Grupa LPP zakłada na rok obr. 2025 (luty 2025 - styczeń 2026) możliwość osiągnięcia ok. 23-23,5 mld zł sprzedaży, marży brutto na sprzedaży w przedziale 54,5-55% oraz planuje wydatki inwestycyjne na poziomie 2,9 mld zł z tego 1,6 mld zł na sklepy, podała spółka. W roku obr. 2026 Grupa spodziewa się ok. 28-29 mld zł przychodów przy marży brutto na sprzedaży 54-54,5% oraz wydatków inwestycyjnych 2,6 mld zł z tego 1,7 mld zł na sklepy.
We wrześniu br. spółka podawała, że plany sprzedażowe Grupy na cały rok finansowy 2025 (rozpoczęty w lutym 2025) zakładają możliwość osiągnięcia przychodów w wysokości ok. 23-24 mld zł przy marży brutto na sprzedaży w przedziale 53-54%, a planowane wydatki inwestycyjne są na poziomie 3,1 mld zł, z tego 1,9 mld zł na sklepy.
"Plany sprzedażowe Grupy na cały rok finansowy 2025 zakładają możliwość osiągnięcia ok. 23-23,5 mld zł sprzedaży, przy wzroście r/r w segmencie tradycyjnej sprzedaży (dzięki wzrostom powierzchni i pozytywnym LFL) oraz wzroście w kanale internetowym. W roku 2025 spółka zakłada zwiększenie powierzchni o 25-30% r/r, skupiając się głównie na rozwoju sklepów marki Sinsay (ok. 900). Grupa spodziewa się marży brutto na sprzedaży w przedziale 54,5-55%. Jednocześnie zakłada utrzymanie wskaźnika: koszty operacyjne do sprzedaży w zakresie ok. 40,5-41,0%. Planowane są wydatki inwestycyjne na poziomie 2,9 mld zł z tego 1,6 mld zł na sklepy" - czytamy w raporcie kwartalnym.
Dodatkowo spółka chce w r.obr. 2025 zachować bezpieczny poziom zadłużenia (dług netto/EBITDA na poziomie ok. 1,1), podano.
Na realizację planów w 2025 wpływ będą mieć też wyniki IV kwartału, zaznaczono.
"W okresie od 1 listopada do 9 grudnia Grupa osiągnęła w walutach stałych przychody 14% wyższe r/r. W ostatnim kwartale planuje otworzyć 350-400 salonów" - podano w raporcie.
"Jednocześnie na kolejny rok finansowy tj. 2026 dzięki wzrostom powierzchni ok. 20% r/r, pozytywnym LFL oraz dwucyfrowym wzrostom r/r w kanale online, Grupa spodziewa się przychodów w wysokości ok. 28-29 mld zł, przy marży brutto na sprzedaży w przedziale 54-54,5%. W 2026 spółka zakłada też utrzymanie efektywności kosztowej (wskaźnik: koszty operacyjne/ sprzedaż 40,0-41,0%) oraz wydatki inwestycyjne na poziomie 2,6 mld zł z tego 1,7 mld zł na sklepy. Dodatkowo spółka chce zachować bezpieczny poziom zadłużenia (dług netto/EBITDA na poziomie ok. 1,1)" - czytamy dalej.
W I-III kw. r.obr. 2025 r. (luty-Październik 2025 r.) spółka miała 786 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 1299 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 16649 mln zł w porównaniu z 14523 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 3050 mln zł wobec 2970 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. W roku obrotowym 2024 (luty 2024 - styczeń 2025) spółka miała 20,2 mld zł skonsolidowanych przychodów.
(ISBnews)
