Sprzedaż ogółem Biedronki liczona w PLN wzrosła o 2,6% r/r w III kw. 2024 r.

Aktualności

Sprzedaż w sieci Biedronka wzrosła ogółem, liczona w PLN, o 2,6% r/r w III kwartale br., zaś w euro zwiększyła się o 7,8% r/r do 5 921 mln euro, podał właściciel sieci Jeronimo Martins. Sprzedaż w sklepach porównywalnych (like-for-like, LFL, liczona w złotych) spadła w tym okresie o 1,9% r/r.

W I-III kw. br. sprzedaż ogółem liczona w PLN wzrosła o 3,9%, w tym LFL - spadła o 0,7%, natomiast liczona w euro zwiększyła się o 10,4% r/r i wyniosła 17 460 mln euro, podano.

"Po dwóch latach gwałtownej inflacji, dostosowanie cen żywności doprowadziło Biedronkę do działania przy znacznej deflacji koszyka w pierwszych trzech kwartałach tego roku. Pomimo trudnych porównań z rokiem ubiegłym, dodatni wzrost wolumenu LFL w ciągu dziewięciu miesięcy zwiększył udział firmy w rynku" - czytamy w raporcie.

Dodano, że "Biedronka nadal osiągała lepsze wyniki niż rynek, odnotowując silny wzrost wolumenu w ujęciu LFL".

"Pomimo znacznego wzrostu płacy minimalnej w Polsce, sektor handlu detalicznego żywnością nadal traci wolumen sprzedaży. Ta słaba dynamika konsumencka znacznie zaostrzyła konkurencję na rynku spożywczym. W coraz bardziej konkurencyjnym kontekście, w którym cena stała się decydującym czynnikiem zakupowym, Biedronka utrzyma pozycję lidera cenowego i nada priorytet wzrostowi sprzedaży w ujęciu ilościowym" - czytamy dalej.

Biorąc pod uwagę powyższe Biedronka zaznacza, że "w ostatniej fazie roku, w obliczu bardziej wymagającego porównania pod względem wolumenów, Biedronka będzie nadal inwestować w cenę, wzmacniając swoją pozycję konkurencyjną i tworząc dodatkowe możliwości oszczędzania i wartości dla polskich konsumentów".

"Biedronka otworzyła w tym okresie 104 sklepy (90 sklepów netto) i przeprowadziła 156 remontów" - czytamy dalej.

W okresie 9 miesięcy br. capex na sieć Biedronka wyniósł 253 mln euro (tj. 39% całości nakładów Grupy) wobec 344 mln euro rok wcześniej (44% całości nakładów), podano też w raporcie.

Na koniec III kw. 2024 r. sieć Biedronka liczyła 3 659 placówki wobec 3 473 rok wcześniej. Łączna powierzchnia sklepów wyniosła 2,61 mln m2 wobec 2,45 mln m2 rok wcześniej.

(ISBnews)

Wiadomości
XTB rozpoczęło swoją największą kampanię - docelowo na 13 rynkach do końca br.

XTB rozpoczęło największą w historii marki szerokozasięgową kampanię na 13 rynkach na czterech kontynentach, która potrwa do końca roku, podała ...

Czy opłaca się płacić kryptowalutą za codzienne zakupy? Plusy, minusy i realne opcje w 2025 roku

Jeszcze kilka lat temu kupno kawy za Bitcoina wydawało się ciekawostką technologiczną albo pokazem możliwości na branżowych targach. Dziś coraz ...

Jak rozpoznać brylant w pierścionku? Prosty przewodnik dla każdego

Wybór pierścionka z brylantem to poważna decyzja – zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. Nic dziwnego, że wiele osób ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...