Rośnie zaufanie niemieckich konsumentów

Aktualności

Indeks zaufania niemieckich konsumentów za miesiąc luty 2013 roku, jaki publikuje Instytut Badania Opinii i Rynku Gfk, wzrósł do 5,8 pkt. z 5,7 pkt. (po korekcie z 5,6 pkt.) miesiąc wcześniej, wynika z danych opublikowanych we wtorek 29 stycznia br. To pierwszy wzrost tego indeksu po dwóch miesiącach spadków.

Indeks zaufania konsumentów w Niemczech wg GfK

Opublikowane dane są nieco lepsze od oczekiwań. Prognozy ekonomistów ankietowanych przez agencję Reutera zawierały się w przedziale od 5,4 do 6,2 pkt., przy medianie na poziomie 5,7 pkt.

Indeks GfK powstaje na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród 2000 konsumentów, w których prognozują oni swoje dochody, wydatki i oszczędności w kolejnym miesiącu.
 

Wiadomości
Rzecznik rządu: Polska największym beneficjentem budżetu UE, z ponad 123 mld euro

Przyznane Polsce ponad 123 mld euro sprawia, że nasz kraj staje się największym beneficjentem Wieloletnich Ram Finansowych UE na lata ...

Jak rozpoznać brylant w pierścionku? Prosty przewodnik dla każdego

Wybór pierścionka z brylantem to poważna decyzja – zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. Nic dziwnego, że wiele osób ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...

Jakie waluty są w Unii Europejskiej?

Choć najbardziej popularną walutą w Unii Europejskiej i najmocniej kojarzącą się nawet z samej nazwy jest euro, to wiele krajów ...