Allegro spodziewa się lepszych marż w II kw. br. i liczy na ograniczenie strat segmentu MALL, który powinien zacząć pozytywnie kontrybuować do wyników grupy w 2026 r., poinformował CFO Allegro Jonathan Eastick.
"Myślę, że będą lepsze marże w najbliższym kwartale. Koszty dostaw w II kw. mogą być na poziomie 2,5% co oznacza wyższe marże. [...] Spodziewamy się, że otoczenie makro wesprze nastroje i wydatki konsumenckie i jesteśmy przekonani, że będziemy w widełkach prognozowanych wzrostów. [...] W segmencie MALL spodziewamy się pozytywnego 'cash return' od merchantów w 2026 r." - powiedział CFO Jonathan Eastick podczas telekonferencji.
Nowy prezes Marcin Kuśmierz, który od 5 maja zastąpił na stanowisku Roya Perticucciego, powiedział, że na razie zapoznaje się ze spółką.
"Jestem bardzo podekscytowany możliwościami, jakie mamy do wzrostu, a w najbliższych miesiącach będę koncentrował się m.in. na przyspieszeniu wzrostu w Polsce i w regionie, na rozwoju biznesu w oparciu o nowe produkty i usługi, a także rozwoju strategicznych współpracy oraz poprawie efektywności " - powiedział Kuśmierz podczas telekonferencji.
"W następnych kwartałach zobaczą państwo sporo nowych inicjatyw. Jestem w tej firmie dopiero od paru tygodni i na razie spotykam się z menadżerami, wymieniamy się poglądami, pomysłami i omawiamy różne scenariusze i myślę, że efekty będą widoczne w II połowie roku [...] To co widzę po dwóch tygodniach, to to, że spółka może być jeszcze bardziej innowacyjna, nasze SKU poprawiają się cały czas. Chcemy też, żeby nasi merchanci rośli szybciej i wsłuchujemy się w ich potrzeby. W najbliższych miesiącach na pewno zobaczymy też efekty wprowadzania AI" - dodał.
Po publikacji wyników za I kw. br. wcześniej dziś Allegro utrzymało całoroczne oczekiwania bez zmian. W przypadku Polski wzrost GMV (czyli całkowitej wartości brutto towarów sprzedanych na Allegro) oczekiwany jest w przedziale 9-11% w tym roku przy wzroście przychodów o 14-17%, a skorygowanego zysku EBITDA o 8-12%. Allegro spodziewa się w tym roku zwiększenia GMV na platformach zagranicznych o 40-50% przy przychodach wyższych o 55-65%. Skorygowana strata EBITDA segmentu oczekiwana jest w przedziale 350-400 mln zł.
Segment MALL powinien zakończyć rok spadkiem GMV o 55-65% r/r, a jego przychody oczekiwane są na poziomie 45-55% niższym, a skorygowana strata EBITDA ma wynieść 150-170 mln zł.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.
(ISBnews)