Allegro: Skorygowana EBITDA w Polsce: 673,3 mln zł, GMV w Polsce: +11,3% r/r w II kw. 2023

Aktualności

Skorygowana EBITDA Grupy Allegro wyniosła 580,4 mln zł w II kw. 2023 r. (wzrost o 19,9% r/r), przy czym dla działalności w Polsce - 673,3 mln zł (wzrost o 22,1% r/r), podała spółka. GMV, czyli całkowita wartość brutto towarów sprzedanych na Allegro, wyniosła w tym okresie 14 227,1 mln zł (wzrost o 10,3% r/r), zaś w Polsce - 13 484,1 mln zł (+11,3% r/r).

Raportowana EBITDA grupy w II kw. br. wyniosła 547,9 mln zł wobec 448,9 mln zł zysku rok wcześniej.

"Allegro spełniło prawie wszystkie oczekiwania na drugi kwartał, wyraźnie przekraczając cele na poziomie skorygowanego zysku EBITDA. Najpopularniejsza w Polsce platforma zakupów online świetnie sobie radzi pomimo niełatwych warunków makroekonomicznych" - czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

"Wartość sprzedaży brutto (GMV) z działalności w Polsce wzrosła w drugim kwartale o 11,3% r/r do 13,48 mld zł, znacząco przewyższając dynamikę sprzedaży detalicznej w Polsce dzięki najlepszym ofercie i cenom. W całym pierwszym półroczu GMV zwiększyła się o 12,6% r/r" - czytamy dalej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 397,7 mln zł w II kw. 2023 r. wobec 2 210,1 mln zł rok wcześniej.

"Przychody z działalności w Polsce wzrosły o 18,4% r/r do 1,89 mld zł w drugim kwartale i o 20,4% r/r w pierwszym półroczu dzięki większej monetyzacji i wyraźnemu wzrostowi przychodów z działalności reklamowej" - napisano także.

Polski biznes Allegro, który odpowiada za niemal 94% GMV grupy, odnotował w drugim kwartale wyniki w większości zgodne lub lepsze od oczekiwań na wszystkich poziomach, podkreśliło Allegro.

"Ponad 40% wzrostu GMV wygenerowały priorytetowe kategorie takie jak Supermarket, Zdrowie i Uroda, czy Moda, podczas gdy w innych kategoriach sprzedaż na Allegro trzymała się mocno. Liczba ofert przekroczyła 320 mln, a wśród ponad 30 kluczowych marek debiutujących nas Allegro w drugim kwartale znalazły się Rossignol, Hansgrohe, Adamed, czy Mobil. Coraz szersza oferta i atrakcyjne ceny przyczyniły się do zwiększenia liczby aktywnych kupujących do 14,3 miliona i średniej wartości generowanego przez nich GMV o kolejne 9,4% r/r w drugim kwartale. Wzrost GMV przy rosnącym wskaźniku take rate napędził przychody i przełożył się na większą od oczekiwanej poprawę marż" - wymieniono w materiale.

Wskaźnik Take Rate w polskiej części biznesu Allegro wyniósł w II kw. br. 11,23% wobec 10,81% rok wcześniej, zaś w całym I półr. br. - odpowiednio: 11,13% wobec 10,64% rok wcześniej.

"Liczba aktywnych kupujących na Allegro wzrosła piąty kwartał z rzędu, osiągając poziom 14,3 mln w drugim kwartale. Średnia wartość GMV na aktywnego kupującego/kupującą zwiększyła się zaś o 9,4% r/r do 3 664 zł, przyspieszając też tempo wzrostu w ujęciu kwartalnym" - czytamy także w informacji.

"Zwyżkujące GMV i średnia prowizja od sprzedaży (take rate) przy jednoczesnej kontroli kosztów przełożyły się na wzrost skorygowanego zysku EBITDA z działalności w Polsce o 22,1% r/r do 673,4 mln zł w drugim kwartale i o 25,6% w pierwszym półroczu" - podsumowała spółka.

Allegro odnotowało 118,95 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2023 r. wobec 63,5 mln zł straty rok wcześniej, podano także w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 303,39 mln zł wobec 209,02 mln zł zysku rok wcześniej.

W całej I poł. 2022 r. skorygowana EBITDA Grupy Allegro wyniosła 1 053,2 mln zł w II kw. 2023 r. (wzrost o 19,5% r/r). GMV wyniosło w tym okresie 27 366,5 mln zł (wzrost o 15,4% r/r).

W I poł. 2022 r. spółka miała 276 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 103,45 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 4 718,87 mln zł w porównaniu z 3 602,66 mln zł rok wcześniej.

"Chcemy upraszczać zakupy i sprzedaż by być ulubionym miejscem zakupów w Europie - zaczynając od naszego regionu. Wyniki za drugi kwartał potwierdzają, że poczyniliśmy konkretne kroki w tym kierunku. Nieustannie poszerzana oferta i świetne ceny przyciągają coraz więcej konsumentów na Allegro, nawet jeśli wciąż są bardzo ostrożni jeśli chodzi o domowe budżety. Dzięki temu nieustannie rośniemy, nawet pomimo spowolnienia lub nawet spadku popytu konsumenckiego. W ciągu ostatniego roku skupialiśmy się ponadto na dyscyplinie kosztowej, co przełożyło się na znaczną poprawę marż i dodatkową gotówkę na finansowanie dalszego wzrostu" - skomentował prezes Roy Perticucci, cytowany w komunikacie.

"Allegro.cz, nasz nowy marketplace w Czechach, działa już pełną parą i daje czeskim konsumentom dostęp do najszerszego na rynku wyboru spośród ponad 150 milionów ofert. Zbilansowanie spadającej wartości GMV generowanej na stronach MALL i CZC zajmie trochę czasu, ale zbliżamy się do tego celu i jesteśmy przekonani, że te znane w Czechach marki będą odnosić coraz większe sukcesy jako kluczowi sprzedawcy na Allegro.cz. Będziemy bazować na naszych doświadczeniach na rynku czeskim przy otwieraniu marketplace'ów w kolejnych czterech krajach regionu w przyszłym roku" - zapowiedział też prezes.

Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.

(ISBnews)

Wiadomości
Optymizm przed amerykańsko-chińskimi rozmowami

Czwartkowa sesja na Wall Street zakończyła się wzrostami sięgającymi 1% w przypadku spółek technologicznych, a w piątkowy poranek notowania kontraktów ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...

Jakie waluty są w Unii Europejskiej?

Choć najbardziej popularną walutą w Unii Europejskiej i najmocniej kojarzącą się nawet z samej nazwy jest euro, to wiele krajów ...

Czym jest forex?

Rynek forex, jako największy i najbardziej płyny przyciąga całą rzeszę inwestorów. Każdego dnia na tym rynku odbywa się ogromna liczba ...