Średnia cena roweru kupionego na Allegro wynosi 2300 zł, a w przypadku rowerów elektrycznych - 4500 zł, poinformował category owner Sport & Leisure Allegro Artur Piątkowski. Z badania SW Research dla Allegro wynika, że aktywność fizyczną w sezonie wakacyjnym deklaruje 64% Polaków, przy czym jazdę na rowerze - 65% aktywnych osób.
"Polacy coraz chętniej inwestują w rowery - na Allegro średnio wydają na nie 2 300 zł, a w przypadku rowerów elektrycznych aż 4 500 zł. Kolarze mają coraz bardziej sprecyzowane oczekiwania i stawiają na jakość, a także chętniej sięgają po marki z tzw. drugiego szeregu, które oferują bardzo dobre i atrakcyjne cenowo modele. Kupujący coraz częściej decydują się nie tylko na sam rower, lecz także na uzupełniające akcesoria, takie jak pompki, lampki, nawigacje czy stojaki, których średnia cena wynosi około 55 zł" - powiedział Piątkowski, cytowany w komunikacie.
"Cieszy nas, że coraz większą uwagę przywiązujemy do bezpieczeństwa. Szczególny wzrost obserwujemy w kategoriach kasków, gdzie sprzedaż rok do roku wzrosła o ponad 20%, a średni koszyk osiąga wartość 165 zł. Zwracamy także uwagę na odpowiedni strój. Sprzedaż odzieży rowerowej także wzrosła o 20% r/r" - dodał.
Rower to absolutny numer jeden - wybiera go niemal 2/3 Polaków (65%). Ponadprzeciętną popularność osiąga w małych miastach do 20 tys. mieszkańców - jeździ na nim 69% osób z tej grupy, wskazano w informacji.
"Potwierdzają to również dane Allegro - 83% kupujących rowery pochodzi z mniejszych miast poniżej 200 tys. mieszkańców. Ulubieńcami rowerzystów są modele elektryczne, gravel, a także rowery górskie. Według badań SW Research osoby zamieszkujące większe aglomeracje, czyli miasta powyżej 500 tys. mieszkańców, chętniej sięgają po bardziej zróżnicowane formy ruchu - częściej wybierają pływanie (49%), bieganie (43%), trekking (29%), czy siatkówkę (16%)" - czytamy w komunikacie.
Dla kobiet rower pozostaje wakacyjnym klasykiem (68%), ale popularne są również rolki i wrotki (21% w porównaniu - 7% u mężczyzn). Niemal co piąta chciałaby spróbować jogi na plaży, a niemal 13% kajakarstwa. Coraz bardziej modny surfing wzbudza zainteresowanie blisko co dziesiątej z pań.
"Te preferencje świetnie widać w wyborach zakupowych na Allegro. W lipcu 2025 roku sprzedaż akcesoriów do jogi wzrosła aż o 38% r/r, co potwierdza, jak dynamicznie rozwija się ta kategoria i jak rośnie zainteresowanie aktywnościami takimi jak joga na plaży. Z kolei w przypadku rolek i wrotek obserwujemy wyraźną przewagę kobiet – to one znacznie częściej wybierają ten sprzęt, traktując go nie tylko jako sport, ale też element modnego, wakacyjnego stylu życia" - skomentował Piątkowski.
Mężczyźni częściej sięgają po sporty wodne - 18% z nich planuje spróbować nurkowania/snorkelingu, a 16% surfingu. Windsurfing i kitesurfing są w ich przypadku również znacznie popularniejszym wyborem niż u kobiet. Najbardziej aktywną fizycznie grupą wiekową są osoby do 24. roku życia – aż 77% z nich ćwiczy regularnie latem. Choć jazda na rowerze dominuje (47%), młodzi również chętnie wybierają rolki (26%), chcą także przetestować surfing (25%) czy windsurfing (10%), wymieniono w materiale.
Z badania wynika też, że 83% respondentów korzysta z podstawowego sprzętu lub ubrań sportowych. 16% decyduje się na bardziej zaawansowane wyposażenie: profesjonalny sprzęt sportowy lub techniczną odzież specjalistyczną. Z wypożyczalni korzysta 6% badanych.
Badanie przeprowadzone przez agencję badawczą SW Research na zlecenie Allegro w dniach 01 – 02.07 metodą wywiadów online na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 803 wywiady z reprezentatywną ze względu na łączny rozkład płci, wieku i miejsca zamieszkania próbą dorosłych Polaków.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.
(ISBnews)