GUS: Prognoza konsumentów dot. zmian cen na 12 m-cy wzrosła o 6,9 pkt m/m w październiku 2021

Aktualności

Prognoza zmian cen konsumpcyjnych na najbliższe 12 miesięcy wzrosła do 41,2 pkt (w skali od -100 do +100) w październiku z 34,3 pkt miesiąc wcześniej, wynika z danych dotyczących opinii konsumentów o sytuacji ekonomicznej i finansowej, opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny (GUS).

Najwyższy poziom tego wskaźnika w br. odnotowano w styczniu - wyniósł on 39,4 pkt.

Z kolei badania przeprowadzone w kwietniu 2020 r., po ogłoszeniu pandemii koronawirusa w marcu ub.r., wykazały wzrost tego wskaźnika do 54,7 pkt z 41,8 pkt miesiąc wcześniej.

Dane te pochodzą z wyników badań dotyczących koniunktury konsumenckiej na października, opublikowanych w "Biuletynie statystycznym" GUS.

(ISBnews)

Wiadomości
BM Reflex: Ceny paliw na stacjach spadną, głównie dzięki promocjom operatorów

Z analizy cen hurtowych paliw wynika, że możemy oczekiwać obniżek cen detalicznych, zwłaszcza oleju napędowego, ale zdecydowanie więcej korzyści przyniosą ...

Jaki dysk SSD do gier wybrać? Poradnik zakupowy

Dysk twardy to jeden z najważniejszych elementów każdego komputera. Przy zakupie nowego sprzętu warto więc poważnie zastanowić się nad tym, ...

Jak obniżać koszty w handlu międzynarodowym, czyli o kursie dolara i innych walut

W dzisiejszym świecie normą jest, że kursy walut ulegają wahaniom. Świetnym przykładem jest kurs dolara do złotego. Jeszcze w 2022 ...

Opanuj HTML i CSS z GoIT: Podstawy projektowania stron internetowych

Zastanawiasz się nad nauką HTML i CSS? Rozważ kurs GoIT - twój kompletne źródło wiedzy o projektowaniu stron internetowych. Odkryj ...

Co musisz wiedzieć o zdolności kredytowej?

Jak powszechnie wiadomo, zdolność kredytowa to pojęcie, które jest nieodłącznym elementem każdej decyzji związanej z zaciągnięciem kredytu.  Bez względu na to, ...

Konto oszczędnościowe - jak wybrać najlepsze?

Konto oszczędnościowe to jeden z popularnych dodatków do rachunków osobistych, z którego korzysta wiele osób. Jest tak samo popularny, jak ...