Allegro spodziewa się lepszych marż w II kwartale br.

Aktualności

Allegro spodziewa się lepszych marż w II kw. br. i liczy na ograniczenie strat segmentu MALL, który powinien zacząć pozytywnie kontrybuować do wyników grupy w 2026 r., poinformował CFO Allegro Jonathan Eastick.

"Myślę, że będą lepsze marże w najbliższym kwartale. Koszty dostaw w II kw. mogą być na poziomie 2,5% co oznacza wyższe marże. [...]  Spodziewamy się, że otoczenie makro wesprze nastroje i wydatki konsumenckie i jesteśmy przekonani, że będziemy w widełkach prognozowanych wzrostów. [...] W segmencie MALL spodziewamy się pozytywnego 'cash return' od merchantów w 2026 r." - powiedział CFO Jonathan Eastick podczas telekonferencji. 

Nowy prezes Marcin Kuśmierz, który od 5 maja zastąpił na stanowisku Roya Perticucciego, powiedział, że na razie zapoznaje się ze spółką. 

"Jestem bardzo podekscytowany możliwościami, jakie mamy do wzrostu, a w najbliższych miesiącach będę koncentrował się m.in. na przyspieszeniu wzrostu w Polsce i w regionie, na rozwoju biznesu w oparciu o nowe produkty i usługi, a także rozwoju strategicznych współpracy oraz poprawie efektywności " - powiedział Kuśmierz podczas telekonferencji.

"W następnych kwartałach zobaczą państwo sporo nowych inicjatyw. Jestem w tej firmie dopiero od paru tygodni i na razie spotykam się z menadżerami, wymieniamy się poglądami, pomysłami i omawiamy różne scenariusze i myślę, że efekty będą widoczne w II połowie roku [...] To co widzę po dwóch tygodniach, to to, że spółka może być jeszcze bardziej innowacyjna, nasze SKU poprawiają się cały czas. Chcemy też, żeby nasi merchanci rośli szybciej i wsłuchujemy się w ich potrzeby. W najbliższych miesiącach na pewno zobaczymy też efekty wprowadzania AI" - dodał.

Po publikacji wyników za I kw. br. wcześniej dziś Allegro utrzymało całoroczne oczekiwania bez zmian. W przypadku Polski wzrost GMV (czyli całkowitej wartości brutto towarów sprzedanych na Allegro) oczekiwany jest w przedziale 9-11% w tym roku przy wzroście przychodów o 14-17%, a skorygowanego zysku EBITDA o 8-12%. Allegro spodziewa się w tym roku zwiększenia GMV na platformach zagranicznych o 40-50% przy przychodach wyższych o 55-65%. Skorygowana strata EBITDA segmentu oczekiwana jest w przedziale 350-400 mln zł. 

Segment MALL powinien zakończyć rok spadkiem GMV o 55-65% r/r, a jego przychody oczekiwane są na poziomie 45-55% niższym, a skorygowana strata EBITDA ma wynieść 150-170 mln zł.

Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.

(ISBnews)

Wiadomości
Unimot miał 18,46 mln zł straty netto, 110,36 mln zł skoryg. zysku EBITDA w II kw. 2025 r.

Unimot odnotował 18,46 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2025 r. wobec 38,53 mln ...

Czy opłaca się płacić kryptowalutą za codzienne zakupy? Plusy, minusy i realne opcje w 2025 roku

Jeszcze kilka lat temu kupno kawy za Bitcoina wydawało się ciekawostką technologiczną albo pokazem możliwości na branżowych targach. Dziś coraz ...

Jak rozpoznać brylant w pierścionku? Prosty przewodnik dla każdego

Wybór pierścionka z brylantem to poważna decyzja – zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. Nic dziwnego, że wiele osób ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...