Agora miała 33,4 mln zł zysku netto z dz. kont., 104,8 mln zł zysku EBITDA w IV kw. 2024

Aktualności

Agora odnotowała 33,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej w IV kw. 2024 wobec 50 mln zł rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 59,7 mln zł wobec 33,6 mln zł rok wcześniej.

Zysk EBITDA sięgnął odpowiednio: 104,8 mln zł wobec 82,9 mln zł zysku rok wcześniej, zaś zysk EBITDA bez MSSF16 - odpowiednio: 76,5 mln zł wobec 54,7 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 446 mln zł wobec 426,2 mln zł rok wcześniej.

W całym 2024 Agora miała 14,65 mln zł skonsolidowanego zysk netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 65,37 mln zł zysku rok wcześniej. W tym okresie spółka miała 1 480,5 mln zł przychodów ze sprzedaży w porównaniu z 1 380,61 mln zł rok wcześniej.

Zysk EBITDA w 2024 r. sięgnął odpowiednio: 257,1 mln zł wobec 217,9 mln zł zysku rok wcześniej, zysk EBITDA bez MSSF16 - odpowiednio: 147,7 mln zł wobec 113,9 mln zł zysku rok wcześniej.

"Grupa Agora rośnie. 2024 był kolejnym rokiem rekordowych przychodów, które sięgnęły blisko 1,5 mld zł, a zysk operacyjny urósł o ponad 86%. Miniony rok pokazuje również, że zbudowaliśmy portfel mediów, który oferuje naszym klientom największy zasięg komercyjny w Polsce, a Grupie Agora zapewnia stabilny wzrost pomimo rosnącej dominacji big techów" - skomentował prezes Grupy Agora Bartosz Hojka, cytowany w komunikacie.

Wpływy Grupy Agora ze sprzedaży usług reklamowych w IV kwartale 2024 r. wyniosły 235,4 mln zł. W tym okresie reklama prasowa, radiowa i zewnętrzna osiągnęły wyniki przewyższające średnią rynkową, natomiast w ujęciu rocznym najlepiej radziła sobie reklama radiowa i kinowa.

"Biznesem, w którym wydatki reklamowe wzrosły najbardziej i który najmocniej przyczynił się do wzrostu przychodów z reklamy całej Grupy, był segment Reklama Zewnętrzna. Wpływy reklamowe tego segmentu wzrosły o 6,3% do poziomu 59,4 mln zł. AMS kontynuuje dynamiczny rozwój – notuje najwyższe w swojej historii wartości EBIT i EBITDA, przekraczając tym samym ich poziomy sprzed pandemii. Szczególnie imponująca była dynamika wzrostu przychodów cyfrowych spółki, które w 2024 r. zwiększyły się o ponad 70%, wyprzedzając tempo wzrostu rynku DOOH w Polsce, który wzrósł w tym czasie o 32%" - czytamy w komunikacie.

Również segment Film i Książka kolejny rok z rzędu zanotował rekordowe przychody ze sprzedaży, podkreślono. W IV kwartale 2024 r. przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios wzrosły o 19,9% do 81,9 mln zł1, przychody ze sprzedaży barowej w kinach wzrosły o 25,7% do 47,4 mln zł, a wartość przychodów reklamowych - o 13,6% do 16,7 mln zł. W całym 2024 r. przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios wzrosły o 5,1% do 256,4 mln zł. Frekwencja w polskich kinach w 2024 r. wyniosła 50,8 mln, co oznacza wzrost o 0,8% w porównaniu z 2023 r.4. W tym okresie w kinach sieci Helios sprzedano 11,8 mln biletów, o 2,6% więcej niż w 2023 r.

"Rok 2024 był przełomowy dla spółki Next Film, która osiągnęła rekordowy poziom przychodów w wysokości ponad 67 mln zł. Filmy dystrybuowane przez Next Film - w tym m.in. 'Akademia Pana Kleksa', czyli najpopularniejszy polski film od czasu pandemii - cieszyły się ogromnym zainteresowaniem, osiągając frekwencję na poziomie 5,5 mln widzów. Wynik ten czyni spółkę największym dystrybutorem polskich filmów, z udziałem w rynku na poziomie niemal 50%" - czytamy dalej.

Wpływy reklamowe segmentu Radio w czwartym kwartale 2024 r. były wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej - przychody ze sprzedaży reklamy radiowej zwiększyły się o 1,5% do 103,4 mln zł, podano także.

"Grupa Eurozet konsekwentnie umacniała swoją pozycję na rynku radiowym w 2024 r. - różnica w słuchalności pomiędzy jej stacjami a rozgłośniami Grupy RMF systematycznie malała. Grupa Eurozet była też jedyną znaczącą grupą radiową w Polsce, która zwiększyła swój udział w słuchalności. Dodatkowo, dynamiczny rozwój usług cyfrowych przełożył się na wzrost liczby subskrybentów usługi Tok FM Premium o 14,5%, osiągając na koniec 2024 r. poziom 44,1 tys. użytkowników" - napisano w informacji.

W IV kwartale 2024 r. segment Prasa Cyfrowa i Drukowana odnotował wyższe wyniki operacyjne na poziomie EBIT i EBITDA w porównaniu do analogicznego okresu 2023 r. Wpływy reklamowe tego segmentu zwiększyły się zarówno w czwartym kwartale 2024 r. - do 16,9 mln zł, jak i w całym 2024 r. - do 58,5 mln zł. W obu tych okresach "Gazeta Wyborcza" utrzymała pozycję lidera pod względem sprzedaży wśród dzienników opiniotwórczych, a liczba aktywnych płatnych prenumerat cyfrowych "Wyborczej" na koniec grudnia 2024 r. wyniosła ponad 302 tys.

"W czwartym kwartale 2024 r. koszty operacyjne netto Grupy Agora spadły o 1,6% do 386,3 mln zł1, a w całym 2024 r. wzrosły o 4,6% do 1 398,4 mln zł1. Istotny wpływ na poziom kosztów operacyjnych w ubiegłym roku miała konsolidacja z grupą Eurozet od 1 marca 2023 r. oraz koszty przeprowadzenia procesu restrukturyzacji w segmentach Prasa Cyfrowa i Drukowana oraz Internet - zakończono.

W ujęciu jednostkowym strata netto 17,5 mln zł w 2024 r. wobec 39,8 mln zł zysku rok wcześniej.

Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą "Gazety Wyborczej" i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.

(ISBnews)

Wiadomości
KE: Wskaźnik koniunktury gospodarczej w strefie euro spadł do 95,2 pkt w marcu

Wskaźnik koniunktury gospodarczej (ESI) w strefie euro wyniósł 95,2 pkt w marcu br. wobec 96,3 pkt w poprzednim miesiącu, podała ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...

Jakie waluty są w Unii Europejskiej?

Choć najbardziej popularną walutą w Unii Europejskiej i najmocniej kojarzącą się nawet z samej nazwy jest euro, to wiele krajów ...

Czym jest forex?

Rynek forex, jako największy i najbardziej płyny przyciąga całą rzeszę inwestorów. Każdego dnia na tym rynku odbywa się ogromna liczba ...