Allegro prognozuje 15-20% wzrostu GMV i 10-15% wzrostu skorygowanej EBITDA w 2022 r.

Aktualności

Allegro zaktualizowało oczekiwania na cały rok dla działalności prowadzonej w Polsce, zakładając wzrost GMV w przedziale 15-20% r/r, przy wzroście przychodów na poziomie 25-30% r/r i wzroście skorygowanej EBITDA o 10-15% r/r, podała spółka. Nakłady inwestycyjne mają się zaś ograniczyć do 675-725 mln zł, odzwierciedlając niższe tempo wzrostu w krótkim terminie.

"Jesteśmy przekonani, że nasza oferta stanowi świetną odpowiedź na czasy wysokiej inacji i presji na portfele kupujących. Jak najbardziej rozumiemy, że wyższe tempo inacji może ograniczyć popyt konsumencki, co odzwierciedliliśmy w naszych zaktualizowanych oczekiwaniach na ten rok. W I kwartale podjęliśmy kroki mające na celu zrównoważenie kosztów naszych inwestycji, takich jak zwiększony dostęp do dostaw kurierskich w programie Smart! z dodatkowymi inicjatywami w zakresie monetyzacji, dzięki czemu od stycznia dynamika naszych marż uległa poprawie. Dzięki przejęciu Grupy Mall i WE|DO oraz uruchomieniu Allegro.com dysponujemy narzędziami, które umożliwią nam międzynarodową ekspansję i otworzą przed naszymi sprzedawcami nowe rynki i możliwości" - powiedział dyrektor nansowy Allegro Jon Eastick, cytowany w komunikacie.

W lutym br. Allegro prognozowało na 2022 r. dynamikę wyników zbliżoną do ub.r. - od wysokich nastu do niskich 20% w odniesieniu do GMV i nieco powyżej 30% dla przychodów, przy skorygowanej EBITDA wyższej o kilkanaście procent (low to mid teens %) r/r, bez uwzględnienia przejęcia Grupy Mall i WE|DO (zaktualizowane prognozy także nie obejmują przejętych aktywów). Wysokość nakładów inwestycyjnych planowano wówczas na 700-750 mln zł.

"Wzrost GMV Allegro o prawie 13% w I kwartale pozwala nam oczekiwać dobrej dynamiki również w kolejnych kwartałach" - wskazał Eastick.

W I kw. br. GMV wzrosło o 12,8% r/r do 10,82 mld zł, skorygowana EBITDA zmniejszyła się o 13,6% r/r do 463 mln zł (przy czym spółka sygnalizuje, że odbicie marży jest już widoczne po styczniowym dołku). Przychody wzrosły o 15,1% r/r do 1,39 mld zł w I kwartale, przy czym przychody z usług reklamowych wzrosły o 21,1% r/r.

"Allegro oczekuje, że Mall Group wraz z WE|DO powrócą do wzrostu GMV i przychodów w ciągu 9 miesięcy do grudnia 2022 roku. Ich skorygowana strata EBITDA w tym czasie powinna wynieść 80-120 mln zł, a inwestycje kapitałowe mają sięgnąć 100-120 mln zł" - napisano też w komunikacie.

Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy stanowiła ok. 3% rynku handlu detalicznego w Polsce w 2019 r. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.

(ISBnews)

Wiadomości
PIE: Polska otrzymała 55 mld zł dotacji unijnych na cele energetyczne w latach 2004-2024

Polska otrzymała 55 mld zł dotacji unijnych na cele energetyczne w latach 2004-2024, wynika z raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE). "Wartość ...

Jaki dysk SSD do gier wybrać? Poradnik zakupowy

Dysk twardy to jeden z najważniejszych elementów każdego komputera. Przy zakupie nowego sprzętu warto więc poważnie zastanowić się nad tym, ...

Jak obniżać koszty w handlu międzynarodowym, czyli o kursie dolara i innych walut

W dzisiejszym świecie normą jest, że kursy walut ulegają wahaniom. Świetnym przykładem jest kurs dolara do złotego. Jeszcze w 2022 ...

Opanuj HTML i CSS z GoIT: Podstawy projektowania stron internetowych

Zastanawiasz się nad nauką HTML i CSS? Rozważ kurs GoIT - twój kompletne źródło wiedzy o projektowaniu stron internetowych. Odkryj ...

Co musisz wiedzieć o zdolności kredytowej?

Jak powszechnie wiadomo, zdolność kredytowa to pojęcie, które jest nieodłącznym elementem każdej decyzji związanej z zaciągnięciem kredytu.  Bez względu na to, ...

Konto oszczędnościowe - jak wybrać najlepsze?

Konto oszczędnościowe to jeden z popularnych dodatków do rachunków osobistych, z którego korzysta wiele osób. Jest tak samo popularny, jak ...