Indeks PMI dla usług (Hiszpania)

Sortuj: Pobierz grafikę

Pokaż prognozy

Indeks PMI (Purchasing Managers Index) dla usług Hiszpanii przygotowywany jest przez Markit Economics, dostawcę badań gospodarczych oraz wskaźników ekonomicznych i obrazuje aktywność sektora usług w Hiszpanii. Indeks ten opisuje aktualną sytuację w gospodarce. Indeks PMI opiera się na danych opracowywanych na podstawie miesięcznych odpowiedzi na kwestionariusze przesyłane kadrze kierowniczej w ponad 300 firmach usługowych. Menadżerowie zaopatrzenia odpowiadają anonimowo na pytania dot. zamówień, sprzedaży, zakupów, zapasów, zatrudnienia, cen. Poziom PMI mniejszy niż 50 pkt. oznacza spadek aktywności sektora usług w stosunku do miesiąca poprzedniego. Im wskaźnik niższy, tym gorzej. Odczyt powyżej poziomu 50 pkt. oznacza wzrost aktywności sektora usług w stosunku do miesiąca poprzedniego. Indeks PMI dla usług publikowany jest trzeciego dnia roboczego po zakończeniu miesiąca.

Ostatnie publikacje
Data publikacji Aktualna Poprzednia
5 lutego 2024 52,1 51,5
5 marca 2024 54,7 52,1
4 kwietnia 2024 56,1 54,7
Następna publikacja