Orange Polska odnotowało 30,00 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2014 r. wobec 102,00 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Skorygowana EBITDA wyniosła 861,00 mln zł wobec 851,00 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 3087,00 mln zł w IV kw. 2015 r. wobec 3112,00 mln zł rok wcześniej.
W okresie I-IV kw. 2014 r. spółka miała 535,00 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 294,00 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 12212,00 mln zł w porównaniu z 12786,00 mln zł rok wcześniej.
Organiczne przepływy pieniężne w tym okresie wyniosły 1149,00 mln zł wobec 1105,00 mln zł zysku rok wcześniej, a skorygowana EBITDA 3921,00 mln zł wobec 4046,00 mln zł rok wcześniej.
"Jesteśmy zadowoleni z wyników komercyjnych, operacyjnych i finansowych, jakie uzyskaliśmy w 2014 roku. W szczególności, cieszy nas wyraźny sukces ofert mobilnych Orange, osiągnięty na bardzo wymagającym rynku. Znacząco poprawiliśmy nasze statystyki w zakresie przenoszenia numerów komórkowych, zwiększyliśmy bazę klientów abonamentowych o ponad 6%, a liczba klientów dedykowanych usług mobilnego dostępu do Internetu wzrasta co kwartał. Przedmiotem troski pozostaje stacjonarny dostęp do Internetu, lecz w 2015 roku zamierzamy podjąć w tym segmencie odpowiednie działania. Pierwsze rezultaty nowo wprowadzonej oferty Orange Finanse są obiecujące i jesteśmy przekonani, że w przyszłości korzystnie wpłynie na nasze wyniki. Postęp operacyjny w 2014 roku zaznaczył się przede wszystkim zakończeniem modernizacji sieci 3G oraz istotnym wzrostem pokrycia siecią 4G, która obsługuje już blisko 20% naszego ruchu w zakresie transmisji danych" - powiedział prezes Orange Polska Bruno Duthoit, cytowany w komunikacie.
Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP), a także świadczy usługi telefonii komórkowej, w tym usługi trzeciej generacji w standardzie UMTS oraz usługi oparte na technologii CDMA.
(ISBnews)