Eurocash opublikuje nową strategię na lata 2026-2027 9 grudnia br.

Aktualności

Eurocash opublikuje 9 grudnia br. nową strategię na lata 2026-2027, wynika z prezentacji spółki.

"9 grudnia, po zamknięciu sesji giełdowej, opublikujemy kluczowe założenia nowej strategii Grupy Eurocash na lata 2026-27" - czytamy w prezentacji dotyczącej wyników kwartalnych Grupy. 

"Uważamy, że przy uwzględnieniu poprawiających się wyników Frisco, solidnej pozycji Eurocash Serwis na rynku oraz stabilnego generowanie gotówki w modelu franczyzowym, obecna kapitalizacja rynkowa nie odzwierciedla w pełni wartości sumy poszczególnych segmentów Grupy" -podano.

Eurocash odnotował 6,95 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2025 r. wobec 3,05 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 86,42 mln zł wobec 87,32 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 232,11 mln zł wobec 237,06 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 7 937,44 mln zł w III kw. 2025 r. wobec 8 297,99 mln zł rok wcześniej.

W I-III kw. 2025 r. spółka miała 92,09 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 91,52 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 22 697,7 mln zł w porównaniu z 23 716,79 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 582,73 mln zł wobec 592,2 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

Skonsolidowana marża brutto na sprzedaży w III kw. 2025 r. wyniosła 12,99%, co oznacza wzrost o 0,22 pkt proc. r/r., a w ciągu trzech kwartałów 2025 r. rentowność brutto na sprzedaży była wyższa o 0,24 pkt proc. r/r i wyniosła 13,14%.

Zadłużenie netto Grupy Eurocash na koniec III kwartału 2025 r. wyniosło 2 252,8 mln zł. Zadłużenie netto przed MSSF16 wyniosło 309 mln zł wobec 361,6 mln zł rok wcześniej

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.

(ISBnews)

Wiadomości
Powróciła nadzieja na cięcie w grudniu

Piątkowa sesja na Wall Street zakończyła się blisko 1% odbiciem, ale dziś impet wzrostowy w przypadku notowań kontraktów na amerykańskie ...

Czy opłaca się płacić kryptowalutą za codzienne zakupy? Plusy, minusy i realne opcje w 2025 roku

Jeszcze kilka lat temu kupno kawy za Bitcoina wydawało się ciekawostką technologiczną albo pokazem możliwości na branżowych targach. Dziś coraz ...

Jak rozpoznać brylant w pierścionku? Prosty przewodnik dla każdego

Wybór pierścionka z brylantem to poważna decyzja – zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. Nic dziwnego, że wiele osób ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...