Bloober Team odnotowało 35,54 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2025 r. wobec 1,04 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 45,2 mln zł wobec 1,83 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 52,93 mln zł wobec 6,66 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA skorygowana o koszt programu motywacyjnego wyniosła 53,07 mln zł wobec 8,26 mln zł.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 64,16 mln zł w III kw. 2025 r. wobec 17,34 mln zł rok wcześniej.
"Na miniony kwartał czekaliśmy ponad 4 lata, czyli od premiery 'The Medium'. Tamta produkcja pokazała, że potrafimy tworzyć znakomite gry autorskie, natomiast udany debiut 'Cronos: The New Dawn' pokazał, że potrafimy własnymi siłami przeprowadzić bardzo szeroko zakrojone, a co najważniejsze, skuteczne działania marketingowe przy znacznie większych tytułach. Kampania była modelowa i stanowi dla nas doskonałe przetarcie przed kolejnymi wysokobudżetowymi działaniami promocyjnymi. Jestem przekonany, że najlepszy czas dopiero przed nami - wiemy, nad czym pracujemy, i nie możemy się doczekać, żeby pokazać efekt naszych prac. Co ważne, my przez lata mądrze reinwestowaliśmy nasze zyski w kolejne produkcje. Nie jesteśmy studiem, który osiąga niespodziewany sukces i nie wie, jak go powtórzyć. Wertykalność naszego biznesu wspieramy zdobytą wiedzą i pracami B+R. Doskonale wiemy, gdzie zmierzamy, i iterujemy wszystkie nasze działania w ramach strategii" - powiedział prezes GK Bloober Team Piotr Babieno, cytowany w komunikacie.
"Mimo ciężkiego okresu w branży Bloober Team patrzy bardzo optymistycznie na swoją przyszłość" - dodał.
"Cronos: The New Dawn" zadebiutował na PC, PlayStation 5, Nintendo Switch 2, Xbox Series X 5 września 2025 roku i z miejsca zdobył serca oraz portfele graczy. W premierowy weekend sprzedaż gry przekroczyła 200 tysięcy sztuk na wszystkich platformach, a w ciągu 3 miesięcy od premiery produkcję Bloober Team kupiło ponad 500 000 graczy. Obecnie 88% recenzji na Steam jest pozytywnych, a liczba ocen użytkowników na wspomnianej platformie zbliża się do 5000, podano.
W I-III kw. 2025 r. spółka miała 45 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 15,18 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 109,95 mln zł w porównaniu z 66,25 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 68,01 mln zł wobec 30,96 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej. EBITDA skorygowana o koszt programu motywacyjnego wyniosła 69,8 mln zł wobec 35,46 mln zł.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2025 r. wyniósł 44,9 mln zł wobec 14,07 mln zł zysku rok wcześniej.
Bloober Team, założony w 2008 r., podaje, że jest jednym z najważniejszych światowych producentów gier z gatunku psychological horror. Spółka była notowana na NewConnect od 2011 r., a w styczniu 2024 r. przeniosła się na rynek główny GPW.
(ISBnews)
