Grupa Pepco spodziewa się wzrostu przychodów między 6% a 8% w r. obr. 2026

Aktualności

Grupa Pepco spodziewa się osiągnąć w roku obrotowym 2026 (październik 2025-wrzesień 2026) wzrost przychodów między 6% a 8% oraz wzrost bazowego wyniku EBITDA (wg MSSF 16) o co najmniej 9% r/r, podała spółka. Grupa chce też uruchomić 250 nowych sklepów netto z koncentracją na regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Na początku 2026 r. (kalendarzowego) planuje rozpocząć proces dezinwestycji Dealz.

Wzrost bazowego zysku netto będzie kontynuował silną dynamikę z roku obrotowego 2025 i zgodnie z oczekiwaniami przekroczy 25% r/r, podano.

"Grupa spodziewa się osiągnąć w roku obrotowym 2026 wzrost przychodów między 6% a 8%. Na łączne przychody wpłynęła sytuacja związana z wyjściem z rynku towarów szybkozbywalnych, co zgodnie z naszymi szacunkami w roku obrotowym 2026 spowoduje pomniejszenie wzrostu przychodów o około 2 pkt proc. Wpływ ten będzie szczególnie widoczny w pierwszej połowie roku obrotowego, ze spodziewaną odbudową w trakcie całego roku. W zakresie marży brutto w roku obrotowym 2026 oczekujemy osiągnięcia co najmniej poziomu 48% jeszcze przed uwzględnieniem pozytywnego efektu wyjścia z segmentu FMCG, co odzwierciedla korzystniejszy kurs walutowy, częściowo równoważony skupianiem się na utrzymaniu wiodących na rynku cen dla klientów. Oczekuje się, że wyjście z kategorii towarów szybkozbywalnych dodatkowo poprawi marżę brutto o około 40 punktów bazowych na poziomie całej Grupy" - czytamy w komunikacie.

Spółka podała także, że zakładany wzrost bazowego wyniku EBITDA (wg MSSF 16) za cały rok wyniesie co najmniej 9% r/r, dzięki dalszym usprawnieniom operacyjnym i poprawie oferty dla klientów w najważniejszych kategoriach towarów, pomimo poniesienia kosztów transformacji w wysokości 25-35 mln euro, obejmujących m.in. przyspieszenie rozwoju naszych kompetencji cyfrowych i w obszarze analizy danych, utworzenie centrum technologicznego w Porto, usprawnienie platformy IT oraz dalsze zwiększanie efektywności procesów operacyjnych, finansowych i łańcucha dostaw.

"Wzrost bazowego zysku netto będzie kontynuował silną dynamikę z roku obrotowego 2025 i zgodnie z oczekiwaniami przekroczy 25% r/r, co odzwierciedla powyżej wymienione czynniki oraz działania podjęte w celu obniżenia efektywnej stawki podatkowej, refinansowania naszego zadłużenia przy niższych kosztach odsetkowych oraz dostosowanie polityki amortyzacyjnej tak, aby lepiej odpowiadała rzeczywistym okresom trwania umów najmu sklepów" - czytamy dalej w materiale.

"Naszym celem jest uruchomienie 250 nowych sklepów netto w ramach całej Grupy w roku obrotowym 2026, z koncentracją na regionie Europy Środkowo-Wschodniej, ale przy jednoczesnym przyspieszeniu otwarć sklepów w Europie Zachodniej, gdzie planujemy uruchomić 75 nowych sklepów, szczególnie na Płw. Iberyjskim i we Włoszech. Nie spodziewamy się uruchamiania nowych klepów Dealz w roku obrotowym 2026, przed wyjściem z tej działalności" - podano także.

Grupa oczekuje, że w roku obrotowym 2026 wolne przepływy pieniężne, bez uwzględnienia dźwigni finansowej, przekroczą 200 mln euro, po uwzględnieniu nakładów inwestycyjnych na poziomie górnego przedziału naszego średnioterminowego zakresu oczekiwań wynoszących 160-180 mln euro rocznie, co w dużej mierze odzwierciedla harmonogram wydatków w obszarze technologii oraz inwestycje w sklepy w roku obrotowym 2026.

"Wzmocniliśmy zarząd Grupy, mamy odpowiednią strategię, a silna dynamika działalności Pepco pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze. Biorąc to pod uwagę, podnosimy dziś nasze średnioterminowe oczekiwania dla niektórych wskaźników z uwagi na nasze rosnące przekonanie co do perspektywy dla Grupy. Dzięki utrzymującej się wysokiej generacji gotówki, możemy skupić się na dalszym budowaniu wartości dla akcjonariuszy, czego wyrazem jest istotny wzrost dywidendy za rok obrotowy 2025 o 55% oraz skup akcji o wartości ponad 75 mln euro w bieżącym roku kalendarzowym" - skomentował prezes Pepco Group Stephen Borchert, cytowany w komunikacie.

Dealz jest obecnie w pełni niezależny, a rozpoczęcie procesu dezinwestycji planowane jest w 2026 r. Grupa bada dalsze opcje strategiczne dla tej marki, podano również.

"W przypadku Dealz prace nad przekształceniem działalności w samodzielny podmiot po sprzedaży Poundland zostały pomyślnie zakończone. Pozwoli to kierownictwu Dealz w pełni skoncentrować się na poprawie wyników handlowych, a także rozpocząć proces dezinwestycji na początku 2026 r. (kalendarzowego)" - wskazano.

Spółka podała też, że nowa strona internetowa, aplikacja oraz program lojalnościowy są gotowe do uruchomienia w I kw. 2026 r.

Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco i Dealz. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.

(ISBnews)

Wiadomości
Orlen przejmie od Synthosu całość projektu butadienowego w ramach umowy wartej 692 mln zł

Orlen podpisał z Synthosem umowę przejęcia 100% udziałów w spółce S54 budującej nową jednostkę ekstrakcji butadienu, podała spółka. Jednostka stanie ...

Czy opłaca się płacić kryptowalutą za codzienne zakupy? Plusy, minusy i realne opcje w 2025 roku

Jeszcze kilka lat temu kupno kawy za Bitcoina wydawało się ciekawostką technologiczną albo pokazem możliwości na branżowych targach. Dziś coraz ...

Jak rozpoznać brylant w pierścionku? Prosty przewodnik dla każdego

Wybór pierścionka z brylantem to poważna decyzja – zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. Nic dziwnego, że wiele osób ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...