Answear wstępnie zwiększył przychody o 14% r/r do 393 mln zł w III kw. 2025 r.

Aktualności

Przychody ze sprzedaży Answear.com (według sprawozdawczości MSSF) wyniosły 393 mln zł w III kwartale 2025 r., co oznacza wzrost o 14% r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane. Przychody ze sprzedaży za 9 miesięcy 2025 r. wyniosły 1 145 mln zł (wzrosły o 17% r/r).

W III kwartale 2025 r. sprzedaż online wzrosła o 13% r/r do 394 mln zł, zaś za 9 miesięcy 2025 r. wyniosła 1 120 mln zł i wzrosła o 15% r/r, podano w komunikacie.

"W III kwartale 2025 r. spółka utrzymuje założoną dynamikę wzrostu sprzedaży, uwzględniającą fakt bardzo wymagającej bazy z zeszłego roku - w III kw. 2024 wzrost przychodów był najwyższy na przestrzeni poprzedniego roku i wyniósł 26% r/r. Osiągniętej dynamice wzrostu przychodów towarzyszy dalsza optymalizacja kosztów marketingu i ciągła poprawa oferty, co przekłada się na wzrost rentowności spółki, i to pomimo faktu, że sprzedaż w III kwartale przypada na typowy dla branży okres wyprzedażowy, charakteryzujący się niższymi marżami" - czytamy w materiale.

Zarząd potwierdził pozytywną ocenę efektów przeprowadzonych w spółce inwestycji w repozycjonowanie do segmentu premium. Osiągnięte wyniki sprzedażowe, w trudnym otoczeniu rynkowym i przy dużej konkurencji cenowej na rynku fashion e-commerce, potwierdzają skuteczność realizowanej strategii i pozwalają na realizację założonych planów wynikowych spółki, podkreślono.

"W III kwartale wypracowaliśmy solidne, kilkunastoprocentowe dynamiki wzrostu sprzedaży, mimo bardzo wymagającej bazy z ubiegłego roku. Osiągnięte rezultaty, w trudnym otoczeniu rynkowym i przy silnej konkurencji cenowej, potwierdzają skuteczność realizowanej strategii" - powiedział prezes Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie.

"Oprócz wzrostu przychodów konsekwentnie poprawiamy naszą rentowność dzięki optymalizacji kosztów marketingu oraz udoskonalaniu oferty produktowej. Co istotne, osiągamy te rezultaty mimo faktu, że sprzedaż w III kwartale przypada na typowy dla branży okres wyprzedażowy, charakteryzujący się niższymi marżami" - dodał wiceprezes ds. finansowych Jacek Dziaduś.

Spółka zaznaczyła też, że w minionym kwartale do oferty Answear.com dołączyły m.in. poniższe marki: Kenzo, Fusalp, Trussardi, Nokwol. Z kolei do oferty PRM dołączymy m.in. takie marki, jak Max Mara czy Willy Chavarria, wymieniono.

Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

(ISBnews)

Wiadomości
Rajd na złocie trwa

Mimo częściowego zamknięcia administracji rządowej w USA amerykańskie indeksy mozolnie kontynuują podejście na północ. W przypadku kontraktu terminowego na S&P500 ...

Czy opłaca się płacić kryptowalutą za codzienne zakupy? Plusy, minusy i realne opcje w 2025 roku

Jeszcze kilka lat temu kupno kawy za Bitcoina wydawało się ciekawostką technologiczną albo pokazem możliwości na branżowych targach. Dziś coraz ...

Jak rozpoznać brylant w pierścionku? Prosty przewodnik dla każdego

Wybór pierścionka z brylantem to poważna decyzja – zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. Nic dziwnego, że wiele osób ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...