Eurocash odnotował 6,95 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2025 r. wobec 3,05 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 86,42 mln zł wobec 87,32 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 232,11 mln zł wobec 237,06 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 7 937,44 mln zł w III kw. 2025 r. wobec 8 297,99 mln zł rok wcześniej.
"W 3 kw. 25 r. sprzedaż Eurocash spadła o 4,3% r/r, co było spowodowane słabszymi wynikami w segmencie Cash & Carry (-12% r/r) oraz w Delikatesach Centrum (franczyza -12% r/r, sklepy własne -7% r/r), głównie z powodu słabszego popytu w kluczowych kategoriach oraz zmieniających się zachowań konsumentów. EBITDA: Zysk EBITDA pozostawał stabilny, a skorygowana marża EBITDA poprawiła się o 20 punktów bazowych r/r. Wzrost marży brutto (+20 punktów bazowych r/r) oraz ścisła dyscyplina kosztowa w pełni skompensowały skutki niższej sprzedaży. Koszty jednorazowe: w 3 kw. 25 r. Grupa poniosła 11 mln zł kosztów jednorazowych, związanych z optymalizacją portfela sklepów własnych, w tym z zamknięciem 30 sklepów Delikatesy Centrum. Łącznie w tym roku zostało zamkniętych 65 nierentownych sklepów, co powinno przełożyć się na roczne oszczędności w wysokości ok. 35 mln zł (w tym 15,4 mln zł dzięki zamknięciom sklepów w 3 kw. 25 r.). Planowana jest dalsza optymalizacja sieci" - czytamy w prezentacji spółki do wyników za III kw.
W I-III kw. 2025 r. spółka miała 92,09 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 91,52 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 22 697,7 mln zł w porównaniu z 23 716,79 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 582,73 mln zł wobec 592,2 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Skonsolidowana marża brutto na sprzedaży w III kw. 2025 r. wyniosła 12,99%, co oznacza wzrost o 0,22 pkt proc. r/r., a w ciągu trzech kwartałów 2025 r. rentowność brutto na sprzedaży była wyższa o 0,24 pkt proc. r/r i wyniosła 13,14%.
W raporcie kwartalnym spółka podała, że sprzedaż towarów w III kw. 2025 r. w segmencie hurtowym wyniosła 5 944,29 mln zł, co oznacza spadek o -3,1% r/r. Sprzedaż towarów w 3 kwartałach 2025 r w segmencie hurtowym wyniosła 16 804,55 mln zł, co przekłada się na spadek o -4,1% r/r. Liczba sklepów partnerskich i franczyzowych działających w ramach Grupy Eurocash pod markami takimi jak Groszek, Euro Sklep, Lewiatan oraz Gama, współpracujących z Eurocash Dystrybucja, na koniec 3 kwartału 2025 r. wyniosła 6161 placówek (72 placówki więcej niż na koniec III kw. 2024 r.).
Sprzedaż towarów w segmencie detalicznym wyniosła 1 711,64 mln zł w III kwartale 2025 r., wobec 1 881,91 mln zł w 2024 r., notując spadek o -9,1% r/r, z uwagi na zamknięcia sklepów realizowane w trakcie 2025 r. Sprzedaż towarów w segmencie detalicznym wyniosła 5 021,25 mln zł w 3 kwartałach 2025 r., wobec 5 372,73 mln zł w roku poprzednim, notując spadek o -6,5% r/r. Liczba wszystkich sklepów na koniec III kw. 2025 r. wyniosła 1455 (spadek o 119 sklepów r/r), w tym 815 sklepów franczyzowych (spadek o 55 r/r) oraz 640 sklepy własne oraz prowadzone w ramach spółek JV (spadek o 64 r/r).
Spółka podała też, że Duży Ben zakończył III kw. 2025 r. z 395 lokalizacjami wobec 420 rok wcześniej.
Zadłużenie netto Grupy Eurocash na koniec III kwartału 2025 r. wyniosło 2 252,8 mln zł. Zadłużenie netto przed MSSF16 wyniosło 309 mln zł wobec 361,6 mln zł rok wcześniej
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2025 r. wyniósł 156,19 mln zł wobec 57,17 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
(ISBnews)
