PlayWay miało 199,96 mln zł zysku netto, 118,79 mln zł EBITDA w 2020 r.

Aktualności

PlayWay odnotowało 199,96 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2020 r. wobec 86,9 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 118,07 mln zł wobec 82,49 mln zł zysku rok wcześniej, a zysk EBITDA 118,79 mln zł w porównaniu do 83,02 mln zł w 2019 r.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów sięgnęły 164,07 mln zł w 2020 r. wobec 116,21 mln zł rok wcześniej.

"W roku obrotowym zakończonym dnia 31.12.2020 r., pomimo zawiązania wielu nowych podmiotów, objęliśmy za ważniejszy cel skupienie się na umocnieniu i rozbudowaniu potencjału w podmiotach z grupy, niż zakładanie nowych. Zgłaszające się zespoły, zapraszane były, jako udziałowcy lub akcjonariusze, do już istniejących podmiotów. Staramy się zapewnić odpowiednie wsparcie spółkom z grupy, w tym poprzez wzmocnienie ich struktur wewnętrznych przez odpowiednio dobrane zespoły deweloperskie, aby możliwie szybko określały kierunek działania, szukały właściwej gry i niezwłocznie przystępowały do tworzenia dema, na podstawie którego można obiektywnie dokonać oceny zainteresowanie graczy oraz zdolności zespołu" - napisał prezes Krzysztof Kostowski w liście do akcjonariuszy.

Dodał, że w 2021 roku grupa dalej będzie poszukiwała pomysłów na gry, badała zainteresowanie w kanałach marketingowych, oraz produkowała gry, które zyskały przychylność graczy.

"W przygotowaniu są obecnie kontynuacje naszych najważniejszych gier, ale szczegółowe informacje o nich będziemy przekazywać bliżej terminów premier. Demo oczekiwanej gry 'Car Mechanic Simulator 21' zostało oddane do oceny graczy w dniu 29.04.2021 r., a premiera w wersji na PC i konsole planowana jest na rok bieżący" - podsumował Kostowski.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2020 r. wyniósł 84,09 mln zł wobec 60,84 mln zł zysku rok wcześniej.

PlayWay, który w 2016 roku zadebiutował na rynku głównym GPW, to inkubator zespołów deweloperskich, które tworzą gry komputerowe i mobilne w oparciu o pomysły własne oraz pomysły opracowane w centrali spółki.

(ISBnews)

Wiadomości
Sprzedaż detaliczna w USA nie zmeniła się m/m w kwietniu 2021

Sprzedaż detaliczna (wyrównana sezonowo, bez uwzględnienia zmian cen) w USA nie zmieniła się m/m w kwietniu br., podał Departament Handlu. Konsensus ...

NBP: Prognoza centralna analityków dot. średniorocznej inflacji w 2021 to 3,4%

Prognoza centralna dotycząca średniorocznej inflacji, w badaniu przeprowadzonym przez Narodowy Bank Polski (NBP) wśród 20 analityków w marcu-kwietniu 2021 r., ...

Hardt z RPP: Inflacja ok. 4% r/r może utrwalić się przy odbiciu gospodarki

Gdy sytuacja epidemiczna zacznie się poprawiać i w wyniku tego nastąpi otwarcie gospodarki, podwyższony poziom inflacji, postrzegany obecnie jako przejściowy, ...

Zamówienia w przemyśle Niemiec wzrosły o 2,9% m/m w październiku 2020

Zamówienia na towary wyprodukowane w Niemczech wzrosły o 2,9% m/m (w ujęciu wyrównanym sezonowo) w październiku 2020 r., podał urząd ...

Założenia polityki pieniężnej: RPP utrzymała cel 2,5% +/- 1 pkt na 2021 r.

Rada Polityki Pieniężnej (RPP) podtrzymała w "Założeniach polityki pieniężnej na rok 2021" średniookresowy cel inflacyjny na poziomie 2,5% z przedziałem ...

Liczba wniosków o zasiłek dla bezrobotnych wyniosła 870 tys. w USA

Liczba nowych podań o zasiłek dla bezrobotnych w USA wyniosła 870 tys. w tygodniu zakończonym 19 września 2020 roku, podał ...