Digital Network oczekuje wyższej rentowności po przejęciu Braughman Group

Aktualności

Digital Network oczekuje wyższej rentowności po przejęciu Braughman Group. Trwa integracja oferty, dostosowanie cen, a rozmowy budżetowe na kolejny rok przebiegają "wyjątkowo pomyślnie", poinformowała prezes Digital Network Agnieszka Godlewska.

"Przejęcie spółki medialnej Braughman Group Media Outdoor przez giełdowy Digital Network zostało sfinalizowane w ubiegłym tygodniu. Uchwała WZA i podpisanie umowy kredytowej z bankiem umożliwiły pełne sfinansowanie i zamknięcie transakcji, uznanej przez rynek za największą w historii polskiego rynku reklamy zewnętrznej. Połączenie lidera cyfrowej reklamy (DOOH) z jedną z trzech największych firm reklamy zewnętrznej - liderem segmentu premium outdoor - ma wzmocnić pozycję Digital Network, której udział w rynku co najmniej się podwoi" - czytamy w komunikacie.

Transakcja, będąca częścią obecnego kierunku digitalizacji, ma zwiększyć skalę działalności grupy Digital Network, przełożyć się na wyższą rentowność oraz potencjał dalszego wzrostu wartości dla akcjonariuszy. W ocenie analityków połączenie jest naturalnym sojuszem dwóch podmiotów, wzajemnie uzupełniających swoje kompetencje. Braughman Group Media Outdoor działa w branży i na rynku dobrze znanym Digital Network, co zwiększa prawdopodobieństwo sprawnej integracji spółki w strukturach grupy, podano także. 

"Połączenie Digital Network z Braughman Group otwiera nowy rozdział dla obu organizacji, tworząc strukturę, która pozwala rozwijać się szybciej, szerzej i zdecydowanie odważniej. To nie jest jedynie suma wyników finansowych - to realny wzrost potencjału operacyjnego i strategicznego. Synergia kosztowa wynikająca z konsolidacji działów sprzedaży i rozwoju, wyeliminowanie wewnętrznej konkurencji o kluczowe lokalizacje (jak choćby w przypadku obiektów PKP), a także możliwość cyfryzacji kolejnych nośników to fundament pod nową skalę działalności" - powiedziała Godlewska, cytowana w komunikacie.

Dodała, że większa struktura to również możliwość negocjowania wyższych budżetów i uzyskiwania korzystniejszych warunków handlowych. 

"Już dziś skoncentrowaliśmy się na integracji oferty i dostosowaniu cen, rozmowach budżetowych na kolejny rok - które przebiegają wyjątkowo pomyślnie - oraz analizie kierunków digitalizacji przejętej sieci nośników" - wskazała prezes Digital Network.

Dane przejmowanej firmy Braughman Group za styczeń-sierpień 2025 r.: 76,6 mln zł przychodów, 19,3 mln zł EBIT i 25,2% marży operacyjnej. To wyniki zbliżone do Digital Network, co po fuzji tworzy podmiot o niespotykanej dotąd sile operacyjnej w sektorze DOOH w Polsce, zaznaczono w informacji.

"Digital Network rośnie na fali dynamicznie zmieniającego się rynku reklamy zewnętrznej (OOH), który podlega gwałtownemu procesowi cyfryzacji (proces wymiany tradycyjnych tablic reklamowych na cyfrowe ekrany LED). Według danych OOH Magazine, w III kwartale 2025 r. segment cyfrowej reklamy zewnętrznej (DOOH) wzrósł o 14,6% r/r. Jako największa firma zewnętrznej reklamy cyfrowej w Polsce, Digital Network po transakcji zakupu Braughman Group staje się największym beneficjentem procesu cyfryzacji tego rynku, a jej wzrost jest dużo większy niż średnia dla rynku, ze względu na posiadaną skalę działania, technologię i know-how. Większa dynamika i potencjał wzrostu Digital Network względem rynku wynika też z tego, że Digital Network jako medium cyfrowe przyciąga też budżety z wydatków reklamowych przeznaczanych na internet poprzez oferowanie swojej oferty w globalnym modelu sprzedaży reklam internetowych Programatic" - podsumowano w informacji.

Digital Network to notowana na rynku głównym GPW spółka holdingowa działająca na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej (Digital Out of Home). Za pośrednictwem spółki zależnej Screen Network zarządza siecią ekranów reklamowych w całej Polsce.

(ISBnews)

Wiadomości
Strategia PFR 2026-2030 ukierunkowana m.in. na odporność i autonomię technologiczną Polski

Polski Fundusz Rozwoju (PFR) przyjął strategię na lata 2026-2030, wśród której strategicznych kierunków znalazły się m.in. odporność gospodarcza i obronna ...

Czy opłaca się płacić kryptowalutą za codzienne zakupy? Plusy, minusy i realne opcje w 2025 roku

Jeszcze kilka lat temu kupno kawy za Bitcoina wydawało się ciekawostką technologiczną albo pokazem możliwości na branżowych targach. Dziś coraz ...

Jak rozpoznać brylant w pierścionku? Prosty przewodnik dla każdego

Wybór pierścionka z brylantem to poważna decyzja – zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. Nic dziwnego, że wiele osób ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...