Allegro odnotowało 396,2 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2025 r. wobec 193,1 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 589,4 mln zł wobec 407,4 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 843,1 mln zł wobec 674,7 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowany zysk EBITDA wyniósł 910,9 mln zł wobec 734, 8 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 941,3 mln zł w III kw. 2025 r. wobec 2 620,5 mln zł rok wcześniej.
Spółka podała, że w III kw. Grupa pozyskała blisko 600 000 aktywnych kupujących r/r, przebijając poziom 21,1 mln, a ich średnie roczne wydatki rosły w całym Allegro, zbliżając się do 4300 zł w Polsce. Nowe marketplace'y Allegro zwiększyły GMV o 56%, a liczba ich aktywnych kupujących wzrosła o 50% r/r do 4,2 mln.
"Trzeci kwartał przyniósł znakomite postępy we wszystkich obszarach działalności grupy Allegro. W Polsce wzrost GMV przyspieszył do 10,4%, a przychody wzrosły nawet dwukrotnie szybciej niż GMV dzięki wsparciu działalności reklamowej, Allegro Pay czy logistyki. Dalszy wzrost udziału zarządzanych przez Allegro dostaw, do 36% w III kw., pomaga kontrolować koszty i wspiera marże w Polsce. W segmencie międzynarodowym wzrost GMV na nowych platformach Allegro wyniósł aż 56%, a strata zmniejszyła się o 23% r/r. Wszystko to pomogło grupie wygenerować 24% wzrost skorygowanego zysku EBITDA i odpowiednio przygotowało Allegro do intensywnej rywalizacji o udział w GMV w szczycie sezonu zakupowego, który jest już tuż za rogiem. Chcemy osiągnąć wzrost przychodów i rentowności zgodny z naszymi rocznymi celami nawet pomimo lekko niższych niż oczekiwane trendów sprzedaży jak dotąd w IV kw." - powiedział CFO Allegro Jon Eastick, cytowany w komunikacie.
Polskie GMV (wartość sprzedaży brutto) przyspieszyło wzrost do 10,4% r/r w III kw. br, czyli rosło ponad dwukrotnie szybciej niż krajowa sprzedaż detaliczna. Krajowe przychody zwiększyły się w tempie dwukrotnie szybszym niż GMV, napędzane 32-proc. wzrostem przychodów z reklam w ujęciu rocznym. Coraz szersza oferta lokalna i coraz lepsze doświadczenia użytkowników wspierają dynamiczny wzrost na nowych marketplace'ach Allegro, których GMV wzrosło o 56% r/r, przy czym sprzedaż transgraniczna do Polski przez sprzedających z Czech, Słowacji i Węgier zwiększyła się prawie dwukrotnie, podano także.
Allegro Pay pomogło sfinansować 15,5% wartości GMV platformy w Polsce w III kw., a bezkonkurencyjny wybór dostępny na Allegro przełożył się na wzrost liczby sprzedanych na niej rzeczy o 11,2% r/r. Kluczowe kategorie, takie jak Supermarket oraz Zdrowie i Uroda, zwiększyły sprzedaż ponad dwukrotnie szybciej niż tempo wzrostu polskiego GMV, a wśród marek debiutujących na Allegro znalazły się YES, Terranova, Diverse, Homla czy Grohe & Hansgrohe, zaznaczono.
Allegro Smart! zyskało w Polsce prawie milion subskrybentów w ciągu roku dzięki specjalnym bonusom i promocjom, a liczba subskrypcji Smart! poza Polską wzrosła ponad dwukrotnie. Usługi Allegro wzajemnie się uzupełniają, zwiększając lojalność i zaangażowanie klientów, a sprzedający doceniają możliwość sprzedaży transgranicznej i rozszerzają swój asortyment eksportowy na Allegro. Baza aktywnych kupujących grupy wzrosła o prawie 600 000 r/r, a 15,2 mln aktywnych kupujących w Polsce wydało średnio o 8% więcej niż rok wcześniej. Nowe marketplace'y grupy mają już 4,2 mln aktywnych kupujących, co stanowi wzrost o ponad 50%, zaś Allegro.hu przekroczyło oczekiwania w swoim pierwszym roku działalności. Aplikacja Allegro stała się kluczowym kanałem na nowych rynkach, zwiększając w ciągu roku bazę użytkowników w Czechach, Słowacji i na Węgrzech o 70% do 2,2 mln. W Polsce aplikacja Allegro bije konkurencje na głowę z ponad 13 mln użytkowników rocznie, podkreślono.
