeneruje pozytywną EBITDA w tym roku.

Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą "Gazety Wyborczej" i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.

(ISBnews)

Wiadomości
Inflacja konsumencka CPI w USA wyniosła 2,3% r/r w kwietniu

Wskaźnik cen konsumenckich (CPI) niewyrównany sezonowo w USA wyniósł 2,3% w ujęciu r/r w kwietniu 2025 r., podał Urząd Statystyki ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...

Jakie waluty są w Unii Europejskiej?

Choć najbardziej popularną walutą w Unii Europejskiej i najmocniej kojarzącą się nawet z samej nazwy jest euro, to wiele krajów ...

Czym jest forex?

Rynek forex, jako największy i najbardziej płyny przyciąga całą rzeszę inwestorów. Każdego dnia na tym rynku odbywa się ogromna liczba ...