Answear odnotowało 2,87 mln zł jednostkowego zysku netto w II kw. 2025 r. wobec 17,56 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 14,3 mln zł wobec 15,19 mln zł straty rok wcześniej. Zysk EBITDA II kw. 2025 r. wyniósł 20,3 mln zł wobec straty ponad 10 mln zł rok wcześniej. Marża na sprzedaży w II kwartale poprawiła się o 2,7 pkt proc. r/r.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 399,32 mln zł w II kw. 2025 r. wobec 343,42 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2025 r. spółka miała 6,53 mln zł jednostkowego zysku netto wobec 21,85 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 751,85 mln zł w porównaniu z 631,93 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 30,24 mln zł wobec 6,82 mln zł straty w tym ujęciu rok wcześniej.
Znacząca poprawa wyników finansowych była efektem skutecznej kontroli kosztów i wzrostu efektywności operacyjnej, podano.
"Za nami udany II kwartał, w którym szczególnie istotna była znacząca poprawa rentowności oraz bardzo dobry wynik EBITDA. Cieszy nas, że poprawę rentowności osiągnęliśmy pomimo kontynuacji działań marketingowych budujących świadomość marki Answear. Wciąż pozostajemy najszybciej rosnącym fashion e-commerce w Europie, co potwierdza skuteczne skalowanie biznesu i dalszą poprawę efektywności" - powiedział prezes zarządu Answear.com Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie.
"Po 12 miesiącach zakończonych 30 czerwca 2025 r. nasza EBITDA osiągnęła 71 mln zł. To pokazuje, że jesteśmy na bardzo dobrej drodze do realizacji celu 80 mln zł, zapisanego w programie motywacyjnym na 2025 r. Dodatkowo przed nami jeszcze IV kwartał, czyli tradycyjny okres najwyższej sprzedaży w naszej branży" - dodał wiceprezes zarządu ds. finansowych Answear.com Jacek Dziaduś.
W minionym kwartale marka PRM, odpowiadająca za segment luxury streetwear & fashion, kontynuowała dynamiczny rozwój. Przychody ze sprzedaży zwiększyły się o 40%, osiągając 48,6 mln zł. Z kolei EBITDA wyniosła 1,7 mln zł, wobec straty rok wcześniej.
"Skutecznie wykorzystaliśmy sezon sprzedaży sneakersów, co pozwoliło na realizację szybkich wzrostów. Systematycznie rozwijamy ofertę i pozyskujemy nowe marki, docierając do coraz szerszego grona klientów. Naszym celem jest zwiększanie sprzedaży, przy jednoczesnym utrzymaniu dyscypliny kosztowej i bez obciążania wyników spółki" - skomentował dyrektor marki PRM Kamil Bajołek.
W II kw. 2025 r. Answear.com koncentrował się na pełnej realizacji strategii premiumizacji oraz utrwalaniu zmian w portfolio produktowym związanym z transformacją oferty do segmentu premium & high-end, podano także.
"Pomyślnie przeprowadziliśmy transformację biznesu w kierunku segmentu premium & high-end. Jesteśmy zadowoleni z obecnej struktury oferty Answear.com i obserwujemy rosnącą lojalność klientów poszukujących tego typu produktów. W ostatnim roku wskaźnik powracalności wzrósł o 4,5 pkt proc., co wyraźnie potwierdza skuteczność naszych działań" - podkreślił prezes.
W minionym kwartale do oferty Answear.com dołączyły m.in. poniższe marki: Farm RIO, Ecco, Bimba y Lola, Pangaia. Z kolei do oferty PRM dołączymy m.in. takie marki, jak Wales Bonner, Palm Angels, Anine Bing, Axel Arigato, Rhude, Vetements.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
(ISBnews)