Przychody ze sprzedaży Answear.com (według sprawozdawczości MSSF) wyniosły 393 mln zł w III kwartale 2025 r., co oznacza wzrost o 14% r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane. Przychody ze sprzedaży za 9 miesięcy 2025 r. wyniosły 1 145 mln zł (wzrosły o 17% r/r).
W III kwartale 2025 r. sprzedaż online wzrosła o 13% r/r do 394 mln zł, zaś za 9 miesięcy 2025 r. wyniosła 1 120 mln zł i wzrosła o 15% r/r, podano w komunikacie.
"W III kwartale 2025 r. spółka utrzymuje założoną dynamikę wzrostu sprzedaży, uwzględniającą fakt bardzo wymagającej bazy z zeszłego roku - w III kw. 2024 wzrost przychodów był najwyższy na przestrzeni poprzedniego roku i wyniósł 26% r/r. Osiągniętej dynamice wzrostu przychodów towarzyszy dalsza optymalizacja kosztów marketingu i ciągła poprawa oferty, co przekłada się na wzrost rentowności spółki, i to pomimo faktu, że sprzedaż w III kwartale przypada na typowy dla branży okres wyprzedażowy, charakteryzujący się niższymi marżami" - czytamy w materiale.
Zarząd potwierdził pozytywną ocenę efektów przeprowadzonych w spółce inwestycji w repozycjonowanie do segmentu premium. Osiągnięte wyniki sprzedażowe, w trudnym otoczeniu rynkowym i przy dużej konkurencji cenowej na rynku fashion e-commerce, potwierdzają skuteczność realizowanej strategii i pozwalają na realizację założonych planów wynikowych spółki, podkreślono.
"W III kwartale wypracowaliśmy solidne, kilkunastoprocentowe dynamiki wzrostu sprzedaży, mimo bardzo wymagającej bazy z ubiegłego roku. Osiągnięte rezultaty, w trudnym otoczeniu rynkowym i przy silnej konkurencji cenowej, potwierdzają skuteczność realizowanej strategii" - powiedział prezes Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie.
"Oprócz wzrostu przychodów konsekwentnie poprawiamy naszą rentowność dzięki optymalizacji kosztów marketingu oraz udoskonalaniu oferty produktowej. Co istotne, osiągamy te rezultaty mimo faktu, że sprzedaż w III kwartale przypada na typowy dla branży okres wyprzedażowy, charakteryzujący się niższymi marżami" - dodał wiceprezes ds. finansowych Jacek Dziaduś.
Spółka zaznaczyła też, że w minionym kwartale do oferty Answear.com dołączyły m.in. poniższe marki: Kenzo, Fusalp, Trussardi, Nokwol. Z kolei do oferty PRM dołączymy m.in. takie marki, jak Max Mara czy Willy Chavarria, wymieniono.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
(ISBnews)