Grupa CCC zakłada osiągnięcie 20% marży EBITDA w 2025 r. i ponad 12 mld zł przychodów (wobec 10,5 mld zł w 2024 r.), poinformował prezes Dariusz Miłek.
"Jeśli chodzi o I kwartał, to mieliśmy ambicje na trochę więcej, a wyzwaniem na ten rok jest ponad 12 plus mld zł przychodów. [...] A jeśli chodzi o wskaźnik kosztów LTM grupy, który w I kw. wyniósł 40%, to na pewno zejdziemy bliżej 36-35%. Marża EBITDA w I kw. wyniosła 16% i nie ma nic na przeszkodzie, żeby kontynuować ten trend i kolejne kwartały będą dla nas lepsze" - powiedział Dariusz Miłek podczas konferencji prasowej.
"Czyli plan Grupy na 2025 r. to ponad 12 mld zł przychodów i 20% marży EBITDA, zaś do 2030 r. to będzie 20% marży i 25 mld zł przychodów. Jestem bardzo optymistycznie nastawiony, szczególnie po otwarciu rynków w Hiszpanii i we Włoszech, gdzie jest ok. 110 mln ludzi. Otworzymy w Hiszpanii jeszcze 19 sklepów w tym roku i na koniec roku będzie 21, a we Włoszech jeszcze pięć i będzie 26 sklepów" - dodał.
Zasygnalizował też chęć wejścia na rynki w Grecji i Portugalii, ale podkreślił, że są to problematyczne rynki ze względu na brak galerii handlowych i zaznaczył, że trzeba się jeszcze nad tym zastanowić.
Prezes zapowiedział, że w 2025 r. Grupa ma ambitne plany dotyczące rozwoju powierzchni handlowej w tym roku o ok. 350 tys. m2 i otwarcia ok. 370 sklepów, w tym 85 Half Price, 100 - CCC, 165 - Worldbox i 20 e-obuwie.
Powiedział też, że do końca roku Grupa chce ograniczyć zapasy o 20% oraz ograniczyć koszty finansowe o ok. 1/3.
Wcześniej w tym roku grupa informowała, że ambicją na 2025 r. jest osiągniecie ponad 12 mld zł przychodów Grupy (wobec 10,5 mld zł w 2024 r), ponad 14 mld zł w 2026 r., w 2027 r. ponad 17 mld zł, a w 2023 r. ponad 25 mld zł. Zysk EBITDA według założeń ma wynieść 2,4 mld zł w 2025 r. (wobec 1,7 mld zł w 2024 r.), 2,8 mld zł w 2026 r., 3,4 mld zł w 2027 r. oraz 5 mld zł w 2030 r.
Według wstępnych danych CCC odnotowało zysk EBITDA w wysokości 376 mln zł wobec 301 mln zł zysku rok wcześniej w I kw. roku obrotowego 2025 (luty-kwiecień 2025). Skorygowany zysk EBITDA wyniósł odpowiednio: 320 mln zł wobec 285 mln zł zysku rok wcześniej. W I kw. 2025 Grupa CCC wypracowała wynik EBITDA na poziomie 376 mln zł (+25% r/r) oraz marżę EBITDA 16% (+3 pkt proc. r/r). Grupa CCC podkreśla, że utrzymuje "ścisłą dyscyplinę kosztową we wszystkich liniach biznesowych". W omawianym kwartale odnotowała spadek wskaźnika kosztów do przychodów o blisko 2 pkt proc. do 43,9%. Był to siódmy kwartał z rzędu poprawy w ujęciu r/r.
Szyld CCC zanotował zysk EBITDA w wysokości 218 mln zł (+11% r/r) przy marży EBITDA 21% (lepszej o ok. 1 pkt proc.). Jest to dziewiąty kwartał z rzędu poprawy rentowności szyldu w ujęciu r/r. Zysk EBITDA HalfPrice wzrósł o 4% r/r i wyniósł 72 mln zł. Grupa Modivo wypracowała zysk EBITDA 88 mln zł (+150% r/r) oraz skokowy wzrost marży EBITDA (o ponad 6 pkt proc. r/r) do poziomu 10%. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 350 mln zł w I kw. r.obr. wobec 2 261 mln zł rok wcześniej.
Grupa CCC jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia i odzieży. Działa na 23 rynkach. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 10,3 mld zł w roku obrotowym 2024 (luty 2024 - styczeń 2025).
(ISBnews)