cyber_Folks i Sylius przejmą platformę dla e-commerce PrestaShop

Aktualności

Grupa cyber_Folks wraz z Syliusem podpisały porozumienie dotyczące nabycia PrestaShop - jednej z największych na świecie platform open-source dla e-commerce, podała spółka. Dzięki połączeniu skali działalności, zasięgu geograficznego oraz kompetencji wszystkich trzech organizacji cyber_Folks buduje jeden z największych w Europie ekosystemów technologii e-commerce.

PrestaShop obsługuje 230 tys. aktywnych sklepów na całym świecie, które w 2024 roku wygenerowały 22 mld euro GMV. Sylius wspiera większe i bardziej złożone projekty (klasy Enterprise i mid-market) o łącznej wartości sprzedaży (GMV) szacowanej na ok. 7 mld euro rocznie. Po włączeniu obu podmiotów do ekosystemu cyber_Folks łączna wartość GMV wyniesie około 35 mld euro, podkreślono.

"cyber_Folks wchodzi do pierwszej ligi światowego e-commerce. Po przejęciu PrestaShop Europa zyskuje gracza, który może być porównywany do Shopify pod względem skali działania na tym rynku. Jako Grupa osiągamy ok. 35 mld euro GMV, czego dotąd nie dokonała żadna firma technologiczna z naszego regionu. Synergia z Syliusem wzmacnia ten efekt, ponieważ otwiera nam drogę do segmentu największych projektów Enterprise oraz rynku composable commerce, który rozwija się obecnie najszybciej w globalnym handlu internetowym. Warto dodać, że udziałowcy Syliusa - Damian Murawski i Mikołaj Król - wspólnie z nami będą rozwijać obie platformy" - powiedział prezes cyber_Folks Jakub Dwernicki, cytowany w komunikacie.

Połączenie Shopera, PrestaShop i Syliusa pozwala Grupie zaoferować najpełniejszy na rynku zestaw technologii dla handlu internetowego. Integracja modelu SaaS, reprezentowanego przez Shopera, z modelem open-source PrestaShop oraz z architekturą headless Syliusa tworzy kompletną drabinę produktową dla merchantów na każdym etapie rozwoju. Grupa może obsługiwać zarówno mikroprzedsiębiorstwa rozpoczynające sprzedaż online, dynamicznie rosnące sklepy średniej wielkości, jak i zaawansowane projekty wymagające pełnej personalizacji, rozbudowanych integracji oraz zgodności z najbardziej wymagającymi procesami w segmencie Enterprise, w tym te funkcjonujące w najbardziej złożonych modelach sprzedażowych, takich jak handel hurtowy czy sprzedaż w modelu własnego marketplace, czytamy dalej.

Firmy uzupełniają się nie tylko technologicznie, ale i geograficznie. Grupa cyber_Folks, dzięki transakcji, otwiera się na rynki Europy Zachodniej oraz wzmacnia pozycję w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i na globalnych rynkach, na których obecna była Grupa Vercom. Najważniejszymi rynkami PrestaShop są: Francja, Hiszpania, Włochy, USA i Wielka Brytania, natomiast w przypadku Syliusa są to: Francja, USA, Włochy, Polska oraz Niemcy, wymieniono.

"Transakcja to nie tylko wejście na nowe rynki i dostęp do zaawansowanych technologii, lecz także ludzie, którzy stanowią dla nas ogromną wartość. To kolejna - po MailerLite - inwestycja otwierająca nam drzwi do międzynarodowych rynków oraz do zespołów potrafiących skutecznie na nich działać. Kapitał ludzki od zawsze jest dla nas bezcenny i pozostaje jednym z fundamentów naszego rozwoju" - dodał Dwernicki.

Przejęcia PrestaShop i włączenie w inicjatywę Syliusa otwierają również znaczący potencjał synergii w obszarze cross-sell i upsell. Integracje Apilo i Sellintegro umożliwiają monetyzację rosnącego zapotrzebowania sklepów na łączenie się z marketplace'ami, systemami ERP, operatorami logistycznymi i narzędziami marketingowymi. Jednocześnie platforma komunikacyjna Vercom wzmacnia ofertę Grupy w obszarze komunikacji transakcyjnej i marketing automation, co zwiększa możliwości wzrostu sklepów działających w ekosystemie.

"W strukturze Grupy znajdzie się także jeden z największych globalnych marketplace'ów modułów e-commerce i rozwiązań komunikacyjnych z bezpośrednim dostępem do ponad 200 tys. merchantów. Tworzy to nowe strumienie przychodów z prowizji oraz umożliwia globalną monetyzację rozwiązań tworzonych przez Grupę cyber_Folks. Połączenie technologii PrestaShop i Sylius z narzędziami cyber_Folks, Shopera i Vercomu tworzy infrastrukturę zdolną do rozwijania kolejnej generacji rozwiązań e-commerce opartych na AI" - zakończono.

PrestaShop jest jedną z największych europejskich platform e-commerce typu open-source, wykorzystywaną przez 230 tys. aktywnych sklepów na świecie.

Sylius jest globalnym frameworkiem e-commerce w architekturze headless, przeznaczonym dla segmentu mid-market oraz Enterprise. 

cyber_Folks (wcześniej R22) to grupa spółek technologicznych, koncentrująca się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS (ang. Software as a Service). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2017 r.

(ISBnews)

Wiadomości
JSW nie ma zgody ZUS na odroczenie płatności składek za listopad-grudzień br.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) negatywnie rozpatrzył sprawę dotyczącą odroczenia terminu płatności składek Jastrzębskiej Spółki Węglowej (JSW) na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, ...

Czy opłaca się płacić kryptowalutą za codzienne zakupy? Plusy, minusy i realne opcje w 2025 roku

Jeszcze kilka lat temu kupno kawy za Bitcoina wydawało się ciekawostką technologiczną albo pokazem możliwości na branżowych targach. Dziś coraz ...

Jak rozpoznać brylant w pierścionku? Prosty przewodnik dla każdego

Wybór pierścionka z brylantem to poważna decyzja – zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. Nic dziwnego, że wiele osób ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...