Kuroda: w I połowie 2014 inflacja w Japonii przekroczy 1%

Aktualności

Inflacja konsumencka w Japonii może w pierwszej połowie 2014 roku przekroczyć 1% i pomóc zwiększyć oczekiwania inflacyjne, powiedział w środę, 25 grudnia, Haruhiko Kuroda, prezes Banku Japonii (BoJ).

"Polityka monetarna Banku Japonii różni się od tej prowadzonych przez inne banki centralne tym, że koncentruje się na zmieniających się oczekiwaniach publicznych co do cen" , powiedział Kuroda.

"Obserwujemy poprawę sytuacji w gospodarce, na rynkach finansowych i nastrojów społecznych", dodał szef BoJ. Podkreślił on również, że bank jest zdeterminowany prowadzić ultraluźną politykę monetarną aż do czasu gdy zostanie osiągnięty założony 2% cel inflacyjny.

Kolejne posiedzenie BOJ zaplanowane jest w dniach 21-22 stycznia 2014 roku.

Wiadomości
Inflacja konsumencka CPI w USA wzrosła do 2,9% r/r w sierpniu 2025

Wskaźnik cen konsumenckich (CPI) niewyrównany sezonowo w USA wyniósł 2,9% w ujęciu r/r w sierpniu 2025 r. (wobec 2,7% r/r ...

Czy opłaca się płacić kryptowalutą za codzienne zakupy? Plusy, minusy i realne opcje w 2025 roku

Jeszcze kilka lat temu kupno kawy za Bitcoina wydawało się ciekawostką technologiczną albo pokazem możliwości na branżowych targach. Dziś coraz ...

Jak rozpoznać brylant w pierścionku? Prosty przewodnik dla każdego

Wybór pierścionka z brylantem to poważna decyzja – zarówno pod względem emocjonalnym, jak i finansowym. Nic dziwnego, że wiele osób ...

Czy warto korzystać z usług biura rachunkowego?

Prowadzenie spółki to nie tylko realizacja strategii biznesowej, ale także obowiązek rzetelnego prowadzenia księgowości. Wiele firm zastanawia się, czy warto ...

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) – rozwijaj swoją firmę i optymalizuj koszty

Wdrażanie nowych technologii czy produktów może znacznie zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Jednak innowacje to także koszty, których wysokość może ...

Bessa na rynku kryptowalut. Co to oznacza?

Bessa na rynku kryptowalut to czas, gdy te popularne aktywa tracą na wartości. Może to wynikać z różnych aspektów. Często ...