Agora odnotowała 33,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej w IV kw. 2024 wobec 50 mln zł rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 59,7 mln zł wobec 33,6 mln zł rok wcześniej.
Zysk EBITDA sięgnął odpowiednio: 104,8 mln zł wobec 82,9 mln zł zysku rok wcześniej, zaś zysk EBITDA bez MSSF16 - odpowiednio: 76,5 mln zł wobec 54,7 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 446 mln zł wobec 426,2 mln zł rok wcześniej.
W całym 2024 Agora miała 14,65 mln zł skonsolidowanego zysk netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 65,37 mln zł zysku rok wcześniej. W tym okresie spółka miała 1 480,5 mln zł przychodów ze sprzedaży w porównaniu z 1 380,61 mln zł rok wcześniej.
Zysk EBITDA w 2024 r. sięgnął odpowiednio: 257,1 mln zł wobec 217,9 mln zł zysku rok wcześniej, zysk EBITDA bez MSSF16 - odpowiednio: 147,7 mln zł wobec 113,9 mln zł zysku rok wcześniej.
"Grupa Agora rośnie. 2024 był kolejnym rokiem rekordowych przychodów, które sięgnęły blisko 1,5 mld zł, a zysk operacyjny urósł o ponad 86%. Miniony rok pokazuje również, że zbudowaliśmy portfel mediów, który oferuje naszym klientom największy zasięg komercyjny w Polsce, a Grupie Agora zapewnia stabilny wzrost pomimo rosnącej dominacji big techów" - skomentował prezes Grupy Agora Bartosz Hojka, cytowany w komunikacie.
Wpływy Grupy Agora ze sprzedaży usług reklamowych w IV kwartale 2024 r. wyniosły 235,4 mln zł. W tym okresie reklama prasowa, radiowa i zewnętrzna osiągnęły wyniki przewyższające średnią rynkową, natomiast w ujęciu rocznym najlepiej radziła sobie reklama radiowa i kinowa.
"Biznesem, w którym wydatki reklamowe wzrosły najbardziej i który najmocniej przyczynił się do wzrostu przychodów z reklamy całej Grupy, był segment Reklama Zewnętrzna. Wpływy reklamowe tego segmentu wzrosły o 6,3% do poziomu 59,4 mln zł. AMS kontynuuje dynamiczny rozwój – notuje najwyższe w swojej historii wartości EBIT i EBITDA, przekraczając tym samym ich poziomy sprzed pandemii. Szczególnie imponująca była dynamika wzrostu przychodów cyfrowych spółki, które w 2024 r. zwiększyły się o ponad 70%, wyprzedzając tempo wzrostu rynku DOOH w Polsce, który wzrósł w tym czasie o 32%" - czytamy w komunikacie.
Również segment Film i Książka kolejny rok z rzędu zanotował rekordowe przychody ze sprzedaży, podkreślono. W IV kwartale 2024 r. przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios wzrosły o 19,9% do 81,9 mln zł1, przychody ze sprzedaży barowej w kinach wzrosły o 25,7% do 47,4 mln zł, a wartość przychodów reklamowych - o 13,6% do 16,7 mln zł. W całym 2024 r. przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios wzrosły o 5,1% do 256,4 mln zł. Frekwencja w polskich kinach w 2024 r. wyniosła 50,8 mln, co oznacza wzrost o 0,8% w porównaniu z 2023 r.4. W tym okresie w kinach sieci Helios sprzedano 11,8 mln biletów, o 2,6% więcej niż w 2023 r.
"Rok 2024 był przełomowy dla spółki Next Film, która osiągnęła rekordowy poziom przychodów w wysokości ponad 67 mln zł. Filmy dystrybuowane przez Next Film - w tym m.in. 'Akademia Pana Kleksa', czyli najpopularniejszy polski film od czasu pandemii - cieszyły się ogromnym zainteresowaniem, osiągając frekwencję na poziomie 5,5 mln widzów. Wynik ten czyni spółkę największym dystrybutorem polskich filmów, z udziałem w rynku na poziomie niemal 50%" - czytamy dalej.
Wpływy reklamowe segmentu Radio w czwartym kwartale 2024 r. były wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej - przychody ze sprzedaży reklamy radiowej zwiększyły się o 1,5% do 103,4 mln zł, podano także.
"Grupa Eurozet konsekwentnie umacniała swoją pozycję na rynku radiowym w 2024 r. - różnica w słuchalności pomiędzy jej stacjami a rozgłośniami Grupy RMF systematycznie malała. Grupa Eurozet była też jedyną znaczącą grupą radiową w Polsce, która zwiększyła swój udział w słuchalności. Dodatkowo, dynamiczny rozwój usług cyfrowych przełożył się na wzrost liczby subskrybentów usługi Tok FM Premium o 14,5%, osiągając na koniec 2024 r. poziom 44,1 tys. użytkowników" - napisano w informacji.
W IV kwartale 2024 r. segment Prasa Cyfrowa i Drukowana odnotował wyższe wyniki operacyjne na poziomie EBIT i EBITDA w porównaniu do analogicznego okresu 2023 r. Wpływy reklamowe tego segmentu zwiększyły się zarówno w czwartym kwartale 2024 r. - do 16,9 mln zł, jak i w całym 2024 r. - do 58,5 mln zł. W obu tych okresach "Gazeta Wyborcza" utrzymała pozycję lidera pod względem sprzedaży wśród dzienników opiniotwórczych, a liczba aktywnych płatnych prenumerat cyfrowych "Wyborczej" na koniec grudnia 2024 r. wyniosła ponad 302 tys.
"W czwartym kwartale 2024 r. koszty operacyjne netto Grupy Agora spadły o 1,6% do 386,3 mln zł1, a w całym 2024 r. wzrosły o 4,6% do 1 398,4 mln zł1. Istotny wpływ na poziom kosztów operacyjnych w ubiegłym roku miała konsolidacja z grupą Eurozet od 1 marca 2023 r. oraz koszty przeprowadzenia procesu restrukturyzacji w segmentach Prasa Cyfrowa i Drukowana oraz Internet - zakończono.
W ujęciu jednostkowym strata netto 17,5 mln zł w 2024 r. wobec 39,8 mln zł zysku rok wcześniej.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą "Gazety Wyborczej" i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.
(ISBnews)