Danae: Zakupy firmowe na Allegro robi 72% ankietowanych przedsiębiorstw

Aktualności

Zakupy firmowe na Allegro robi 72% przedsiębiorstw ankietowanych przez agencję badawczą Danae na zlecenie Allegro, podała spółka. Spośród tych firm zakupów związanych z administracją firmy dokonuje 86% przedsiębiorstw, a zakupów strategicznych, związanych z prowadzeniem konkretnej działalności - 81%.

"Zakupy firmowe na Allegro robi aż 72% ankietowanych przedsiębiorstw, są to firmy z różnych branż takich jak: uroda (75%), biura (73%), moto (73%), branża budowlana (62%) i HoReCa (58%). Firmy kupują bardzo różne produkty, ale można je podzielić na dwie główne kategorie. To zakupy związane z administracją firmy, czyli np. artykuły biurowe i papiernicze, sprzęt komputerowy, meble czy środki czystości. W tej kategorii już 86% firm dokonujących zaopatrzenia głównie online robi to właśnie na Allegro. Drugą kategorią są zakupy strategiczne, związane z prowadzeniem konkretnej działalności i różne w zależności od branży: to np. kosmetyki, części samochodowe czy produkty spożywcze. W tej grupie 81% przedsiębiorców zaopatrujących się głównie online w przedmioty z tej kategorii robi to za pomocą Allegro" - czytamy w komunikacie.

Allegro zwraca uwagę, że firmy, które zazwyczaj wybierają zakupy stacjonarne, też korzystają z platformy: 45% z nich zamawia tam artykuły administracyjne, a 40% - produkty strategiczne.

"Jak pokazują wyniki badania, większość polskich firm realizuje swoje zakupy wyłącznie bądź w dużej mierze online - zarówno w przypadku zakupów administracyjnych (80%), jak i strategicznych (89%). Tylko co dziesiąta firma robi zakupy strategiczne w większości stacjonarnie i co piąta wybiera właśnie tradycyjne sklepy na zakupy administracyjne" - czytamy dalej.

Kupując w sieci, przedsiębiorcy robiący zakupy strategiczne zaopatrują się zwykle u kilku stałych dostawców (46% ankietowanych), zaś 56% zakupów administracyjnych jest zamawianych u kilku różnych sprzedających - nie są to jednak stałe współprace z dostawcami, podano też w materiale.

"Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród przedsiębiorców jasno wskazują, że digitalizacja zakupów jest już standardem dla polskich firm - zdecydowana większość deklaruje, że przynajmniej część swoich zakupów robi w internecie" - skomentował head of Allegro Business Piotr Truszkowski, cytowany w komunikacie.

"Niewątpliwie wciąż jednak istnieje przestrzeń do przenoszenia kolejnych obszarów zakupowych do sieci. Dlatego tak ważne jest, by rozwijać rozwiązania i tworzyć je z myślą o firmach - w ramach Allegro robimy to poprzez naszą platformę dla biznesu: Allegro Business, która cieszy się rosnącym zainteresowaniem wśród kupujących. Tylko w 2024 roku liczba kupujących wzrosła o 31% r/r" - dodał.

Na Allegro Business dostępnych jest obecnie ponad 220 mln ofert. Przedsiębiorcy mogą tu liczyć na rabaty kwotowe oraz hurtowe. Rabaty kwotowe to zniżki zależne od wartości zamówienia - im wyższa jego wartość, tym większa oszczędność. Z kolei rabaty hurtowe przyznawane są już przy nabyciu kilku sztuk towaru, co pozwala na obniżenie cen i lepsze zarządzanie kosztami prowadzenia działalności - niezależnie od jej skali, wskazano w informacji.

"Jak wynika z badania, kupujący najbardziej doceniają te usługi Allegro Business, które pozwalają im oszczędzać. Aż 83% pozytywnie oceniło możliwość odroczenia płatności (do 60 dni z Allegro Pay), 82% za atrakcyjne uznaje rabaty hurtowe, a 80% docenia możliwość korzystania z popularnego Allegro Smart! Dodatkowo blisko 3/4 klientów wskazuje, że podawana przez sprzedawców cena netto jest dla nich ważnym ułatwieniem" - napisano też w komunikacie.

W 2024 r. platforma Allegro Business odnotowała wzrost liczby transakcji o 36% r/r. Łączna wartość towarów (GMV) sprzedanych do firm zarejestrowanych na Allegro Business wzrosła w tym samym czasie o 25%.

Badanie zostało przeprowadzone przez agencję badawczą Danae na zlecenie Allegro w sierpniu 2024 wśród przedstawicieli firm (produkcja / przemysł, usługi, administracja i handel). Wywiady były prowadzone metodą CATI na grupie 700 przedsiębiorców (n=700).

Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.

(ISBnews)

Wiadomości
Reflex: Jest szansa na kolejne spadki cen paliw na stacjach

Spadek cen ropy Brent poniżej 63 USD/bbl utrzymuje szanse na kontynuację spadkowej tendencji na stacjach paliw, po tym jak w ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...

Jakie waluty są w Unii Europejskiej?

Choć najbardziej popularną walutą w Unii Europejskiej i najmocniej kojarzącą się nawet z samej nazwy jest euro, to wiele krajów ...

Czym jest forex?

Rynek forex, jako największy i najbardziej płyny przyciąga całą rzeszę inwestorów. Każdego dnia na tym rynku odbywa się ogromna liczba ...

cookie-monstah

This website is using cookies in order to guarantee best experience. You can disable cookies in your browser settings.