LPP: Motorem rozwoju jest i będzie Sinsay, cel to 950 sklepów w 2026 r. i 1000 w 2027 r.

Aktualności

Grupa LPP zakłada, że motorem napędowym rozwoju jest i będzie marka Sinsay, poinformował wiceprezes i CFO Marcin Bójko. Sinsay będzie rozwijany w mniejszych miejscowościach i za granicą, ale nie w Europie Zachodniej. Celem jest osiągnięcie liczby 950 sklepów Sinsay w 2026 r. oraz 1000 sklepów w 2027 r. wobec 910 sklepów w 2025 r.

"Sinsay jest motorem napędowym rozwoju LPP, bo jest to sprawdzony model o wysokiej rentowności. Rozwój Sinsay będzie się dokonywał w mniejszych miejscowościach. Celem nadrzędnym dla całej grupy kapitałowej jest wzrost przy utrzymaniu rentowności. [...] Jeśli chodzi o LfL marki Sinsay, to nasze apetyty są oczywiście większe" - powiedział Bójko podczas telekonferencji. 

"Z kolei jeśli chodzi o ekspansję zagraniczną, to w Azji Centralnej już weszliśmy na wszystkie rynki; do Mołdawii też już weszliśmy 5 grudnia, więc na teraz mamy pulę wyczerpaną. W przyszłym roku nie zakładamy więc wejścia na nowe rynki zagraniczne i skupimy się na budowie skali, żeby dowieźć ten cel 950 sklepów Sinsay w nowym roku. Nie planujemy rozwoju sklepów Sinsay w Europie Zachodniej, bo trudno szukać tam efektywności kosztowej. Skupiamy się na Europie Centralnej, Wschodniej i Południowej oraz na Azji Centralnej" - dodał. 

Na koniec 2025 r. Grupa LPP zakłada osiągnięcie liczby 910 sklepów Sinsay. Od sierpnia do końca października Grupa LPP otworzyła 232 sklepy, w tym 200 salonów Sinsay. Na koniec października 2025 r. Grupa miała 3 426 sklepów z czego 2 061 marki Sinsay. W IV kw. r.obr. 2025 r. (czyli do końca stycznia 2026 r.) spółka planuje uruchomienie łącznie 350-400 nowych sklepów wszystkich marek oraz zakończenie roku obrachunkowego z przychodami na poziomie co najmniej 23 mld zł.

Wiceprezes dodał też, że Grupa LPP nie zakłada zmiany polityki dywidendowej, nadal będzie dzielić się zyskami z akcjonariuszami i nie ma planów akwizycyjnych.

"Nie widzimy, żeby coś miało się zmienić w polityce dywidendowej. [...] Jesteśmy spółką dywidendową od lat, stopa dywidendy rośnie i nie mamy żadnych przesłanek, żeby tę trajektorię modyfikować" - powiedział wiceprezes i zapewnił, że jednorazowy odpis na rosyjską spółkę Re Trading w wysokości 789 mln zł dokonany w III kw. r.obr. 2025 nie wpłynie na wysokość dywidendy dla akcjonariuszy, a Grupa nie będzie też już dokonywać kolejnych odpisów na Re Trading.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. W roku obrotowym 2024 (luty 2024 - styczeń 2025) spółka miała 20,2 mld zł skonsolidowanych przychodów.

(ISBnews)

Wiadomości
Projekt Creotechu dot. ciężkich satelitów otrzymał rekomendację do dofinansowania z FENG

Projekt Creotech Instruments pn. "Przeprowadzenie badań nad innowacyjnym systemem satelitarnym przeznaczonym dla ładunków użytecznych o dużej masie własnej" został pozytywnie ...

Czy opłaca się płacić kryptowalutą za codzienne zakupy? Plusy, minusy i realne opcje w 2025 roku

Jeszcze kilka lat temu kupno kawy za Bitcoina wydawało się ciekawostką technologiczną albo pokazem możliwości na branżowych targach. Dziś coraz ...

Jak rozpoznać brylant w pierścionku? Prosty przewodnik dla każdego

Wybór pierścionka z brylantem to poważna decyzja – zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. Nic dziwnego, że wiele osób ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...