Szeroko rozumiany postęp technologiczny siłą rzeczy wywiera wpływ na oczekiwania i potrzeby gości wizytujących hotele. Poza tym na zjawisko takie nałożyła się oczywiście także pandemia koronawirusa. Technologie przecież coraz częściej są kojarzone nie tylko i wyłącznie z ofertami rozrywkowymi takimi jak automaty do gier hazardowych za darmo, ale wszystkimi ułatwieniami, które usprawniają nasze codzienne funkcjonowanie w każdej przestrzeni. Coraz częściej, więc w efekcie w miejscach takich jak hotele możemy zauważyć postępującą automatyzację oraz robotyzację. Oczywiście pojawiają się tutaj bardzo różne głosy zarówno pozytywne jak też te bardziej sceptyczne. Bez względu jednak na to, co będziemy myśleć o takich nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych, z pewnością jest to nasza przyszłość. W tę stronę właśnie będzie się rozwijać rynek hotelowy i szeroko rozumiany.
Nowoczesne technologie muszą być drogie?
Okazuje się też, że nowocześnie zorganizowany hotel wcale nie musi oznaczać wysokich cen, a także wyglądać futurystycznie. Oczywiście, jeżeli mówimy o dużych sieciach hotelowych, to ich właściciele na pewno nie oszczędzają i są zdolni do największych wydatków i najbardziej innowacyjne kosztowne rozwiązania. Jednocześnie też innowacyjne cyfrowe technologie mogą być wdrażane w mniejsze obiekty nieco mniej znane, ale jednocześnie mogą to być rozwiązania tak samo skuteczne i ułatwiać życie klientom. Są też oczywiście pewne preferencje, na które zwracają uwagę bywalcy takich miejsc.
Hotel musi być bezpieczny
To na co zwraca się uwagę w dzisiejszych czasach to oczywiście bezpieczeństwo. Naturalnie wynika to z pandemii koronawirusa. Jest to czynnik kluczowy dla wszystkich klientów na całym świecie. Bez względu, więc na to, o jaką szerokość geograficzną chodzi, właściciele hoteli wszędzie musieli zwrócić uwagę na środki i procedury związane z bezpieczeństwem. Chodzi między innymi o noszenie maseczek, a także poruszanie się po terenie obiektu oraz korzystanie z hotelowych usług. Zwiększono na przykład częstotliwość sprzątania i wszędzie są obecne środki dezynfekujące. Wielu hotelarzy zdecydowało się jednak również na pomiar temperatury, który realizują kamery termowizyjne. Są to urządzenia zintegrowane z hotelowym systemem monitoringu. Gwarantuje to, więc bardzo dużą wygodę obsłudze hotelu.
Zbliżeniowe płatności to obowiązek
Z pewnością też wszyscy zwróciliśmy uwagę, że na przykład przed wybuchem pandemii koronawirusa nie w każdym hotelu mogliśmy zapłacić kartą. Tymczasem teraz praktycznie w każdym punkcie usługowym, a przede wszystkim właśnie w hotelach, udostępnione zostały płatności zbliżeniowe. Takie bezdotykowe transakcje są, więc już standardem i są rzeczywiście niezwykle popularne wśród wielu klientów. Poza tym portfele i tradycyjne płatności można zastąpić nie tylko kartami płatniczymi, ale również aplikacjami oferowanymi przez największych potentatów cyfrowych. Dzięki temu płacić możemy również telefonem.
Sterowanie za pomocą głosu
Jednym z ciekawszych rozwiązań stosowanych w hotelach jest na pewno pomieszczenie sterowane głosem. Jak to wygląda w praktyce? Otóż wówczas Goście nie muszą podnosić słuchawki i ręcznie wybierać numeru, aby zadzwonić do recepcji. Takie rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję, rzeczywiście znacznie podnoszą poziom usług i gwarantują większą wygodę. Oczywiście jest to rozwiązanie także ważne w kontekście bezpieczeństwa. Wtedy w sytuacji, gdy pokój jest sterowany głosem, dotyka się przecież mniejszej ilości przedmiotów.
VR w hotelach
Coraz częściej w hotelach pojawia się także technologia wirtualnej rzeczywistości. Dzięki VR możemy wirtualnie osobie odtworzyć pokój lub inne miejsca w hotelu i obejrzeć, chociażby pobliskie atrakcje. Tego rodzaju wirtualne wycieczki albo spacery są bardzo cenione przez przyszłych gości hotelowych, ponieważ mogą zobaczyć, czego będziemy się spodziewać, a dla hotelarzy jest to doskonała forma promocji.