Dino Polska miało 437,7 mln zł zysku EBIT, 518,5 mln zł zysku EBITDA w IV kw. 2022 r.

Aktualności

Dino Polska odnotowało 437,7 mln zł skonsolidowanego zysku operacyjnego w IV kw. 2022 r. wobec 292,7 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk EBITDA w IV kw. 2022 r. wyniósł 518,5 mln zł wobec 360,9 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej, podano w prezentacji wynikowej.

Marża EBITDA wyniosła w IV kw. ub.r. 9,1% wobec 9,3% rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5 693 mln zł w IV kw. 2022 r. wobec 3 864 mln zł rok wcześniej.

W całym 2022 r. Dino Polska odnotowało 1 132,09 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 805,3 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny w całym ub.r. wyniósł 1 537,82 mln zł wobec 1 023,99 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 1 837,95 mln zł wobec 1 271,34 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

Marża EBITDA wyniosła w ub.r. 9,3% wobec 9,5% rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 19 801,62 mln zł w 2022 r. wobec 13 362,01 mln zł rok wcześniej.

"W 2022 r. sprzedaż like-for-like (LfL; w sklepach istniejących od ponad roku) zwiększyła się o 28,5%, a całkowita sprzedaż, uwzględniająca nowo otwarte markety Dino wzrosła o 48,2% do 19,8 mld zł. Skala naszego biznesu rosła zatem jeszcze szybciej niż we wcześniejszych latach, a przez ostatnie dwa lata praktycznie się podwoiła (w 2020 r. sprzedaż Dino wyniosła 10,1 mld zł)" - czytamy w sprawozdaniu zarządu.

W 2022 r. sieć Dino Polska zwiększyła się o 344 nowe markety (wobec wzrostu o 343 sklepy rok wcześniej), a powierzchnia - o 19,3% r/r (wobec +23,9% w 2021 r.). Na koniec ub.r. grupa miała 2 156 sklepów i 7 centrów dystrybucyjnych.

"W 2022 r. w rozwój zainwestowaliśmy 1,4 mld zł, a skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Dino Polska za ostatnich 5 lat zwiększyła się do 5,4 mld zł. Równocześnie stworzyliśmy 5 tys. nowych miejsc pracy w 2022 r. i 24,3 tys. w latach 2018-2022" - powiedział członek zarządu Michał Krauze, cytowany w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2022 r. wyniósł 894,59 mln zł wobec 591,22 mln zł zysku rok wcześniej.

Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.

(ISBnews)

Wiadomości
BOŚ: Kolejne obniżki stóp proc. mogą nastąpić w lipcu i wrześniu po 25 pb

Kolejne obniżki stóp procentowych, po majowym dostosowaniu poziomu stóp o 50 pb, mogą nastąpić w lipcu i wrześniu po 25 ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...

Jakie waluty są w Unii Europejskiej?

Choć najbardziej popularną walutą w Unii Europejskiej i najmocniej kojarzącą się nawet z samej nazwy jest euro, to wiele krajów ...

Czym jest forex?

Rynek forex, jako największy i najbardziej płyny przyciąga całą rzeszę inwestorów. Każdego dnia na tym rynku odbywa się ogromna liczba ...