Grupa LPP zakłada 23-23,5 mld zł sprzedaży w r.obr 2025 i 28-29 mld w r. 2026

Aktualności

Grupa LPP zakłada na rok obr. 2025 (luty 2025 - styczeń 2026) możliwość osiągnięcia ok. 23-23,5 mld zł sprzedaży, marży brutto na sprzedaży w przedziale 54,5-55% oraz planuje wydatki inwestycyjne na poziomie 2,9 mld zł z tego 1,6 mld zł na sklepy, podała spółka. W roku obr. 2026 Grupa spodziewa się ok. 28-29 mld zł przychodów przy marży brutto na sprzedaży 54-54,5% oraz wydatków inwestycyjnych 2,6 mld zł z tego 1,7 mld zł na sklepy. 

We wrześniu br. spółka podawała, że plany sprzedażowe Grupy na cały rok finansowy 2025 (rozpoczęty w lutym 2025) zakładają możliwość osiągnięcia przychodów w wysokości ok. 23-24 mld zł przy marży brutto na sprzedaży w przedziale 53-54%, a planowane wydatki inwestycyjne są na poziomie 3,1 mld zł, z tego 1,9 mld zł na sklepy.

"Plany sprzedażowe Grupy na cały rok finansowy 2025 zakładają możliwość osiągnięcia ok. 23-23,5 mld zł sprzedaży, przy wzroście r/r w segmencie tradycyjnej sprzedaży (dzięki wzrostom powierzchni i pozytywnym LFL) oraz wzroście w kanale internetowym. W roku 2025 spółka zakłada zwiększenie powierzchni o 25-30% r/r, skupiając się głównie na rozwoju sklepów marki Sinsay (ok. 900). Grupa spodziewa się marży brutto na sprzedaży w przedziale 54,5-55%. Jednocześnie zakłada utrzymanie wskaźnika: koszty operacyjne do sprzedaży w zakresie ok. 40,5-41,0%. Planowane są wydatki inwestycyjne na poziomie 2,9 mld zł z tego 1,6 mld zł na sklepy" - czytamy w raporcie kwartalnym.

Dodatkowo spółka chce w r.obr. 2025 zachować bezpieczny poziom zadłużenia (dług netto/EBITDA na poziomie ok. 1,1), podano. 

Na realizację planów w 2025 wpływ będą mieć też wyniki IV kwartału, zaznaczono.

"W okresie od 1 listopada do 9 grudnia Grupa osiągnęła w walutach stałych przychody 14% wyższe r/r. W ostatnim kwartale planuje otworzyć 350-400 salonów" - podano w raporcie.

"Jednocześnie na kolejny rok finansowy tj. 2026 dzięki wzrostom powierzchni ok. 20% r/r, pozytywnym LFL oraz dwucyfrowym wzrostom r/r w kanale online, Grupa spodziewa się przychodów w wysokości ok. 28-29 mld zł, przy marży brutto na sprzedaży w przedziale 54-54,5%. W 2026 spółka zakłada też utrzymanie efektywności kosztowej (wskaźnik: koszty operacyjne/ sprzedaż 40,0-41,0%) oraz wydatki inwestycyjne na poziomie 2,6 mld zł z tego 1,7 mld zł na sklepy. Dodatkowo spółka chce zachować bezpieczny poziom zadłużenia (dług netto/EBITDA na poziomie ok. 1,1)" - czytamy dalej.

W I-III kw. r.obr. 2025 r. (luty-Październik 2025 r.) spółka miała 786 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 1299 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 16649 mln zł w porównaniu z 14523 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 3050 mln zł wobec 2970 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. W roku obrotowym 2024 (luty 2024 - styczeń 2025) spółka miała 20,2 mld zł skonsolidowanych przychodów.

(ISBnews)

Wiadomości
Grupa LPP zakłada 23-23,5 mld zł sprzedaży w r.obr 2025 i 28-29 mld w r. 2026

Grupa LPP zakłada na rok obr. 2025 (luty 2025 - styczeń 2026) możliwość osiągnięcia ok. 23-23,5 mld zł sprzedaży, marży ...

Czy opłaca się płacić kryptowalutą za codzienne zakupy? Plusy, minusy i realne opcje w 2025 roku

Jeszcze kilka lat temu kupno kawy za Bitcoina wydawało się ciekawostką technologiczną albo pokazem możliwości na branżowych targach. Dziś coraz ...

Jak rozpoznać brylant w pierścionku? Prosty przewodnik dla każdego

Wybór pierścionka z brylantem to poważna decyzja – zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. Nic dziwnego, że wiele osób ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...