Indeks zaufania amerykańskich konsumentów, publikowany przez Conference Board, wzrósł w lutym do 70,4 pkt. To najwyższa wartość tego indeksu od lutego 2008 roku. Prognozy analityków ankietowanych przez agencję Reutera zawierały się w przedziale od 60 do 70 pkt., przy medianie na poziomie 65 pkt.Razem z publikacją lutowych danych, jednocześnie w dół zostały skorygowane dane za styczeń br. Ostatecznie indeks zaufania miał w tym miesiącu wartość 64,8 pkt., wobec wcześniej szacowanych 65,6 pkt. i wobec 60,6 pkt. opublikowanych przed miesiącem, gdy dane dostarczała inna firma badawcza.Conference Board zmienił firmę przeprowadzającą ankiety na potrzeby publikacji indeksu zaufania amerykańskich konsumentów (Consumer Confidence Index). Począwszy od lutego br. dane dostarczał Nielsen Company. Metodologia zbierania danych nie zmieniła się, ale wartości indeksów z listopada i grudnia 2010 roku oraz stycznia 2011 zostały skorygowane w celu zapewnienia płynności dokonanych zmian.MRK, KG