Indeks PMI dla usług (Niemcy)
Pokaż prognozy
Indeks PMI (Purchasing Managers Index) dla usług Niemiec przygotowywany jest przez Markit Economics, dostawcę badań gospodarczych oraz wskaźników ekonomicznych i obrazuje aktywność sektora usług w Niemczech. Indeks ten opisuje aktualną sytuację w gospodarce. Indeks PMI opiera się na danych opracowywanych na podstawie miesięcznych odpowiedzi na kwestionariusze przesłane kadrze kierowniczej w ponad 500 firmach usługowych. Menadżerowie zaopatrzenia odpowiadają anonimowo na pytania dot. zamówień, sprzedaży, zakupów, zapasów, zatrudnienia, cen. Poziom PMI mniejszy niż 50 pkt. oznacza spadek aktywności sektora usług w stosunku do miesiąca poprzedniego. Im wskaźnik niższy, tym gorzej. Odczyt powyżej poziomu 50 pkt. oznacza wzrost aktywności sektora usług w stosunku do miesiąca poprzedniego. PMI dla usług publikowany jest dwukrotnie w ciągu miesiąca. Ostateczne dane poprzedzone są wstępnym odczytem publikowanym tydzień wcześniej, opartym na odpowiedziach co najmniej 75% wszystkich ankietowanych w danym miesiącu.
Data publikacji | Aktualna | Poprzednia |
---|---|---|
21 lutego 2025 | 52,2 | 52,5 |
5 marca 2025 | 51,1 | 52,5 |
24 marca 2025 | 50,2 | 51,1 |