Firmy z Base Index zwiększyły sprzedaż o 12,4% r/r, wartość zamówienia o 3,2% w maju

Aktualności

Firmy uwzględnione w Base Index (dawniej: BaseLinker Index) - wskaźniku kondycji polskiego rynku e-commerce - zwiększyły sprzedaż o 12,4% r/r w maju, powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 8,8%, a średnią wartość koszyka - o 3,2% r/r do 200,4 zł, podał twórca wskaźnika - firma BaseLinker.

"W letni sezon wchodzimy z optymistycznymi nastrojami. Polski e-commerce w maju zanotował kolejny, bardzo dobry miesiąc. Sprzedaż nie tylko znacząco wzrosła w ujęciu rocznym, ale i porównując z kwietniem br., który też stał na wysokim poziomie. Przestaje dziwić silny udział sprzedaży cross-border, która ponownie zanotowała znaczny wzrost - nasz system coraz częściej jest wykorzystywany do działań na rynkach zagranicznych, a polscy sprzedawcy coraz chętniej próbują swoich sił zarówno w państwach bałtyckich, jak i np. we Francji czy w Niemczech. Najmocniejszy wzrost w maju zaliczyła ponownie kategoria 'supermarket', a za nią uplasowały się 'zdrowie i uroda' oraz 'moda'" - powiedziała head of business intelligence w Base (dawniej: BaseLinker) Aleksandra Rząd, cytowana w komunikacie. 

Sprzedaż krajowa wzrosła w ubiegłym miesiącu o 9,9% r/r, natomiast sprzedaż cross-border o 25,2%, a jej udział w sprzedaży polskich sprzedawców wyniósł 18,25%, wskazano w materiale.

"W relacji do kwietnia 2025 r. majowy odczyt Base Index wypadł zanotował wzrost o 1,5%. Składa się na to wzrost liczby zamówień o 5,8%, przy jednoczesnym spadku średniej wartości zamówienia o 4,1%" - czytamy dalej.

W maju 2025 r. wartość Base Index - wskaźnika mierzącego kompleksową kondycję polskiego e-commerce - wyniosła 155 pkt (wartość wyjściowa, ze stycznia 2022 r. wynosi 100 pkt). Przed miesiącem odczyt wynosił 153 pkt, a rok temu 138 pkt., podano także.

Base Index (dawniej: BaseLinker Index) to wskaźnik pokazujący aktualny stan polskiego e-commerce-u. Indeksowanie danych rozpoczęto w styczniu 2022 r., kiedy ustalono wartość Base Index na poziomie 100, będącym punktem odniesienia dla odczytów z kolejnych badanych miesięcy. Każda z 3 tys. firm uwzględnionych w indeksie zarządzała swoją sprzedażą w internecie, korzystając z systemu Base w styczniu 2022 i miała co najmniej 250 tys. zł miesięcznego GMV (Gross Merchandise Value, czyli sprzedaży online). Aktualizacja uczestników indeksu nastąpiła w styczniu 2024, tak aby uwzględnić także nowe, duże przedsiębiorstwa, które zaczęły korzystać z systemu w latach 2022 i 2023.

(ISBnews)

Wiadomości
PPL planuje inwestycje rzędu 940 mln zł w modernizację Lotniska Chopina

Polskie Porty Lotnicze (PPL) planuje na obecną chwile inwestycje rzędu 940 mln zł w modernizację Lotniska Chopina w Warszawie, poinformował ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...

Jakie waluty są w Unii Europejskiej?

Choć najbardziej popularną walutą w Unii Europejskiej i najmocniej kojarzącą się nawet z samej nazwy jest euro, to wiele krajów ...

Czym jest forex?

Rynek forex, jako największy i najbardziej płyny przyciąga całą rzeszę inwestorów. Każdego dnia na tym rynku odbywa się ogromna liczba ...