Eurocash: Duży Ben i Frisco osiągną dodatnią rentowność w 2026 r. - wywiad

Aktualności

Grupa Eurocash ocenia, że nie jest zagrożona dodatnia rentowność projektu Frisco w 2026 r., zaś Duży Ben powinien zanotować dwucyfrową dynamikę przychodów ze sprzedaży i również dodatnią rentowność, poinformował ISBnews prezes Paweł Surówka.

"Wyniki [po III kw. br] może nie są tak imponujące w porównaniu do tego, co Duży Ben zazwyczaj pokazuje - czyli bardzo wysoką dynamikę sprzedażową i LfL - jednak należy podkreślić, że w tym roku przeprowadziliśmy przegląd sklepów Dużego Bena i niższy poziom sprzedaży spowodowany jest m.in. zamknięciem znaczącej liczby placówek. Z drugiej strony, dynamika LFL utrzymująca się blisko zera jest powiązana z charakterem asortymentu, ponieważ Duży Ben to market alkoholowy, a cały rynek piwa i alkoholi notuje obecnie spadki wolumenów sprzedaży" - powiedział Surówka w wywiadzie dla ISBnews.

"W następnym roku spodziewamy się, że zmiany strategiczne, które wprowadzamy w Dużym Benie, przełożą się na szybszą dynamikę sprzedaży, co poprowadzi Dużego Bena do pełnej rentowności. Liczę na dwucyfrowy wzrost przychodów ze sprzedaży na jeden sklep w kolejnych kwartałach" - dodał.

Zapowiedział, że liczba sklepów Dużego Bena będzie rosła w przyszłym roku. Duży Ben zakończył III kw. 2025 r. z 395 lokalizacjami wobec 420 rok wcześniej.

"W tym roku koncentrowaliśmy się na jakości portfela, w nadchodzącym roku planujemy wrócić do ekspansji. Analizujemy również kilka innych możliwości, m.in. na ile ten koncept byłby interesujący w ramach konwersji niektórych małych sklepów naszych sieci, które dziś realizują podobną misję jak Duży Ben, skupiając się głównie na sprzedaży alkoholu" - powiedział prezes.

"W przypadku Frisco widzimy kontynuację trendu, jeżeli chodzi o swoją drogę do rentowności. Frisco weszło niedawno do Łodzi i w przyszłym roku w pełni odczujemy efekty tej obecności, co z pewnością przełoży się na lepszą dynamikę wzrostu" - stwierdził prezes.

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.

Barbara Woźniak

(ISBnews)

Wiadomości
GUS: Sprzedaż detaliczna (ceny stałe) wzrosła o 5,4% r/r w październiku; konsensus: +3,7%

Sprzedaż detaliczna (w cenach stałych) wzrosła o 5,4% r/r w październiku 2025 r., podał Główny Urząd Statystyczny (GUS). W ujęciu ...

Czy opłaca się płacić kryptowalutą za codzienne zakupy? Plusy, minusy i realne opcje w 2025 roku

Jeszcze kilka lat temu kupno kawy za Bitcoina wydawało się ciekawostką technologiczną albo pokazem możliwości na branżowych targach. Dziś coraz ...

Jak rozpoznać brylant w pierścionku? Prosty przewodnik dla każdego

Wybór pierścionka z brylantem to poważna decyzja – zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. Nic dziwnego, że wiele osób ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...