Eurocash opublikuje 9 grudnia br. nową strategię na lata 2026-2027, wynika z prezentacji spółki.
"9 grudnia, po zamknięciu sesji giełdowej, opublikujemy kluczowe założenia nowej strategii Grupy Eurocash na lata 2026-27" - czytamy w prezentacji dotyczącej wyników kwartalnych Grupy.
"Uważamy, że przy uwzględnieniu poprawiających się wyników Frisco, solidnej pozycji Eurocash Serwis na rynku oraz stabilnego generowanie gotówki w modelu franczyzowym, obecna kapitalizacja rynkowa nie odzwierciedla w pełni wartości sumy poszczególnych segmentów Grupy" -podano.
Eurocash odnotował 6,95 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2025 r. wobec 3,05 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 86,42 mln zł wobec 87,32 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 232,11 mln zł wobec 237,06 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 7 937,44 mln zł w III kw. 2025 r. wobec 8 297,99 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2025 r. spółka miała 92,09 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 91,52 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 22 697,7 mln zł w porównaniu z 23 716,79 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 582,73 mln zł wobec 592,2 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Skonsolidowana marża brutto na sprzedaży w III kw. 2025 r. wyniosła 12,99%, co oznacza wzrost o 0,22 pkt proc. r/r., a w ciągu trzech kwartałów 2025 r. rentowność brutto na sprzedaży była wyższa o 0,24 pkt proc. r/r i wyniosła 13,14%.
Zadłużenie netto Grupy Eurocash na koniec III kwartału 2025 r. wyniosło 2 252,8 mln zł. Zadłużenie netto przed MSSF16 wyniosło 309 mln zł wobec 361,6 mln zł rok wcześniej
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
(ISBnews)
