Arlen, producent specjalistycznej odzieży ochronnej przeznaczonej dla służb mundurowych, zamierza przeprowadzić pierwszą ofertę publiczną akcji i wejść na Giełdę Papierów Wartościowych, podała spółka. Oferta będzie obejmowała sprzedaż istniejących akcji przez głównego akcjonariusza A.T. Fundacja Rodzinna, który chce sprzedać nie więcej niż 35% kapitału, a intencją sprzedającego jest zaoferowanie ok. 10-20% akcji w ramach oferty inwestorom indywidualnym.
A.T. Fundacja Rodzinna, kontrolowana przez Andrzeja Tabaczyńskiego, posiada 95,06% akcji spółki, a w ramach oferty publicznej - która zostanie skierowana do wybranych inwestorów instytucjonalnych i inwestorów indywidualnych w Polsce - nie zostaną wyemitowane ani zaoferowane nowe akcje spółki, podano.
"Decyzja o przeprowadzeniu oferty publicznej oraz ubieganiu się o dopuszczenie i wprowadzenie akcji spółki do obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie wyznacza kolejny istotny etap rozwoju Grupy. W ostatnich latach konsekwentnie budowaliśmy pozycję firmy jako wiodącego na rynku polskim oraz jednego z kilku wiodących w Europie gracza na rynku specjalistycznej odzieży ochronnej dla służb mundurowych w kraju i za granicą, z unikatową przewagą konkurencyjną firmy zintegrowanej pionowo, z szeroką bazą produkcyjną w kraju. W latach 2022-2024 Grupa wygenerowała dwucyfrowe wzrosty przychodów i zysków oraz rosnące marże, a także solidną pozycję gotówkową" - powiedział prezes Arlenu Andrzej Tabaczyński, cytowany w komunikacie.
"Doskonałe zaplecze technologiczne, produkcyjne i finansowe daje podstawy do rozwoju w obszarze produktowym i geograficznym zarówno na rynkach, na których działamy, jak również nowych rynkach w Europie. Spółka planuje dalsze umacnianie przewag konkurencyjnych w oparciu o rozwijanie innowacyjnych tkanin i wyrobów, co powinno przełożyć się na przywództwo technologiczne w branży. Wejście na giełdę przyniesie korzyści wszystkim interesariuszom Grupy, zwiększając długoterminowo jej wartość dla akcjonariuszy i zapewniając dalsze możliwości wzrostu na perspektywicznym rynku" - dodał.
Akcjonariusz sprzedający zobowiąże się do nieoferowania ani sprzedaży akcji spółki, z zastrzeżeniem standardowych wyjątków, przez okres 24 miesięcy od daty pierwszego notowania akcji spółki. Spółka zobowiąże się do tego przez okres 12 miesięcy od daty pierwszego notowania akcji spółki, a uczestnicy programu motywacyjnego zobowiązali się, że przez okres 12 miesięcy od daty dopuszczenia akcji spółki do obrotu nie będą rozporządzać akcjami w jakikolwiek sposób (umowy lock-up), podano także.
Rolę współkoordynatorów oferty oraz współprowadzących księgę popytu pełnią Dom Maklerski Navigator, Pekao Investment Banking. Dom Maklerski Navigator pełni rolę firmy inwestycyjnej pośredniczącej w ofercie. Bank Polska Kasa Opieki - Biuro Maklerskie Pekao pełni rolę współprowadzącego księgę popytu oraz firmy inwestycyjnej współpośredniczącej w ofercie.
Strategia rozwoju Grupy Arlen koncentruje się na dalszym (i) utrzymaniu innowacyjności technologicznej i efektywności kosztowej wytwarzanych wyrobów oraz (ii) wzroście sprzedaży poprzez poszerzanie oferty produktowej, jaki i kontynuację ekspansji na rynkach europejskich. Grupa w latach 2021-2024 zrealizowała inwestycje o łącznej wartości ponad 30 mln zł, w tym obejmujące w szczególności nakłady na środki trwałe. W rezultacie Grupa Arlen znajduje się w posiadaniu nowoczesnych maszyn i urządzeń oraz aparatury badawczej, podkreślono.
W 2024 r. przychody ze sprzedaży Grupy Arlen wyniosły 461,4 mln zł i wzrosły o ok. 26% r/r. W tym samym okresie Grupa wygenerowała 83,9 mln zł znormalizowanej EBITDA i 60,5 mln znormalizowanego zysku netto, które wzrosły r/r odpowiednio o 45% i 44%.
Grupa Arlen to wiodący na rynku polskim oraz jeden z kilku wiodących w Europie podmiotów specjalizujący się w produkcji specjalistycznej odzieży ochronnej oraz elementów wyposażenia indywidualnego przeznaczonych dla służb mundurowych. Oprócz tego Grupa jest również wiodącym w Polsce producentem tkanin specjalistycznychn - głównie laminowanych i plecakowych, do wytwarzania odzieży ochronnej i wyposażenia indywidualnego dla służb mundurowych. Grupa posiada dwa centra rozwoju: odzieży (Arlen) oraz tkanin i laminatów (Optex).
(ISBnews)