Dino Polska miało 437,7 mln zł zysku EBIT, 518,5 mln zł zysku EBITDA w IV kw. 2022 r.

Aktualności

Dino Polska odnotowało 437,7 mln zł skonsolidowanego zysku operacyjnego w IV kw. 2022 r. wobec 292,7 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk EBITDA w IV kw. 2022 r. wyniósł 518,5 mln zł wobec 360,9 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej, podano w prezentacji wynikowej.

Marża EBITDA wyniosła w IV kw. ub.r. 9,1% wobec 9,3% rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5 693 mln zł w IV kw. 2022 r. wobec 3 864 mln zł rok wcześniej.

W całym 2022 r. Dino Polska odnotowało 1 132,09 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 805,3 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny w całym ub.r. wyniósł 1 537,82 mln zł wobec 1 023,99 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 1 837,95 mln zł wobec 1 271,34 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

Marża EBITDA wyniosła w ub.r. 9,3% wobec 9,5% rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 19 801,62 mln zł w 2022 r. wobec 13 362,01 mln zł rok wcześniej.

"W 2022 r. sprzedaż like-for-like (LfL; w sklepach istniejących od ponad roku) zwiększyła się o 28,5%, a całkowita sprzedaż, uwzględniająca nowo otwarte markety Dino wzrosła o 48,2% do 19,8 mld zł. Skala naszego biznesu rosła zatem jeszcze szybciej niż we wcześniejszych latach, a przez ostatnie dwa lata praktycznie się podwoiła (w 2020 r. sprzedaż Dino wyniosła 10,1 mld zł)" - czytamy w sprawozdaniu zarządu.

W 2022 r. sieć Dino Polska zwiększyła się o 344 nowe markety (wobec wzrostu o 343 sklepy rok wcześniej), a powierzchnia - o 19,3% r/r (wobec +23,9% w 2021 r.). Na koniec ub.r. grupa miała 2 156 sklepów i 7 centrów dystrybucyjnych.

"W 2022 r. w rozwój zainwestowaliśmy 1,4 mld zł, a skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Dino Polska za ostatnich 5 lat zwiększyła się do 5,4 mld zł. Równocześnie stworzyliśmy 5 tys. nowych miejsc pracy w 2022 r. i 24,3 tys. w latach 2018-2022" - powiedział członek zarządu Michał Krauze, cytowany w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2022 r. wyniósł 894,59 mln zł wobec 591,22 mln zł zysku rok wcześniej.

Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.

(ISBnews)

Wiadomości
ZUS przekazał do OFE 281,86 mln zł

Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) przekazał do otwartych funduszy emerytalnych (OFE) kwotę 281,86 mln zł w gotówce, podał ZUS. Łącznie w kwietniu ...

Jaki dysk SSD do gier wybrać? Poradnik zakupowy

Dysk twardy to jeden z najważniejszych elementów każdego komputera. Przy zakupie nowego sprzętu warto więc poważnie zastanowić się nad tym, ...

Jak obniżać koszty w handlu międzynarodowym, czyli o kursie dolara i innych walut

W dzisiejszym świecie normą jest, że kursy walut ulegają wahaniom. Świetnym przykładem jest kurs dolara do złotego. Jeszcze w 2022 ...

Opanuj HTML i CSS z GoIT: Podstawy projektowania stron internetowych

Zastanawiasz się nad nauką HTML i CSS? Rozważ kurs GoIT - twój kompletne źródło wiedzy o projektowaniu stron internetowych. Odkryj ...

Co musisz wiedzieć o zdolności kredytowej?

Jak powszechnie wiadomo, zdolność kredytowa to pojęcie, które jest nieodłącznym elementem każdej decyzji związanej z zaciągnięciem kredytu.  Bez względu na to, ...

Konto oszczędnościowe - jak wybrać najlepsze?

Konto oszczędnościowe to jeden z popularnych dodatków do rachunków osobistych, z którego korzysta wiele osób. Jest tak samo popularny, jak ...