W ramach najnowszej aktualizacji aplikacji Allegro rozpoczęło testy przełomowego Asystenta AI, który podczas rozmowy z kupującymi pomaga znaleźć właściwy produkt i inspiruje do odkrywania dostępnych na Allegro ofert. To narzędzie wyznacza trendy w e-commerce i rewolucjonizuje wyszukiwanie, ucząc się i rozwijając w ramach użytkowania, przekazano także.
"Allegro Delivery coraz bardziej zwiększa udział wolumenów zarządzanych przez Allegro. Nowatorski program partnerski poszerza możliwości dostaw dla konsumentów, którzy mogą nimi w pełni zarządzać w allegrowej apce. Allegro zarządza obecnie ponad 36% dostaw na platformie, czyli o 2,4 ppt więcej w porównaniu z poprzednim kwartałem. Dzięki pełnej integracji DPD i rosnącej liczbie Allegro One Boxów Allegro Delivery oferuje obecnie najszerszą w Polsce sieć dostaw, obejmującą ponad 33 000 automatów paczkowych i 37 000 punktów odbioru. Także dzięki trzem nowym magazynom i centrum sortowania Allegro spodziewa się dalszego wzrostu udziału w wolumenie w czwartym kwartale i potwierdza całoroczny cel przekroczenia 8000 Allegro One Boxów" - czytamy dalej w materiale.
Allegro stawia na coraz większą wygodę zakupów i chce napędzać GMV poprzez kluczowe partnerstwa i zaawansowanie technologiczne. Nowatorskie podejście do współpracy z największym polskim bankiem PKO BP zaowocowało jedyną w swoim rodzaju ofertą finansów zintegrowanych w polskim e-commerce. To nowa opcja szybkiej płatności bez wychodzenia z aplikacji Allegro dla wspólnej bazy klientów o nazwie Allegro Klik oraz nowa forma bankowego finansowania rozwoju dla allegrowych sprzedających w ramach Allegro Kapitał. W planach są ponad 2 mln aktywacji Allegro Klik, a około 20 000 firm ma otrzymać finansowanie dzięki tej przełomowej współpracy, wskazano.
"Prawie połowa kupujących online w Polsce rozpoczyna zakupy na marketplace'ach, czyli o 11 pkt proc. więcej niż w 2022 r. Co jeszcze bardziej satysfakcjonujące, siedem na dziesięć z tych osób zaczyna od Allegro. Nasze wyniki za trzeci kwartał potwierdzają, że zespół Allegro wie, jak skutecznie na to zainteresowanie konsumentów i konsumentek odpowiadać i że nie mamy sobie równych jeśli chodzi o zwiększanie sprzedaży dla naszych sprzedających. Kończymy rok z pełnym wachlarzem innowacji, wprowadzamy nowe produkty i nawiązujemy nowatorskie partnerstwa korzystne dla wszystkich stron. Co więcej, właśnie rozpoczęliśmy testy przełomowego Asystenta AI, który z pewnością zrewolucjonizuje sposób wyszukiwania na Allegro. Możecie być pewni, że to nie wszystko, dlatego z entuzjazmem czekamy na nowe perspektywy w nadchodzących kwartałach. Jesteśmy teraz w najgorętszym okresie w e-commerce i jesteśmy na to wyzwanie gotowi" - powiedział prezes Allegro Marcin Kuśmierz, cytowany w komunikacie,
W I-III kw. 2025 r. spółka miała 1 078,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 781,9 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 8 535,4 mln zł w porównaniu z 7 792,8 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 2 395 mln zł wobec 2 072,9 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej, a skorygowany zysk EBITDA sięgnął 2 576,3 mln zł wobec 2 204,1 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.
(ISBnews)
