AmRest odnotował 9,8 mln USD skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 2,8 mln USD straty rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 13 mln USD wobec 18,6 mln USD zysku rok wcześniej.
"Wyniki kwartalne AmRest mają charakter sezonowy, z pierwszym kwartałem wykazującym z reguły niższy poziom sprzedaży. W tym okresie, poprawa wyniku z działalności operacyjnej oraz niższe koszty finansowe zostały zrównoważone przez zanotowanie nadzwyczajnych negatywnych wyników związanych ze sprzedażą udziałów w spółce SCM i wzrostem obciążeń podatkowych. Tym samym, zysk Grupy [ogółem] za pierwszy kwartał wyniósł -8,7 mln euro wobec -2,1 mln euro w porównywalnym okresie 2024 roku" - czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Zysk EBITDA sięgnął 81,7 mln USD wobec 81,1 mln USD zysku rok wcześniej.
"Rentowność podstawowej działalności operacyjnej Grupy, mierzona skorygowaną marżą EBITDA, z wyłączeniem pozycji nadzwyczajnych, wyniosła 14,2% przy wyniku 87,8 mln euro i wzroście 6,5%" - czytamy dalej w komunikacie.
Na koniec kwartału AmRest Sp. z o.o. zbyła swoje 51% udziałów w SCM poprzez zawarcie umowy sprzedaży udziałów ze swoim dotychczasowym partnerem, który posiadał pozostałe 49% udziałów.
"Głównym celem transakcji było umożliwienie AmRest samodzielnego prowadzenia wszelkich działań związanych z zarządzaniem łańcuchem dostaw oraz kontrolą jakości produktów, co stwarza dla spółki możliwości zidentyfikowania potencjalnych, dodatkowych synergii w dalszym rozwoju biznesu. Wartość dekonsolidacji, wykazanej jako pozostałe koszty operacyjne, wyniosła 5 mln euro. Ostatecznie, EBITDA Grupy ukształtowała się na poziomie 81,7 mln euro, o 0,7% więcej niż porównywalnym okresie ubiegłego roku, z marżą w wysokości 13,2%" - napisano w informacji.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 620,2 mln USD wobec 592,6 mln USD rok wcześniej.
"Wskaźnik dźwigni finansowej wyniósł 2,0x, w dolnej granicy docelowego przedziału wyznaczonego dla Grupy. Dodatkowo, płynność finansowa Grupy ukształtowała się na poziomie 122,8 mln euro. Grupa uważa, że obecny poziom, wraz z dodatkowymi liniami kredytowymi w wysokości 219,9 mln euro, odpowiada jej bieżącym potrzebom. Z kolei capex za omawiany okres wyniósł 30,9 mln euro" - czytamy dalej.
W I kwartale 2025 r. spółka otworzyła 15 nowych restauracji, a 43 lokale przeszły renowację. Łącznie, na koniec kwartału AmRest prowadził 2096 restauracji.
"Miniony kwartał po raz kolejny wykazał siłę i zdolność adaptacji modelu biznesowego AmRest. Koncentrując się na dostarczaniu atrakcyjnej cenowo i jakościowo oferty, byliśmy w stanie nie tylko odpowiedzieć na potrzeby naszych klientów, ale również stawić czoła globalnym wyzwaniom, utrzymując przy tym solidne wyniki firmy. Inwestycje w otwarcia nowych restauracji i odnawianie dotychczas istniejących lokali odzwierciedlają nasze stałe zaangażowanie na rzecz długofalowego, zrównoważonego wzrostu firmy" - powiedział dyrektor finansowy Eduardo Zamarripa, cytowany w komunikacie.
AmRest to jeden z wiodących publicznie notowanych operatorów restauracji w Europie, posiada portfolio rozpoznawalnych marek w 25 krajach. AmRest prowadzi restauracje pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
(ISBnews)