CCC miało 78,5 mln zł zysku netto, 465,3 mln zł zysku EBITDA w II kw. r.obr. 2025

Aktualności

CCC odnotowało 78,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2025 (maj 2025 - lipiec 2025) wobec 272,8 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 299 mln zł wobec 262,5 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 465,3 mln zł wobec 406,9 mln zł zysku rok wcześniej. 

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2879,7 mln zł w II kw. 2025 r. wobec 2589,2 mln zł rok wcześniej.

Szyldy CCC i HalfPrice odnotowały lepszą sprzedaż r/r - odpowiednio o 23% i 21%. Przychody ze sprzedaży w Grupie Modivo były na porównywalnym poziomie r/r, podano. 

"Solidne wyniki drugiego kwartału pokazują, że nasza strategia działa - nawet w wymagających warunkach pogodowych konsekwentnie realizujemy ambitne cele. Jesteśmy w trakcie istotnego dla wyników całego roku sezonu jesień-zima, na który jesteśmy bardzo dobrze przygotowani, szczególnie od strony produktowej. Zgodnie z naszymi założeniami, w ofercie Grupy stale będzie rósł udział wysokomarżowych marek licencyjnych, co pozytywnie wpłynie na jej rentowność. Dodatkowo w tym roku przyspieszyliśmy dostawy nowej kolekcji, aby być jak najlepiej przygotowanym do drugiego półrocza" - powiedział prezes zarządu Grupy CCC Dariusz Miłek, cytowany w komunikacie poświęconym wynikom.

W okresie ostatnich 12 miesięcy rentowność EBITDA Grupy CCC wyniosła 17% i skokowo wzrosła w ujęciu rok do roku o 5 pkt proc., podano także. 

"Wyniki Grupy CCC w drugim kwartale po raz kolejny pokazują, że mamy bardzo silny i odporny model biznesowy. Te zaprezentowane w sprawozdaniu są co prawda nieznacznie niższe niż podane wcześniej wyniki wstępne (EBITDA o zaledwie 3%), ale wynika to głównie z wcześniejszego poniesienia kosztów związanych z przygotowaniem towarów, które będą sprzedawane w sezonie jesienno-zimowym (tzw. vasowania), co proporcjonalnie poprawi wyniki drugiego półrocza. Pomimo niesprzyjającej dla handlu obuwiem pogody, które stanowi 70% naszego biznesu, i przy bardzo wysokim tempie ekspansji oraz związanymi z nią kosztami Grupa osiąga wysoki poziom EBITDA i poprawia rentowność. Na szczególną uwagę zasługuje szyld CCC, który wykazał rentowność EBITDA na poziomie 22% - niespotykanym w branży obuwniczej na świecie. Skokową poprawę rentowności zanotowała z kolei Grupa Modivo - aż o 7 pkt proc. do 10%. Od Grupy Modivo oczekujemy jednak zdecydowanie więcej - chcemy, aby był to najbardziej rentowny biznes online w branży fashion i konsekwentnie do tego dążymy" - powiedział prezes.

W II kw. marża brutto Grupy CCC utrzymała się na wysokim, podobnym r/r poziomie (49,3%). Grupa konsekwentnie utrzymuje dyscyplinę kosztową we wszystkich liniach biznesowych. Pomimo bardzo dynamicznego rozwoju biznesu po raz ósmy z rzędu odnotowano spadek wskaźnika kosztów do przychodów w ujęciu r/r. Szczególnie widoczną poprawę zanotowała Grupa Modivo ze wskaźnikiem niższym o 4 pkt proc. r/r, co jest efektem szeroko zakrojonej integracji oraz maksymalnego wykorzystania synergii z Grupą CCC, wskazano.

W II kw. 2025 nastąpiło przyspieszenie tempa rozwoju sieci sprzedaży stacjonarnej Grupy CCC, głównie za sprawą przyrostu powierzchni szyldu HalfPrice - w II kw. 2025 otwarto 21 nowych sklepów (spośród 28 uruchomionych od początku roku). W minionym kwartale przyrost powierzchni wyniósł 75 tys. m2, wobec 35 tys. m2 w I kw. 2025. W drugiej połowie roku Grupa planuje otwarcie dodatkowo ponad 200 tys. m2 nowej powierzchni handlowej.

W I poł. r.obr. 2025 (luty 2025 - lipiec 2025) spółka miała 173,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 332 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 5238,6 mln zł w porównaniu z 4850,5 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 842,3 mln zł wobec 707,4 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2025 r. wyniósł 19,6 mln zł wobec 29,5 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9,44 mld zł w roku obrotowym 2023 r. (luty 2023 - styczeń 2024).

(ISBnews)

Wiadomości
Creotech: Rozpoczęło się postępowanie ws prospektu Creotech Quantum

Rozpoczęło się postępowanie administracyjne w sprawie zatwierdzenia prospektu spółki Creotech Quantum w związku z ofertą publiczną 2,85 mln nowych akcji ...

Czy opłaca się płacić kryptowalutą za codzienne zakupy? Plusy, minusy i realne opcje w 2025 roku

Jeszcze kilka lat temu kupno kawy za Bitcoina wydawało się ciekawostką technologiczną albo pokazem możliwości na branżowych targach. Dziś coraz ...

Jak rozpoznać brylant w pierścionku? Prosty przewodnik dla każdego

Wybór pierścionka z brylantem to poważna decyzja – zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. Nic dziwnego, że wiele osób ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...