Indeks PMI dla usług (Hiszpania)

Sortuj: Pobierz grafikę

Pokaż prognozy

Indeks PMI (Purchasing Managers Index) dla usług Hiszpanii przygotowywany jest przez Markit Economics, dostawcę badań gospodarczych oraz wskaźników ekonomicznych i obrazuje aktywność sektora usług w Hiszpanii. Indeks ten opisuje aktualną sytuację w gospodarce. Indeks PMI opiera się na danych opracowywanych na podstawie miesięcznych odpowiedzi na kwestionariusze przesyłane kadrze kierowniczej w ponad 300 firmach usługowych. Menadżerowie zaopatrzenia odpowiadają anonimowo na pytania dot. zamówień, sprzedaży, zakupów, zapasów, zatrudnienia, cen. Poziom PMI mniejszy niż 50 pkt. oznacza spadek aktywności sektora usług w stosunku do miesiąca poprzedniego. Im wskaźnik niższy, tym gorzej. Odczyt powyżej poziomu 50 pkt. oznacza wzrost aktywności sektora usług w stosunku do miesiąca poprzedniego. Indeks PMI dla usług publikowany jest trzeciego dnia roboczego po zakończeniu miesiąca.

Ostatnie publikacje
Data publikacji Aktualna Poprzednia
4 listopada 2020 41,4 42,4
3 grudnia 2020 39,5 41,4
6 stycznia 2021 48,0 39,5
Następna publikacja
Data publikacji środa 3 lutego 2021